09308665973
13 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه پرداخت آنلاین یا کارت ب کارت  
جوش و غذا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

جوش و غذا

غذا به تنهایی باعث ایجاد آکنه نمی شود – یا از بروز آن جلوگیری می کند. ژن ها ، سبک زندگی و آنچه می خورید همگی در این بیماری نقش دارند. اما برخی از غذاها ممکن است باعث بدتر شدن آن شوند، در حالی که برخی دیگر به سلامت پوست شما کمک می کنند. دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا بدانند چگونه غذاهای خاص واقعاً بر این شرایط تأثیر می گذارند. اما آنها تاکنون چند عامل احتمالی را بررسی کرده اند.

شیر

هرچه شیر بیشتری بنوشید ، احتمال آکنه بیشتر است – به خصوص اگر شیر بدون چربی باشد. دانشمندان هنوز در تلاشند تا دلیل آن را دریابند ، اما این می تواند هورمون هایی باشد که گاوها هنگام بارداری ایجاد می کنند و در شیر آنها می پیچد. افرادی که مقادیر بالاتری از این هورمون ها را در خون خود دارند ، آکنه بیشتری دارند.

شکر و مقداری کربوهیدرات

اگر رژیم غذایی شما مملو از غذاها و نوشیدنی هایی مانند نوشابه ، نان سفید ، برنج سفید و کیک باشد ، احتمال آکنه بیشتر است. قند و کربوهیدرات موجود در این مواد غذایی به سرعت وارد خون شما می شوند. این بدان معنی است که آنها در شاخص گلیسمی بالا هستند ، اندازه گیری چگونگی تأثیر غذاها بر قند خون. وقتی بدن شما انسولین بیشتری برای کاهش قند خون تولید می کند ، بر سایر هورمون ها تأثیر می گذارد که می توانند تولید روغن در پوست شما را تقویت کنند.

شکلات

چند مطالعه کوچک نشان می دهد افرادی که شکلات بیشتری می خورند بیشتر جوش می زنند. اما دلیل آن مشخص نیست. به نظر نمی رسد که ماده اصلی ، کاکائو دلیل این امر باشد. در یک مطالعه ، افرادی که شکلات با ۱۰ برابر کاکائو بیشتر می خورند بیشتر از کسانی که نوع معمولی می خورند ، جوش نمی خورند. اگر می خواهید آکنه خود را کنترل کنید ، شکلات تلخ ، با قند و شیر کمتر ، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

غذاهای پر فیبر

افرادی که مقدار زیادی فیبر می خورند ممکن است شاهد بهبود آکنه خود باشند. اما پزشکان دلیل دقیق آن را نمی دانند. آنها می دانند که رژیم های پر فیبر می توانند به کنترل قند خون کمک کنند ، که برای دور نگه داشتن آکنه بهتر است. بلغور جو دوسر ، لوبیا ، سیب و هویج روش های ساده ای برای افزودن مقداری فیبر به رژیم غذایی است.

ماهی سالمون

این ماهی پر از اسیدهای چرب امگا ۳ است. آنها التهاب را در بدن شما کاهش می دهند ، و این ممکن است به شما کمک کند تا آکنه را دور نگه دارید. آنها همچنین به کاهش پروتئینی که بدن شما ایجاد می کند ، موسوم به IGF-1 و مرتبط با آکنه ، کمک می کنند.

آجیل

افراد مبتلا به آکنه غالباً دارای آنتی اکسیدان های کمی مانند ویتامین E و سلنیوم هستند که بادام ، بادام زمینی و مغزهای برزیل مقدار زیادی از آن را دارند. این مواد مغذی از سلول ها در برابر آسیب و عفونت محافظت می کنند. هیچ اثبات روشنی وجود ندارد که آنتی اکسیدان ها آکنه را پاک کنند ، اما از راه های دیگر برای بدن شما مفید هستند. بنابراین افزودن آنها به رژیم غذایی شما هیچ ضرری ندارد. فقط در این کار زیاده روی نکنید: حدود ۲۴ بادام یا سه یا چهار مغز برزیلی تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

غذای روغنی چطور؟

این یک افسانه رایج است ، اما خوردن غذاهای چرب باعث ایجاد آکنه یا بدتر شدن آن نمی شود. اگرچه زمان زیادی را برای پخت و پز آن صرف می کنید ، ممکن است متوجه مشکلات بیشتری در پوست خود شوید. به این دلیل که روغن حاصل از یک سرخ کن عمیق یا منبع دیگر می تواند به فولیکول های موی شما بچسبد و آنها را مسدود کند.

پیشنهاد: برای مشاهده کرم های ضد جوش اینجا کلیک نمایید

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید