09308665973
13 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت کارتی یا آنلاین از سایت  
برای تقویت مو چه بخوریم
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

برای تقویت مو چه بخوریم

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد. غذاهایی که مردم می خورند در رشد، قدرت و حجم موهای آنها تأثیر دارد. مو از ریشه رشد می کند، بنابراین کلید رشد سالم مو در بهبود سلامت پوست سر و فولیکول های مو است. در این مقاله بهترین مواد غذایی و مواد مغذی برای تقویت رشد مو بررسی شده است.

رژیم غذایی چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

برخی از مواد مغذی می توانند رشد مو را پشتیبانی و بهبود بخشند. مو به طور مداوم در حال رشد و جایگزینی است و فولیکول ها به طور مداوم از مواد مغذی بدن موهای جدید ایجاد می کنند.
غذاهایی که مردم می خورند بر روی رشد و کیفیت موهایشان تأثیر می گذارد. برخی از پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه برای موهای سالم بسیار مهم هستند.
مصرف یک رژیم غذایی متنوع و مغذی همچنین می تواند سلامت ناخن و پوست را تقویت کند. این تغییرات در افرادی که قبلاً کمبود ویتامین یا مواد مغذی داشتند ، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. حتی در این صورت ، برای دیدن نتایج مثبت ، از نظر رشد مو ، ممکن است مدتی طول بکشد.

آکادمی پوست آمریکا تخمین می زند که افراد هر روز ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهند . اندکی بعد موهای جدید از همان فولیکول ها رشد می کنند. موهای سر معمولاً سالانه حدود ۶ اینچ رشد می کنند.

در بخش های زیر عناصر اصلی برای رشد مو و اینکه کدام مواد غذایی حاوی آنها هستند ، مورد بررسی قرار می گیرند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از بیوتین است، ماده معدنی که ممکن است به تقویت رشد مو کمک کند. کم پشتی و از بین رفتن موهای بدن دو علامت کمبود بیوتین است. سایر علائم شامل بثورات اطراف صورت و مقعد ، عفونت های پوستی و شکنندگی ناخن ها است. کمبود بیوتین نادر است.
بسیاری از مکمل های غذایی برای رشد مو حاوی بیوتین هستند. با این حال ، شواهد علمی کمی وجود دارد که بیوتین سلامت مو ، پوست یا ناخن را بهبود می بخشد.
نمونه هایی از غذاهای دیگر که حاوی بیوتین هستند:
– گوشت ، از جمله ماهی
– آجیل
– دانه
برخی از سبزیجات مانند سیب زمینی شیرین ، اسفناج و کلم بروکلی. تخم مرغ همچنین حاوی ترکیبات دیگری است که می تواند رشد مو را تقویت کند ، از جمله L- لیزین ، ویتامین D و برخی مواد معدنی خاص. برای اطلاعات بیشتر، به خواندن ادامه دهید.

آجیل

آجیل منبع عالی سلنیوم است ، ماده معدنی که ممکن است به تقویت رشد مو کمک کند. نویسندگان یک بررسی علمی توجه دارند که سلنیوم در ایجاد مو نقش دارد. آنها گزارش می دهند که موهای تازه شکل گرفته پس از دریافت عناصر کمیاب از خون ، سلنیوم را اشغال می کنند.
با این حال ، مقدار زیاد سلنیوم می تواند باعث شکنندگی مو و ریزش مو ، همراه با حالت تهوع ، بثورات پوستی و مشکلات سیستم عصبی شود.
حد بالای توصیه شده برای سلنیوم در بزرگسالان ۴۰۰ میکروگرم (میکروگرم) است . آجیل ها از نظر سلنیوم بسیار غنی هستند غلظت سلنیوم در غذاهای گیاهی از نظر موقعیت جغرافیایی و محتوای خاک متفاوت است.

ماهی های چرب

فرد باید یک منبع سالم از اسیدهای چرب در رژیم غذایی خود داشته باشد. چربی های سالم قسمت مهمی از هر رژیم غذایی هستند و اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب و همچنین مو ، پوست و چشم مفید هستند. ماهی می تواند منابع خوبی از امگا ۳ و همچنین ویتامین D باشد که می تواند سلامت مو را تقویت کند.
علاوه بر این ، افرادی که ماهی می خورند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مختلف را کاهش می دهند و خوردن ماهی های چرب به سلامت قلب کمک می کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد .
همچنین ، یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان داد که مصرف مکمل های امگا ۳ به همراه پروتئین های دریایی می تواند ریزش مو را کاهش دهد ، اگرچه محققان اظهار داشتند که به طور خاص رشد مو را تقویت نمی کند.

غذاهای غنی شده با ویتامین D

برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به بهبود رشد مو کمک کند. ویتامین D همچنین برای عملکردهای عضلانی ، عصبی و سیستم ایمنی بدن مهم است. در بیشتر رژیم های آمریکایی ، غذاهای غنی شده قسمت عمده ویتامین D را تأمین می کنند. برخی از غذاهایی که تمایل به غنی سازی دارند عبارتند از:
– غلات صبحانه
– آب پرتقال
– ماست
– مارگارین
– نوشیدنی های سویا

سایر مواد غذایی حاوی ویتامین D عبارتند از:

– ماهی چرب
– جگر گاو
– پنیر
– قارچ

منابع ال لیزین

برخی از اسیدهای آمینه موجود در غذاهای غنی از پروتئین ممکن است به رشد مو کمک کنند و L-lysine یکی از این موارد است. ال-لیزین نیز در ریشه مو وجود دارد و مسئول شکل و حجم مو است.
کمبود ال لیزین می تواند باعث ریزش مو شود ، اما دریافت کافی این اسید آمینه می تواند از این مسئله جلوگیری کرده و رشد منظم مو را تقویت کند. افراد می توانند از مکمل های ال لیزین استفاده کنند. این ماده همچنین به عنوان پروتئین غذایی در غذاهای زیر وجود دارد:
– گوشت
– تخم مرغ
– لوبیا
– عدس
– آجیل
– اسپیرولینا

پیشنهاد: برای مشاهده شامپو افزایش رشد مو اینجا کلیک نمایید

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید