09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
چگونه زعفران اصل تهیه کنیم ؟
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

چگونه زعفران اصل تهیه کنیم ؟

از بین  محصولات کشاورزی ، زعفران از لحاظ مادی ارزش بسیار زیادی دارد . برای همین منظور باید به هنگام خرید زعفران دقت کنید که ایا زعفران اصل می خرید یا تقلبی ؟ ما به شما کمک میکنیم تا زعفران اصل را از تقلب تشخیص بدهید .

اول قبل از هر چیزی دقت کنید گیاهی به نام ” گل رنگ ” شبیه زعفران وجود دارد که از نظر شکل کاملا یکسان هستند و بعضی از کاسبان سود جو، ان را به عنوان زعفران به مشتریان می فروشند .

برای تشخیص زعفران اصل ، به سر شاخه کلاله زعفران نگاه کنید ، این کلاله ها از سه شاخه تشکیل شده و قسمت بالای ان به صورت شیپوری هست که هر چه قدر به طرف پایین می اید باریک تر نیز می شود . طعم زعفران تند است اگر دیدید طعم زعفران شیرین است ، فروشنده برای افزایش وزن زعفران مقداری نمک یا شکر اضافه کرده است .

اگر زعفران به صورت پودر شده عرضه شود فقط از طریق دستگاه های ازمایشگاهی قابل تشخیص است بنابراین توصیه می شود از خرید زعفران های پودر شده اجتناب کنید .

همچنین می توانید یک شاخه از زعفران را روی ورقه کاهی یا روزنامه قرار دهید سپس ان را فشار دهید اگر اثر چربی بر جا نماند ، ان زعفران اصل و مرغوب است .

برخی از خانواده ها ، اصل بودن زعفران برایشان مهم نیست و فقط اگر رنگ خوبی به غذا بدهد برایشان کافی است اما باید بدانید که این یک رنگ مصنوعی است که به زعفران تقلبی اضافه می کنند و علاوه بر ضرر اقتصادی ، عامل حساسیت های پوستی و سرطان  و ….می شود .

راه دیگر تشخیص اصل بودن زعفران این است که چند شاخه از ان را درون اب قرار داده و حل کنید ، بعد از رنگین شدن اب ، اگر الیاف نخ مانند در اب باقی بماند ان زعفران تقلبی هست . باید بدانید کسانی زعفران تقلبی می فروشند که فاقد نام و نشان صحیح  تولید می باشد .

لطفا به هنگام خرید زعفران به مواردی مانند نشانی کامل کارخانه، شماره تلفن، شماره پروانه ساخت، نام و ثبت تجاری، سری ساخت یا تولید، تاریخ تولید و انقضا، وزن خالص، نوع و درجه‌بندی زعفران، علامت استاندارد، علامت تأیید وزارت بهداشت دقت کامل داشته باشید تا هم خود و خانوادتان را از بروز خطرات ناشی از رنگ های شیمیایی محافظت کنید

زعفران, زعفران خوب, زعفران وسقط جنین, تشخیص زعفران اصل, زعفران ایرانی, اصلاح زعفران, طرز کاشت زعفران, زعفران ایرانی اصل چگونه زعفران اصل تهیه کنیم ؟,

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید