09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
ترک شکم در بارداری
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

ترک شکم در بارداری


دریابید که چه چیزی باعث ایجاد علائم کشش در دوران بارداری می شود ، چگونه می توانید با این سوغات کلاسیک دوران بارداری مقابله کنید و در مورد آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

در این مقاله میخوانیم ؟

در چه سه ماهه علائم بارداری در زنان باردار ایجاد می شود؟
علائم کشش در دوران بارداری چیست؟
در دوران بارداری در مورد علائم کششی چکار می توانم انجام دهم؟
آیا می توانم از علائم کشش جلوگیری کنم؟
چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که علائم کششی من از بین بروند؟

برخی از مادران آینده آنها را با افتخار به عنوان “نشان قرمز مادری” می پوشند. دیگران نمی خواهند درباره آنها صحبت کنند. آنها علائم کشش بارداری هستند ، و اگرچه کودک شما هنوز به دنیا نیامده است ، اما او در حال حاضر علامت خود را روی شما گذاشته است!

در چه سه ماهه علائم بارداری در زنان باردار ایجاد می شود؟

به احتمال زیاد در اواخر سه ماهه دوم تا آغاز سه ماهه سوم ، زمانی که بین ۶ تا ۷ ماه باردار هستید ، متوجه علائم کشش روی شکم (و جاهای دیگر) می شوید. گفته می شود ، گاهی اوقات زودتر ظاهر می شوند.

بیش از ۹۰ درصد از زنان در انتظار این خطوط صورتی ، قرمز ، قهوه ای یا گاهی ارغوانی هستند. شما به احتمال زیاد متوجه آنها در سراسر شکم ، باسن ، ران ، باسن یا سینه خود خواهید شد.

علائم کشش در دوران بارداری چیست؟

علائم کشش در واقع پارگی های کوچکی در لایه های حمایتی بافت زیر پوست شما است زیرا در دوران بارداری محکم کشیده می شود.

این که دچار علائم کششی می شوید یا خیر ، ارتباط زیادی با خاصیت ارتجاعی پوست شما دارد. شما بیشتر می توانید از ژنتیک تشکر کنید: اگر مادر شما علائم کشش داشت ، احتمال اینکه شما نیز چنین کنید بیشتر است. عادات سبک زندگی ، از جمله تغذیه مناسب و ورزش منظم ، همچنین سلامت و ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

یکی از آخرین فاکتورهای مهم که بر احتمال ایجاد علائم کششی تأثیر می گذارد این است که چقدر در دوران بارداری وزن خود را افزایش می دهید و چقدر سریع. افزایش سریع وزن شما را بیشتر مستعد این نشان بارداری می کند. هرچه پوست شما سریعتر کشیده شود ، بیشتر احتمال دارد که اثری از خود به جا بگذارد.

در دوران بارداری در مورد علائم کششی چکار می توانم انجام دهم؟

اگرچه علائم کشش معمولاً ژنتیکی هستند ، اما چند راه برای جلوگیری از علائم کشش و روشن شدن یا به حداقل رساندن ظاهر آنها در دوران بارداری وجود دارد:

مرطوب و ماساژ دهید
ماساژ روغن کشش یا کرم روی شکم ، باسن و ران شما مطمئناً آسیبی نمی رساند. برخی تحقیقات نشان می دهد که فرمولاسیون با گیاه سنتلا یا هیالورونیک اسید (که در حال حاضر در پوست وجود دارد) ممکن است به جلوگیری از علائم کشش کمک کند ، اما شواهد هنوز قطعی نیست.

تیره شدن و تغییر رنگ پوست در دوران بارداری

مرطوب کردن روزانه به خشکی و خارش پوست مرتبط با بارداری کمک می کند.

حتماً در اوایل بارداری از مرطوب کننده استفاده کنید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا اثر بخشی آن بیشتر شود. برخی از محققان تصور می کنند که این عمل ماساژ دادن است و نه ترکیبات واقعی که ممکن است کرم های ضد کشیدگی را موثر کند.

در طول دوران بارداری از کرم یا ژل دلخواه خود استفاده کنید ، زیرا اثرات مزایای این محصولات به احتمال زیاد هفته ها طول می کشد تا تاثیر خود را بگذارد.

پوست خود را از داخل تغذیه کنید

مصرف ویتامین پیش از زایمان را ادامه دهید ، که به شما اطمینان می دهد از انواع مختلف مواد مغذی که هم رشد نوزاد و هم سلامت پوست شما را پشتیبانی می کند ، دریافت می کنید.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین C مانند فلفل ، مرکبات و توت فرنگی نیز ممکن است پوست شما را کمتر در معرض علائم کشش قرار دهد. ویتامین C باعث تولید کلاژن و بافت می شود که به استحکام و کشش پوست کمک می کند.

در حالی که هنوز اثبات نشده است ، دریافت مقدار کافی ویتامین D در رژیم غذایی شما همچنین ممکن است به علائم کشش کمک کند ، و مطمئناً آسیبی نمی رساند. ماهی های چرب ، لبنیات یا جایگزین های لبنی غنی شده و تخم مرغ ، که همه آنها مملو از ویتامین D هستند ، به همراه سایر ویتامین ها و مواد مغذی باردار (مانند اسیدهای چرب امگا ۳ و کولین) ، بارگیری کنید.

افزایش وزن خود را آهسته و ثابت نگه دارید

از آنجایی که افزایش سریع وزن یکی از عوامل مقابله با علائم کشش است ، افزایش وزن به صورت آهسته و پیوسته در دوران بارداری یکی از م effectiveثرترین روش ها برای جلوگیری از آن است.

اگر برای دو نفر غذا بخورید ، می توان به راحتی آن را افراط کرد. تا آنجا که ممکن است سعی کنید توصیه های کلی برای دریافت کالری در دوران بارداری را رعایت کنید ، که همچنین به شما در تضمین بارداری سالم تری برای شما و نوزاد شما کمک می کند.

آرایش کنید
اگر ترک های پوستی واقعاً شما را اذیت می کند ، سعی کنید از آرایش کمی تیره تر روی ناحیه استفاده کنید تا ظاهر آنها کاهش یابد. (در حالی که خود برنزه کننده می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد ، آن را تا بعد از بارداری ذخیره کنید تا ایمن باشید.) البته ، این فقط یک راه حل موقتی است-در واقع به جلوگیری یا درمان علائم کشش کمک نمی کند.

منتظر باشید
با توجه به زمان کافی ، علائم کششی به تدریج روشن می شوند و خود به خود محو می شوند. اما اگر هنگام زایمان هنوز نگران هستید ، در مورد سایر درمان ها با متخصص پوست خود صحبت کنید. در حالی که هیچ یک از این گزینه ها نمی توانند علائم کشش را از بین ببرند .
البته شما دیروز راه حلی می خواستید ، اما تا زمانی که هنوز انتظار دارید این روش ها را کنار بگذارید. هیچ یک از آنها در دوران بارداری بی خطر تلقی نمی شوند. علاوه بر این ، پوست شما در طول این نه ماه به تغییر خود ادامه می دهد. ما در ادامه شما را با کرم های درمان ترک آشنا میکنیم .

برای درمان ترک بدن و خرید اینجا را کلیک کنید
ترک شکم در بارداری,ترک شکم بارداری,ترک شکم بعد از بارداری,ترک شکم بعد بارداری,ترک شکم در بارداری دوم,ترک شکم بعد از زایمان,ترک شکم با لیزر

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید