09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
بهترین کرم برای درمان اگزما
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

بهترین کرم برای درمان اگزما


اگزماچیست ؟

اگزما ، که درماتیت آتوپیک نیز نامیده می شود ، یک بیماری پوستی آلرژیک رایج است که معمولاً از اوایل کودکی شروع می شود. می تواند با عفونت (باکتری ، قارچ ، مخمر و ویروس ها) پوست همراه باشد. نیمی از بیماران مبتلا به اگزمای متوسط ​​تا شدید نیز از آسم ، تب یونجه (رینیت آلرژیک) و آلرژی غذایی رنج می برند.

علامت اصلی آن خارش پوست است. پوست نیز اغلب خشک است. خراش پوست را قرمز ، چاک دار و ضخیم می کند.

اکنون تصور می شود که اگزما به دلیل “نشت” سد پوستی است. این باعث می شود که آب به بیرون نشت کند و باعث خشک شدن پوست شود. نشت پوست می تواند توسط ژن های به ارث رسیده از والدین یا عواملی در محیط ایجاد شود:

• نقص در ژن Filaggrin باعث ایجاد اگزمای متوسط ​​تا شدید در یک سوم افراد از نژاد اروپای شمالی و آسیای شرقی می شود.
• قرار گرفتن در معرض صابون ها ، شوینده ها ، کنه های گرد و غبار خانه ، گرده ها ، شوره حیوانات و برخی از باکتری ها که حاوی پروتئین هایی به نام “پروتئازها” هستند ، همگی می توانند اگزما را شعله ور کنند. پروتئازها پیوندهای بین سلولهای پوست را می شکنند و باعث نشت سد پوست می شوند.

از مرطوب کننده ها برای بهبود موانع پوستی استفاده می شود. لباس هایی که دست ها و پاها را می پوشاند همچنین می توانند از پوست در برابر تحریک محافظت کنند. در صورت قرمزی زیاد ، اغلب استفاده از کرم ها و پمادهایی که باعث کاهش التهاب می شوند ، تجویز می شوند.

علائم و تشخیص اگزما

در نوزادان و کودکان بثورات معمولاً در پوست سر ، زانوها ، آرنج و گونه ها ایجاد می شود.

در بزرگسالان بثورات می توانند روی چین مچ دست ، آرنج ، زانو ، مچ پا ، صورت و گردن ایجاد شوند.

بثورات معمولاً خارش دار ، قرمز و فلس دار است. علائم خراش اغلب به دلیل خارش دار بودن بثورات رخ می دهد. اگر فرد برای مدت طولانی دچار این بثورات شود ، پوست آسیب دیده می تواند ضخیم شود.

خشکی پوست می تواند خارش و بثورات را بدتر کند. “چرخه خارش و خراش” می تواند با مالش یا خراش پوست باعث تحریک بیشتر و در نتیجه خارش اضافی شود.

بثورات می توانند بعد از خوردن برخی غذاها بدتر شوند. در مورد اگزما ، این معمولاً یک واکنش تأخیری است. با این حال ، واکنش های دیگر به غذاها می توانند سریعتر رخ دهند ، از جمله کهیر (جوش های خارش دار) و تورم. آزمایش آلرژی ، از طریق خون (خون گیری) یا خارش پوست آلرژی (غذاهای “خاراندن” به صورت مایع روی بازوها یا پشت و ۱۰-۱۵ دقیقه انتظار برای ایجاد “خارش خارش” ، نشان دهنده آلرژی) ممکن است انجام شود توسط متخصص آلرژی / ایمونولوژیست برای تعیین احتمال وجود آلرژی غذایی فوری. آزمایشات آلرژی اغلب حتی در بیمارانی که غذای موجود در رژیم غذایی خود را تحمل می کنند مثبت است و بنابراین صرفاً براساس نتایج این آزمایشات ، غذاها نباید از رژیم غذایی شما حذف شوند.

انواع دیگر بثورات مانند پسوریازیس و درماتیت تماسی (پیچک سمی) می تواند مانند بثورات اگزما باشد. علاوه بر این ، افرادی که دارای مشکلات ایمنی مختلف دیگری مانند نقص سیستم ایمنی بدن (سیستم ایمنی پایین) و کمبود ویتامین (سطح ویتامین پایین) هستند ، می توانند بثورات مشابه داشته باشند. تشخیص نهایی اگزما باید توسط متخصص آلرژی / ایمونولوژی انجام شود.

درمان و مدیریت اگزما

هدف اصلی درمان بهبود کیفیت زندگی شما است. شما باید بتوانید در فعالیت های مدرسه ، شغلی ، اجتماعی و خانوادگی خود شرکت کنید. شما باید از ظاهر پوست خود احساس سلامتی و رضایت داشته باشید. هیچ لکه اجتماعی با این شرایط همراه نباشد. شما هیچ عارضه جانبی در درمان اگزما ندارید. علاوه بر این ، خواب باید آرام و بدون مزاحمت باشد ، زیرا شما نیاز به خاراندن پوست دارید.

اجتناب از عوامل
تحریک کننده احتمالی : مواد تحریک کننده ای مانند مواد شیمیایی ، صابون ها ، مواد شوینده ، مواد معطر ، پارچه های خاص و دود می تواند باعث تحریک بیشتر پوست در بیماران مبتلا به اگزما شود.

موارد زیر مراحل انجام برای کاهش مواجهه تحریک کننده است:
• لباس راحتی بپوشید.
• قبل از پوشیدن همه لباس های جدید را بشویید.
• ناخن ها را کوتاه و صاف نگه دارید تا از خراشیده شدن آسیب های پوستی جلوگیری کند.
• از ضد آفتاب محافظ ماورا بنفش (UV) با طیف گسترده (UV-A و UV-B با SPF 15 یا بالاتر) استفاده کنید.
• بلافاصله بعد از شنا غسل کنید تا در معرض مواد شیمیایی مختلف موجود در استخرها و سواحل قرار گیرد و از بین برود.

آلرژن های استنشاقی: کنه های گرد و غبار خانه موجوداتی کوچک و میکروسکوپی هستند (با چشم غیر مسلح نمی توانید آنها را ببینید). آنها به طور معمول در داخل خانه (تشک ، بالش ، فرش) یافت می شوند ، به طور معمول در مناطق با رطوبت بالا. اینها با اگزما همراه بوده اند.

خوراکی ها:غذاهای آلرژیک رایج در کودکان بسیار کوچک با اگزما همراه است ، اما این ارتباط در بزرگسالان نادر است. اگر پس از مصرف برخی مواد غذایی بطور مداوم متوجه بدتر شدن بثورات خود می شوید ، برای ارزیابی بیشتر به متخصص حساسیت و ایمنی خود اطلاع دهید. نکته ویژه ای که وجود دارد ، حذف انواع غذاها از رژیم غذایی که به آنها حساسیت ندارید به ندرت در بیماران مبتلا به اگزما مفید است ، بنابراین هرگونه ارزیابی از آلرژی غذایی احتمالی ابتدا باید با مشورت دقیق با متخصص آلرژی / ایمنی شناس انجام شود.

استرس: استرس ، از جمله عصبانیت و ناامیدی ، می تواند باعث خارش اضافی شود ، بنابراین به طور بالقوه “چرخه خارش و خراش” را بدتر می کند.

مرطوب کننده های موضعی

خشکی پوست باعث بدتر شدن خارش و بثورات می شود. مسائل مختلف محیطی ، مانند قرار گرفتن در معرض رطوبت کم و باد می تواند پوست را بیشتر خشک کند. بنابراین ، مرطوب کردن (آبرسانی یا افزودن آب) به پوست ، یکی از عناصر مهم در مراقبت از اگزما است. پس از خیساندن پوست در حمام یا دوش ، پوست را به آرامی خشک کنید (قطرات اضافی آب را بزنید). سپس ، بلافاصله یک مرطوب کننده روی پوست کمی مرطوب قرار دهید تا در آب قفل شود و در نتیجه خشکی آن بهتر شود.

برای دیدن محصولات درمان اگزما و خرید اینجا را کلیک کنید

درمان اگزما دست,درمان اگزمای دور چشم,درمان اگزما در طب سنتی,درمان اگزمای پوست سر,درمان اگزما با وازلین,درمان اگزما در کودکان,درمان اگزما پوست,درمان اگزما داخل گوش,,درمان اگزما نوزاد,درمان اگزما در خانه

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید