09308665973
13 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت کارتی یا آنلاین از سایت  
درمان ورم و درد پا در دوران بارداری
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان ورم و درد پا در دوران بارداری


در حالی که ممکن است شما از زمان جادویی بارداری لذت ببرید ممکن است این دوران دارای برخی عوارض جانبی باشد. بدن شما به سرعت در حال تغییر است، که می تواند کمی ناراحت کننده باشد. یکی از ناراحتی هایی که بسیاری از خانم ها با آن روبرو هستند تورم پا است.
بیایید صحبت کنیم که چرا ممکن است پاهای شما در دوران بارداری متورم شود، وقتی ممکن است متوجه این اتفاق شوید، وقتی باید پزشک را ببینید، و برخی از روشهای درمانی ساده که می تواند به شما کمک کند – و از همه مهمتر ، چرا ممکن است شما به خرید کفش بروید.

علت تورم پا در دوران بارداری

سه ماهه اول
افزایش سریع هورمون پروژسترون (به معنای واقعی کلمه “حاملگی طرفدار”) هضم شما را کند می کند. این می تواند باعث نفخ شکم شود. ممکن است متوجه کمی پف در دست، پا یا صورت خود شوید اما زیاد نیست.
اگر در اوایل این حالت ورم زیادی مشاهده کرده اید، به خصوص اگر همراه با علائم دیگری مانند سرگیجه ، سردرد یا خونریزی وجود داشته باشد ، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

سه ماهه دوم
سه ماهه دوم با هفته ۱۳ بارداری (تقریباً شروع ماه چهارم) آغاز می شود. شروع به توجه نکردن به پاهای متورم در حدود ماه پنجم بارداری امری غیرمعمول نیست، به خصوص اگر زیاد روی پاهایتان باشید یا هوا گرم باشد.
این تورم به دلیل افزایش حجم خون و مایعات در بدن شما است. حجم خون شما تقریباً افزایش می یابد ۵۰ درصد در طول دوران بارداری خون و مایعات زیاد می شود.
در حالی که ممکن است حلقه ها و کفش شما ممکن است براتون تنگ بشه ولی همین مایعات هست که باعث زایمان راحت می شود. مایعات اضافی در روزها و هفته ها پس از تولد کودک به سرعت کاهش می یابد.

سه ماهه سوم
با شروع هفته ۲۸ بارداری، سه ماهه سوم رایج ترین زمان برای تجربه تورم پاها است. به خصوص با گذشت هفته ها و نزدیک شدن به ۴۰ هفته، انگشتان پا بیشتر از هر چیز دیگری شبیه سوسیس های کوچک هستند (بله ، مادر بودن پر زرق و برق است).
بدن شما در حال ساخت منابع خون و مایعات خود است که می تواند به تورم کمک کند. رحم شما با بزرگ شدن کودک بسیار سنگین تر می شود که می تواند جریان خون را از پاها به سمت قلب کند کند. (نگران نباشید ، این خطرناک نیست – فقط ناراحت کننده است.)

سایر عواملی که می توانند در ایجاد توپ پاها کمک کنند عبارتند از:
– آب و هوای گرم
– عدم تعادل رژیم
– مصرف کافئین
– آب کافی ننوشید
– برای مدت طولانی روی پاهای خود باشید

روش های جلوگیری از ورم پا:
۱- مصرف سدیم را کاهش دهید
یکی از راه های کاهش تورم در دوران بارداری محدود کردن میزان سدیم (یا نمک) شما است. نمک باعث می شود بدن شما آب اضافی را در خود نگه دارد. سعی کنید از غذاهای کنسرو شده یا فرآوری شده خودداری کنید، زیرا این مواد به ویژه از نظر سدیم بسیار زیاد هستند. همچنین سعی کنید نمک سفره اضافی را روی غذای خود قرار ندهید.
استفاده از گیاهان معطر مانند رزماری ، آویشن و پونه کوهی راهی آسان برای اضافه کردن طعم به غذاهای شما بدون استفاده از نمک هست.

۲- مصرف پتاسیم را افزایش دهید
عدم استفاده مقدار کافی پتاسیم باعث می شود که تورم را بدتر کند، زیرا پتاسیم به بدن شما کمک می کند تا میزان مایعات موجود را متعادل کند.
بعضی از غذاهایی که به طور طبیعی پتاسیم زیاد دارند عبارتند از:
– سیب زمینی با پوست روی
– سیب زمینی شیرین (همچنین با پوست)
– موز
– اسفناج
– لوبیا ، برخی از آب میوه ها (به طور خاص هرس ، انار ، پرتقال ، هویج ، و عطر شور)
– ماست
– چغندر
– ماهی سالمون
– عدس

۳- میزان مصرف کافئین را کاهش دهید
در حالی که کافئین گاه به گاه در دوران بارداری مضر نیست، نوشیدن زیاد کافئین برای کودک عالی نیست. همچنین می تواند تورم را بدتر کند.

۴- پای خود را بالا ببرید و استراحت کنید
در حالی که نشستن تمام مدت برای گردش خون عالی نیست، ایستادن تمام مدت بر روی بدن باردار زیبای شما نیز سخت است. نشستن با پای خود را برای مدتی بلند – به خصوص در پایان روز – می تواند به تخلیه مایعات که در طول روز در پاهای شما جمع شده اند کمک کند.

۵- لباس راحتی و گشاد بپوشید
پوشیدن لباس های تنگ، به خصوص در اطراف مچ ، کمر و مچ پا، می تواند تورم را بدتر کند. در اصل ، گردش خون را به راحتی حفظ می کند. سعی کنید لباس راحتی و گشاد بپوشید – یا حداقل از بندهای الاستیک محکم خودداری کنید.

۶- پیاده روی کنید
رفتن حتی به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه پیاده روزی چند بار، می تواند به بهبود گردش خون شما کمک کند که این امر به کاهش تورم کمک می کند. این همچنین می تواند استراحت خوبی در روز شما داشته باشد و این یک راه عالی برای انجام ورزش های بدون حاملگی است.

۷- در سمت چپ خود بخوابید
خوابیدن در سمت چپ می تواند جریان خون را بهبود بخشد، که باعث کاهش تورم پاها می شود.

۸- ماساژ دهید
ماساژ به گردش مایعاتی که تمایل به تجمع در پاهای شما دارند کمک می کند که به نوبه خود تورم را کاهش می دهد. بنابراین بطری آب خود را بگیرید، پاهای خود را بالا بگذارید و بگذارید شریک زندگی شما به آرامی ماساژ دهد. استفاده از روغن سقز یا افزودن مقداری روغن نعناع یا اسطوخودوس می تواند این آرامش را بیشتر کند.

در زیر شیره سقز سفید برای ماساژ دوران بارداری توصیه می شود این شیره همچنین برای کاهش دردهای کمر و پا کمک بسزایی می کند.

شیره سقز

شیره سقز سفید بعنوان یک داروی گیاهی است که از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز سفید می‌تواند به درمان واریس ،استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، روماتیسم، ترمیم محل شکستگی ها و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه ایی کمک کند. این شیره توسط عطاران مجرب، بدون بی حس کنندگی و بدون مُسکن تهیه شده است و صرفا بعنوان داروی گیاهی درمانی برای انواع دردهای استخوانی و عضلانی می باشد. شیره سقز به علت داشتن  ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم براى درمان درد استخوان، ترمیم شکستگی استخوان، تقویت بافت استخوان و پیشگیرى از نرمى استخوان موثر هست. شیره سقز جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ ها می شود که باعث می شود واریس بتدریج از بین برود.

» برای مشاهده توضیحات کامل و خرید شیره سقز اینجا کلیک نمایید

پا درد بارداری نی نی سایت,پا درد در بارداری و جنسیت جنین,پا درد در بارداری نشانه چیست,پا درد نشانه بارداری,پا درد اوایل بارداری,پا درد اوایل بارداری نی نی سایت,پا درد بعد از بارداری,پا درد در هفته اول بارداری,پا درد در ماه اخر بارداری,پا درد در ماه پنجم بارداری,درد پا در بارداری هنگام خواب,پا درد در بارداری در شب,پا درد و حاملگی

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید