09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
غذاهای غنی از کلاژن
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

غذاهای غنی از کلاژن


کلاژن در حال حاضر در صنعت سلامت و تناسب اندام در حال توسعه است! غذاهای غنی از کلاژن می توانند برای سلامتی پوست و مو و عضلات مفید باشند.
کلاژن یکی از مهم ترین پروتئین هایی است که بدن هر فرد آن را می سازد. این قوی ترین فیبر بافتی است که بافت همبند را شکل می دهد. پوست، مو، استخوان‌ها، ناخن‌ها، مفاصل، ماهیچه‌ها، رگ‌های خونی، غضروف، سلول‌ها، جفت i و سایر اندام‌های شما دارای کلاژن هستند. کلاژن از سه زنجیره آلفا شکل می گیرد. هر زنجیره آلفا از هزاران آمینو اسید (بلوک های سازنده پروتئین) تشکیل شده که گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین فراوان ترین آنها می باشند.
کلاژن بخش مهمی از بافت های همبند است که مسئول ایجاد ساختار، انعطاف پذیری و استحکام به بدن هر فرد هست. غذاهای غنی از کلاژن با تحریک فیبروبلاست ها (سلول های پوست) که کلاژن می سازند، تولید کلاژن طبیعی بدن شما را تقویت می کنند.

رژیم کلاژن:

رژیم کلاژن راهی برای غذا خوردن است که مصرف قند را محدود می‌نماید و غذاهای غنی از کلاژن، مکمل‌های غذایی کلاژن یا غذاهایی که توانایی بدن شما برای تولید کلاژن را افزایش می‌دهند، ترکیب می‌شود.
– به طور طبیعی، کلاژن به عنوان غذا در قسمت های حیوانی مانند مرغ، گوشت، ماهی و محصولات لبنی زیاد پیدا می شود.
– بدن به‌تنهایی کلاژن را در یک سری فرآیندهای پیچیده که شامل اسیدهای آمینه، مس، روی و ویتامین C می‌شود، تولید می شود.
– با افزایش سن، تولید کلاژن بدن کم می شود و رژیم های غذایی کلاژن ممکن است به معکوس کردن برخی از علائم پیری کمک می نماید.
– تحقیقات بر روی مکمل های کلاژن در مراحل اولیه با نتایج عالی همراه هست. با این حال، شواهد کافی برای حمایت از ایمنی کامل آن وجود ندارد.
– از مصرف غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده دوری کنید زیرا می توانند به کلاژن آسیب رسانده و باعث التهاب شود .

۱٫ غذاهای غنی از کلاژن

برای سلامت مو، پوست، استخوان و روده می توانید غذاهای سرشار از کلاژن مصرف کنید. کلاژنی که می خورید به اسیدهای آمینه تجزیه می شود، که سپس به قسمت هایی از بدن شما که در آن کلاژن می تواند (یا نیاز به ساختن) دارد، پخش گردد. گلیسین، لیزین، پرولین، لوسین آی ، هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیزین برخی از اسیدهای آمینه ضروری برای تولید کلاژن می باشد. بهترین منبع کلاژن گوشت قرمز هست.

گوشت گاو

گوشت گاو یکی از بهترین منابع اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده بافت های همبند می باشد. گوشت گاو همچنین منبع طبیعی کلاژن است و به طور گسترده در فرآیند استخراج برای ساخت پپتیدهای کلاژن (مکمل) مصرف میگردد.

ماهی با پوست

پوستی که در ماهی ها، به ویژه ماهی های دریایی وجود دارد، سرشار از کلاژن هست. جدای از آن، ماهی منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که سلامت پوست را تضمین می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ یک راه بسیار سالم برای گنجاندن پروتئین های سالم در رژیم غذایی شما است زیرا حاوی آمینو اسیدهایی است که کلاژن را تولید می کند. آبگوشت استخوان از جوشاندن استخوان ها و بافت های همبند از گوشت گاو، آهو (گوزن)، مرغ یا بوقلمون برای مدت طولانی درست می گردد. فرآیند پخت آهسته به بیرون کشیدن کلاژن به داخل آبگوشت کمک می نماید. اگر نمی خواهید این روند طولانی را طی کنید، می توانید از عصاره گوشت استفاده کنید.

۲٫ غذاهای تقویت کننده کلاژن

کمبود غذاهای غنی از کلاژن وجود دارد که رژیم های گیاهخواری و وگان اجازه می دهند زیرا بیشتر منابع طبیعی مبتنی بر حیوانات هستند. با این حال، از آنجایی که بدن شما یک واحد کلاژن ساز قوی است، همیشه می توانید موادی را که بدنتان به عنوان ماده خام برای ساخت کلاژن استفاده می کند بخورید.

ویتامین سی

بدن شما به طور طبیعی نمی تواند ویتامین C تولید نماید، بنابراین مهم است که غذاهای حاوی ویتامین C را در رژیم غذایی خود جا دهید. چه ربطی به کلاژن دارد ؟ ممکن است بپرسید خوب، از منظر بدن شما، همه چیز. این به این دلیل است که بدن شما از ویتامین C برای ساخت کلاژن خود مصرف می نماید. اگر یدن به اندازه کافی ویتامین سی را دریافت نکند، نه تنها علائم پیری زودتر خود را بروز می دهد، بلکه در معرض مشکلات جدی سلامتی قرار خواهید گرفت.

فلفل قرمز و سبز، مرکبات، انواع توت ها، توت سیاه، کلم بروکلی، کلم بروکسل و سیب زمینی منابع عالی برای دریافت ویتامین سی هست.

فلز روی

روی نقش مهمی در رشد و نگهداری استخوان ها دارد. این نقش روی با نقشی که در ساخت کلاژن در بدن ایفا می کند در ارتباط می باشد . مطالعات نشان داده اند که روی عملکرد سلول های مسئول تولید کلاژن در بافت های استخوانی را بیشتر میکند.

گوشت، صدف، صدف، نخود، آجیل، غلات غنی شده، نان و محصولات لبنی منابع خوبی از روی هستند.

فلز مس

برای تقویت تولید کلاژن باید مصرف مس خود را افزایش دهید زیرا نقش مهمی در توسعه و نگهداری بافت های همبند شما دارد. الاستین (پروتئینی حیاتی که به بافت های همبند پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد) و کلاژن می توانند به لطف در دسترس بودن مس، پیوند متقابل ایجاد کنند.
آجیل، آلو، سبزیجات با برگ تیره، سیب زمینی، فلفل سیاه، صدف مانند صدف، و گوشت اندام مانند جگر و کلیه منابع خوبی هستند که می توانید مس خود را از آنجا تهیه کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

با مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا ۳ می توانید رباط های خود را در حالت طبیعی نگه دارید. یک مطالعه نشان داده است که امگا ۳ می تواند فیبروبلاست های سازنده کلاژن (سلول هایی که بافت های همبند را می سازند) که در رباط های بدن شما کار می کنند، تقویت کند .
دانه هایی مانند بذر کتان، تخمه آفتابگردان و چیا، گردو، کلم بروکسل، کلم پیچ، اسفناج و ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، ساردین و سالمون منابع عالی امگا ۳ هستند .

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها مستقیماً برای شما کلاژن تولید نمیکنند اما، آنها کاری بسیار مهم برای پوست شما انجام می دهند. نه تنها سن، بلکه رادیکال های آزاد در پوست شما نیز مسئول از دست دادن کلاژن هستند. آنتی اکسیدان ها پاک کننده های رادیکال های آزاد هستند و می توانند از کلاژن پوست شما در برابر آسیب بیش از حد مراقبت کند.
شکلات تلخ، لوبیا، انواع توت ها، کلم پیچ، اسفناج، کلم قرمز، پیاز، آلو، زردآلو، کلم بروکلی و چای سبز تنها تعدادی از منابع وسیع آنتی اکسیدان هستند که می توانید در رژیم غذایی کلاژن خود بگنجانید.

اگر کلاژن کم باشد چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

از سن ۲۰ سالگی بدن شروع به کاهش تولید کلاژن میکند و زمانی که به سن ۴۰ سالگی وارد می شوید هر ساله ۱ % از کلاژن بدن از بین می رود و زمان که به سن ۸۰ سالگی برسید حدود ۷۵ % کلاژن بدن شما کاهش پیدا می کند حال علاوه بر سن عوامل زیادی در از بین رفتن کلاژن نقش دارد، رادیکال های آزاد، سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل، بیماری و رژیم غذایی با کمبود مواد مغذی.

پیری پوست

از دست دادن کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست، استحکام و محافظت در برابر سایش و پارگی طبیعی پوست را از بین می برد. وقتی کلاژن از بین رفته یا کاهش پیدا می کند چین و چروک، خطوط عمیق و افتادگی پوست را باعث می شود.

درد مفاصل

غضروف بدن شما از کلاژن نوع II ساخته شده است. غضروف‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به استخوان‌های شما کمک می‌کنند بدون اصطکاک روی یکدیگر سر بخورند. با از دست دادن کلاژن، این غضروف ها فرسوده شده و منجر به وضعیتی به نام استئوآرتریت می گردد. سفتی مفاصل، درد و تورم شایع ترین علائم برای ایجاد آرتروز هست.

استخوان های ضعیف

ساختار و استحکام استخوان‌ها به کلاژن بدن شما بستگی دارد که بیش از ۸۰ درصد پروتئین‌های موجود در آن‌ها را شکل می دهد. استخوان‌های ضعیف و شکننده که بیشتر مستعد آسیب‌ها و شکستگی‌ها هستند، می‌توانند با از دست دادن کلاژن در بافت‌های همبند استخوان‌های شما در ارتباط باشد.

سفتی در رباط ها و تاندون ها

تاندون های بدن شما استخوان های شما را به ماهیچه ها متصل می گرداند، در حالی که رباط ها استخوان های شما را به هم متصل می کنند. هم تاندون ها و هم رباط ها از بافت های همبند حاوی کلاژن تشکیل شده اند و اگر مقدار کافی از آن را از دست بدهید، می توانید سفتی و مشکلات حرکتی را تجربه کنید.

فواید رژیم غذایی کلاژن برای سلامتی

اگر غذاهای غنی از کلاژن مصرف کنید، ممکن است علائم پیری پوست را کاهش دهید. مطالعات نشان داده اند که کلاژن خوراکی می تواند ضخامت اپیدرم را بیشتر کند و پوست را هیدراته نماید. همچنین چین و چروک و خطوط پیری روی پوست صورت را کمتر می کند، علاوه بر این که بر خاصیت ارتجاعی و صافی پوست تأثیر مثبت می گذارد.

آیا قهوه کلاژن را از بین می برد؟

خیر، قهوه کلاژن را از بین نمی برد اما ممکن است بر سرعت تولید آن اثر بگذارد.

آیا ماست حاوی کلاژن می باشد ؟

ماست منبع خوبی از اسیدهای آمینه به ویژه لیزین است که به عنوان پیش ساز سنتز کلاژن عمل می کند.

آیا زرده تخم مرغ کلاژن دارد؟

تخم مرغ منبع عالی برای دریافت کلاژن است ، پوسته، زرده و سفیده تخم مرغ همگی حاوی مقادیری هستند.

آیا روغن نارگیل کلاژن را بازسازی می کند؟

روغن نارگیل تولید کلاژن را افزایش می دهد و بازسازی سلول های پوست شما را تشویق می کند.

آیا آووکادو کلاژن دارد؟

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به سنتز کلاژن کمک می کند.

بازسازی کلاژن چقدر طول می کشد؟

در حالی که به عوامل زیادی مانند سن، سبک زندگی، خواب و کیفیت تغذیه بستگی دارد، معمولا بین ۳ تا ۱۲ هفته طول می کشد تا کلاژن تجدید گردد.

معرفی قویترین کرم کلاژن صورت

اسکراب لایه بردار زردالوی ژیورل فرانسه
برخی از مزایای اسکراب لایه بردار ویتامینه زردالوی ژیورل فرانسه:
– اسکراب ایده آل برای پاکـسازی حرفه ای پوست
– لایه برداری سریع و عالی
– غنی از ویتامین ها A,C
– صاف کننده پوست
– روشن کننده قوی پوست
– درمان لک و کک و مک پوستی
– جوان سازی پوست
– ضد پیری زود رس پوست
– درمان جوش های زیرپوستی(سفید و سیاه)
– درمان گودی های سطحی
– درمان منافذ باز پوست
– مناسب انواع پوست
– از بین برنده لایه های مرده پوست
– مکمل درمان ترکهای پوستی
– شاداب کننده پوست
» برای خرید اسکراب زردالو ژیورل اینجا کلیک نمایید
کلاژن ساز,کرم کلاژن ساز,کلاژن سازی پوست,کرم کلاژن ساز قوی خارجی,مواد غذایی کلاژن ساز,ماسک کلاژن ساز,کلاژن چیست,ضد چروک,کرم ضد چروک,بهترین کرم ضد چروک,کرم ضد چروک دور چشم,بهترین کرم ضد چروک فرانسوی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید