09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
آیا درماتیت سبورئیک باعث ریزش مو می شود؟
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

آیا درماتیت سبورئیک باعث ریزش مو می شود؟

درماتیت سبورئیک یک بیماری مزمن پوستی است که باعث ایجاد لکه های پوستی قرمز، پوسته پوسته و چرب می شود. این تکه ها معمولاً خارش دارند. این بیماری معمولاً روی پوست سر تأثیر می گذارد، جایی که می تواند به شوره سر نیز منجر شود.
این علائم نتیجه تولید بیش از حد سبوم غلیظ، ترشح روغنی است که توسط غددهای چربی شما ایجاد می شود. کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث درماتیت سبورئیک می شود، اما ممکن است مربوط به ژنتیک یا مشکلات سیستم ایمنی باشد.
درماتیت سبورئیک معمولاً باعث ریزش مو نمی شود. با این حال، خراشیدن بیش از حد می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و در نتیجه ریزش مو به وجود می آید.
علاوه بر این، سبوم اضافی در ارتباط با درماتیت سبورئیک می تواند باعث رشد بیش از حد Malassezia شود. این نوعی از مخمر است که به طور طبیعی در پوست اکثر افراد یافت می شود. هنگامی که از کنترل خارج می شود، می تواند باعث التهاب شود که رشد مو را در همان نزدیکی سخت می کند.

» درماتیت سبورئیک چگونه درمان می شود؟
روش های زیادی برای درمان درماتیت سبورئیک وجود دارد. با این وجود، ممکن است لازم باشد چند مورد را امتحان کنید قبل از یافتن یکی از مواردی که کار می کند. برخی افراد دریافتند که ترکیبی از درمانها به بهترین وجه کار می کنند.
پزشک به احتمال زیاد توصیه می کند که داروهای بدون نسخه (OTC) استفاده کنید. اگر اینها کار نکنند ، ممکن است شما نیاز به درمان نسخه ای داشته باشید.

» درمان فرابورس
اصلی ترین درمان های OTC برای درماتیت سبورئیک بر روی پوست سر ، شامپو های دارویی هستند که برای درمان شوره سر طراحی شده اند. برای موارد خفیف درماتیت سبورئیک، فقط لازم است برای چند هفته از شامپو دارویی استفاده کنید.

» درمان های تجویز شده برای درماتیت سبورئیک شامل موارد زیر است:

– کرمهای کورتیکواستروئیدی ، پمادها یا شامپوها، اینها باعث می شوند رشد مو در ناحیه آسیب دیده آسانتر شود. برای درماتیت سبورئیک شدیدتر ، پزشک شما ممکن است یک محصول حاوی کتوکونازول یا سیکلوپیروکس را تجویز کند.

» داروهای ضد قارچ
اگر به نظر نمی رسد کورتیکواستروئیدهای موضعی و داروهای ضد قارچ به شما کمک کنند ، پزشک ممکن است داروی ضد قارچ خوراکی را پیشنهاد کند. این داروها معمولاً به عنوان آخرین راه حل تجویز می شوند زیرا تمایل به ایجاد عوارض جانبی و تداخلات زیادی با سایر داروها دارند.

» کرمهای حاوی مهارکننده های کلسینورین
کرم ها و لوسیون های حاوی مهارکننده های کلسینورین مؤثر هستند و عوارض جانبی کمتری نسبت به کورتیکواستروئیدها دارند.

» آیا موهای من رشد می کند؟
ریزش مو ناشی از درماتیت سبورئیک، از خراشیدن بیش از حد یا رشد بیش از حد قارچ، فقط موقتی است. هنگامی که التهاب از بین برود، موهای شما دوباره رشد می کنند و شما دیگر خارش پوستی ندارید.

» در نهایت
درماتیت سبورئیک یک بیماری شایع است که اغلب بر روی پوست سر تأثیر می گذارد. گاهی اوقات می تواند باعث ریزش جزئی موها از التهاب یا خراشیدگی تهاجمی شود. با این حال ، مو پس از درمان با OTC یا با تجویز نسخه ، شروع به رشد مجدد می کند.
اگر درماتیت سبورئیک دارید و متوجه ریزش مو شدید ، با ما می توانید مشاوره بگیرید تا در تهیه برنامه درمانی مناسب کمک کنیم. برای مشاوره رایگان اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید