09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان ویتیلیگو یا پیسی پوست
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان ویتیلیگو یا پیسی پوست


در این مقاله از سایت زیبایی بزک، می‌توانید به بررسی علل و عواملی که باعث ابتلا به ویتیلیگو می‌شوند، بپردازیم. از جمله می‌توانیم به عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی، استرس و اضطراب، عوامل عصبی و روانی و عوامل مرتبط با سبک زندگی اشاره کنیم.
ویتیلیگو (پیسی یا برص) یک بیماری پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آیند. این ضایعات در هر جایی از بدن ممکن است دیده شوند. شایع ترین مناطق درگیری پوستی عبارتند از: صورت، لب ها، دست ها، بازوها، پاها و نواحی تناسلی.همچنین مویی که در نواحی مبتلا به ویتیلیگو رشد می کند معمولاً سفید می شود.
علت بیماری پیسی شناخته نشده‌است، اما پزشکان چندین نظریه متفاوت مطرح کرده‌اند. یک تئوری این است که افراد پادتنهایی (آنتی‌بادی‌هایی) تولید می‌کنند که ملانوسیت‌های بدن خودشان را تخریب می‌کند.
خوشبختانه بیماری پیسی یا برص مسری و کشنده نیست، اما تردیدی نیست که تاثیر ناخوشایندی بر سبک زندگی بیمار می‌گذارد. بیماران غالباً اعتماد به نفس سابق را ندارند، دیگر تمایلی به بیرون رفتن با دوستان‌شان ندارند و دچار افسردگی جدی می‌شوند. پیسی عارضه‌ای است که در اکثر موارد مادام‌العمر است.

چه کسانی به ویتیلیگو مبتلا می شوند؟

از هر صد نفر، یک یا دو نفر به این بیماری مبتلا می شوند. (حدود ۱ـ۲ درصد جمعیت دنیا یا ۴۰-۵۰ میلیون نفر ) حدود نیمی از افرادی که به این بیماری دچار می شوند، قبل از بیست سالگی علایم آن را در خود خواهند یافت.(۹۵% افراد قبل از ۴۰ سالگی علائم را نشان داده اند .) حدود یک پنجم از مبتلایان نیز یکی از افراد خانواده شان به این بیماری مبتلا بوده اند.

دلیل پیدایش ویتیلیگو چیست؟

پیدایش پیسی نتیجه از بین رفتن سلول های رنگدانه ساز پوست است که دلیل آن ناشناخته است. ولی چهار تئوری اصلی دراین زمینه وجود دارد:
– سلول های عصبی که بطور غیرطبیعی فعال شده اند ممکن است با تولید مواد سمی به سلول های رنگدانه ساز آسیب برسانند.
– سیستم ایمنی بدن ممکن است در موقع دفاع از بدن در مقابل یک ماده خارجی، رنگدانه پوست را نیز از بین ببرد.
– سلول های رنگدانه ساز ممکن است عامل از بین رفتن خودشان باشند. یعنی زمانی که رنگدانه در حال ساخته شدن است، مواد زایدی نیز در کنار آن تولید می شوند که سمی بوده و قادر به از بین بردن خود سلول ها است.
– وجود یک نقص ارثی موجب حساس شدن سلول های رنگدانه ساز به آسیب و در نتیجه از بین رفتن ها می شود.

علت ها و دلایل ابتلا به پیسی:

پیسی پی‌آمد مرگ سلول‌هایی به نام ملانوسیت است که به پوست و مو رنگ می‌دهند. دانشمندان اطلاع کاملی از دلیل مرگ این سلول‌ها ندارند. پیسی همه‌گیر یا دوطرفه را می‌توان نوعی بیماری خودایمنی به شمار آورد.
بیماری خودایمنی زمانی بروز می‌یابد که بدن بخشی از خود را به اشتباه بیگانه در نظر می‌گیرد، به عنوان موجودات خارجی به آن حمله می‌کند و سلول‌های آن ناحیه را از بین می‌برد.

درمان پیسی:

در صورت ابتلا به پیسی باید به متخصص پوست مراجعه کرد تا از روش‌های درمانی موجود مطلع شد. هدف اکثر روش‌های درمانی گوناگون بازگرداندن رنگ طبیعی پوست است.

نور درمانی PUVA:

از نور UVA و دارویی به نام پسورالن برای بازگرداندن رنگ پوست استفاده می‌شود. این روش برای درمان پیسی دوطرفه به کار برده می‌شود. میزان موفقیت این روش در احیای رنگدانه‌های صورت، بالاتنه، بالای بازوها و بالای پاها ۵۰ تا ۷۵ درصد است.

از بین بردن رنگدانه:

رنگدانه باقی مانده پوست در این روش برداشته می‌شود. بیماران انگشت شماری این روش را انتخاب می‌کنند. برداشتن رنگدانه‌های باقی مانده باعث کاملاً سفید شدن پوست می‌شود.

استعمال دارو بر روی پوست:

با استعمال چند داروی موضعی گوناگون بر روی پوست می‌توان رنگ طبیعی را به پوست بازگرداند. رنگ پوست حدود نیمی از بیماران، ۴۵ درصد از آنان، دست‌کم تا حدی پس از ۴ تا ۶ ماه به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

معرفی قویترین کرم ویتیلیگو،پیسی

 

لک سفید پیسی ویتیلیگو

کرم ویتلکسین ژیورل فرانسه با داشتن مواد موثر باعث ملانین سازی(رنگدانه سازی پوست) می شود. از این رو محل هایی که درگیر پیسی هستند بمرور زمان بخاطر رنگدانه سازی دوباره به حالت اولیه پوست برمیگردد. مدت زمان درمان بستگی به شدت پیسی و قدیمی بودن آن دارد. برای نتیجه گیری بهتر، باید ۳ ماه مرتب این کرم برروی محل درگیر استفاده شود.

برخی از خواص کرم درمان پیسی و ویتیلیگو ویتلکسین ژیورل فرانسه:

– درمان لک های سفید، پیسی و ویتیلیگو
– افزایش دهنده رنگدانه های پوست
– بهبود ملانین سازی پوست
– قابل استفاده برای صورت و بدن
– آنتی اکسیدان و مرطوب کننده پوست
– ساخت فرانسه
– مجوزبهداشتی ۱۸۸۳۴۰۷۱۶۶۹۶۵۳۵۱
– ۳۰ میل

نحوه استفاده: روزانه دو تا سه نوبت(صبح، ظهر و شب) برروی پوست تمیز بمالید.

قویترین کرم پیسی,درمان پیسی,درمان لک و پیس,جدیدترین درمان پیسی,بهترین کرم ضد لک گیاهی,درمان بیماری پیسی,راه های درمان بیماری پیسی,جدیدترین راه درمان بیماری پیسی,درمان بیماری پیسی چیست,درمان بیماری پیسی در طب سنتی,درمان بیماری پیسی پوست,درمان بیماری پیسی در طب اسلامی,درمان جدید برای بیماری پیسی,بیماری پیسی درمان دارد,درمان بیماری پیسی در کودکان,درمان بیماری پیسی با لیزر,درمان پیسی,درمان پیسی با لیزر,درمان برص,مرض پیسی,درمان ویتیلیگو,درمان بیماری پسوریازیس

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید