09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
حساسیت پوستی خارش و قرمزی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

حساسیت پوستی خارش و قرمزی


چه عواملی باعث قرمزی پوست می شود؟

قرمزی پوست در صورت یا کل بدن می تواند ناشی از هر یک از مسائل پوستی باشد. ممکن است به اندازه گرگرفتگی موقتی که پس از ورزش اتفاق می افتد ، خوش خیم باشد یا به اندازه سرخی آتشین و تاول هایی که در اثر سوختگی شدید ایجاد می شود ، جدی باشد. بین این موارد شدید مشکلات پوستی مانند روزاسه ، درماتیت و واکنش های آلرژیک که باعث کهیر می شوند وجود دارد.

بسته به علت ، قرمزی اغلب با علائم دیگری همراه است – به عنوان مثال خشکی ، خارش و سوزش معمول است. پس از تشخیص و شروع درمان ، در بیشتر موارد ، قرمز شدن پوست باید به رنگ طبیعی و طبیعی برگردد و علائم دیگر باید کاهش یابد.

درماتیت
درماتیت شامل گروهی از بیماری های پوستی ناشی از التهاب است. علاوه بر قرمزی ، بیشتر انواع درماتیت با خشکی و خارش مشخص می شود ، اگرچه برخی از انواع درماتیت باعث ایجاد تاول و ایجاد پوسته می شوند.

انواع
از بین انواع درماتیت ، سه مورد به ویژه شایع است:

درماتیت آتوپیک : همچنین به عنوان اگزما شناخته می شود ، درماتیت آتوپیک رایج ترین نوع درماتیت است که تقریباً بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کودکان (به طور معمول قبل از ۵ سالگی شروع می شود) و ۱ تا ۳ درصد بزرگسالان را درگیر می کند.

این بثورات خارش دار ، قرمز همراه با مناطق خاکستری / قهوه ای / زرد پوست است. خارش؛ خشکی برجستگی هایی که ممکن است نشت مایع داشته باشند. پوست ترک خورده / ضخیم / پوسته پوسته شده و مناطقی از پوست که در هنگام لمس حساس یا حتی دردناک هستند. علائم درماتیت آتوپیک ممکن است در اواخر دما (هوای بسیار گرم یا بسیار سرد) شعله ور شود و با برخی از مواد موجود در محصولات پوستی ، آلرژی های غذایی ، جابجایی های هورمونی ، گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی تشدید شود و اغلب با آسم یا تب سر همراه است. .
درماتیت تماسی: گاهی اوقات درماتیت تماسی تحریک کننده یا درماتیت تماسی آلرژیک نامیده می شود ، هنگامی که ماده حساسیت زا یا ماده ای پوست را لمس و تحریک می کند ، این بیماری پوستی ایجاد می شود. علائم در ناحیه تماس با ماده تحریک کننده قرار دارد و شامل قرمزی ، خارش ، ترک خوردن پوست ، برجستگی یا تاول ، تورم ، احساس سوزش یا حساسیت به لمس است.

درماتیت سبورئیک : این نوع درماتیت غالباً پوست سر و همچنین مناطقی از صورت و قفسه سینه را که در آنجا تکثیر غدد چربی (تولید کننده روغن) وجود دارد ، تحت تأثیر قرار می دهد . علائم آن شامل قرمزی ، چربی ، لکه های پوستی ، خارش و پوسته پوسته شدن است.

آکنه رزاسه :

چهار نوع اصلی روزاسه وجود دارد:

روزاسه Erythematotelangiectatic : با قرمزی و گرگرفتگی صورت و رگهای خونی قابل مشاهده ، همراه با حساسیت به پوست ، تورم ، خشکی ، بافت خشن و مقیاس مشخص می شود.
روزاسه Papulopustular : علاوه بر قرمزی ، علائم تورم و جوش های آکنه مانند است. پوست همچنین می تواند چرب و حساس شود.
روزاسه فیماتوز: نوعی روزاسه نادر است که در آن پوست ضخیم می شود و می تواند یک بافت ناهموار ایجاد کند. منافذ بزرگ و رگهای خونی شکسته اغلب قابل مشاهده هستند. وقتی بینی تحت تأثیر قرار گیرد (رینوفیما) ، می تواند بزرگ و پیازدار شود. این بیماری بیشتر در مردان بین ۵۰ تا ۷۰ سال دیده می شود.
روزاسه چشم : باعث قرمزی و تحریک چشم ، متورم شدن پلک ها ، شکسته شدن رگ های خونی پلک ها و برجستگی هایی مانند لکه می شود . روزاسه چشم همچنین می تواند بر بینایی تأثیر بگذارد و حساسیت به نور را افزایش دهد.
تصور می شود که روزاسه ناشی از ترکیبی از ژنتیک و عوامل محیطی باشد. عوامل شعله ور شدن شامل خوردن غذاهای پرادویه یا سینامالدئید (موجود در دارچین و شکلات) ، نوشیدن نوشیدنی های گرم ، قرار گرفتن در معرض کنه پوستی ، پروتئینی روی پوست به نام کاتلیسیدین و عفونت با هلیکوباکتر پیلوری (باکتری های روده) است.

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خودایمن مزمن است که در آن سلولهای پوستی با سرعت بیشتری نسبت به حالت طبیعی تولید می شوند و در نتیجه لکه های ضخیم ، برجسته و پوسته پوسته ای ایجاد می شود. این ضایعات غالباً ناخوشایند می توانند در هر ناحیه از بدن بوجود آیند اما بیشتر در زانوها ، آرنج ها ، پوست سر و پایین کمر دیده می شوند. دوره های بهبودی طولانی ، ماه به طور هم زمان ، بین شعله ور شدن وجود دارد. بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان با پسوریازیس و برای بسیاری دیگر ، بیماری های همزمانی مانند آرتروز ، افسردگی و بیماری های قلبی زندگی می کنند. ۳

انواع
انواع مختلف پسوریازیس از نظر شکل ظاهری ، نواحی از بدن که تحت تأثیر آن قرار دارند و علائم همراه آن متفاوت است.

پلاک پسوریازیس : شایع ترین نوع آن است که با ضایعات قرمز ، پوست ملتهب ، لکه های پوستی و پوسته های نقره ای / سفید مشخص می شود
پسوریازیس معکوس: ضایعات صاف ، براق و قرمز بدون ایجاد پوسته پوسته شدن در چین های پوستی – معمولاً زیر بغل ، در ناحیه کشاله ران و زیر پستان ها
پسوریازیس گوتات : لکه های کوچک و قرمز رنگ پوست که اغلب پس از عفونت مانند التهاب لوزه ها روی می دهد. این نوع پسوریازیس در دوران کودکی شایع است و ممکن است بدون درمان برطرف شود.
پسوریازیس اریتودرمیک : یک بیماری نادر است که در آن لکه های بزرگ ، گرم و ملتهب پوست می تواند شدید باشد ، باعث تورم ، از دست دادن مایعات ، از دست دادن پروتئین ، ذات الریه و حتی نارسایی قلب شود.
پسوریازیس پوسچولار : پوسته های سفید احاطه شده توسط پوست قرمز ، به طور معمول روی دست و پا ، که اغلب بزرگسالان را درگیر می کند.
درمان: پسوریازیس درمانی ندارد. مدیریت براساس نوع و علائم است اما تقریباً همیشه شامل اجتناب از عوامل محرک ، حفظ سبک زندگی سالم و پیروی از یک رژیم مراقبت از پوست سالم است. برخی از افراد به درمان های موضعی دارویی با تجویز قدرت مانند کرم های استروئیدی ، داروهای خوراکی ، تزریقات ضد التهاب / تزریق یا نور درمانی نیاز دارند.

لوپوس

لوپوس نوعی بیماری خودایمنی مزمن است که در آن بدن بافت سالم را به عنوان خارجی اشتباه گرفته و پاسخ ایمنی آسیب زا را ایجاد می کند. وقتی پوست درگیر است ، لوپوس باعث ایجاد بثورات ، زخم در دهان و بینی ، لکه های پوسته ای صورت و مناطقی می شود که به آفتاب سوختگی شباهت دارد.

انواع لوپوس که بر روی پوست تأثیر می گذارد شامل لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE) ، لوپوس دیسکوئید ، لوپوس ناشی از دارو ، لوپوس اریتماتوز پوستی زیر حاد و لوپوس نوزادی است. ۶

رگهای عنکبوتی

رگهای عنکبوتی رگه های کوچکی هستند که می ترکند و در سطح پوست نمایان می شوند و مناطق متمایز قرمزی ایجاد می کنند. آنها می توانند در اثر فشار یا آفتاب ایجاد شوند و نه جدی هستند و نه دردناک اما ممکن است ناخوشایند باشند.

برای دیدن محصولت ضد قرمزی و خرید اینجا را کلیک کنید
قرمزی پوست صورت,قرمزی پوست سر,قرمزی پوست نوزاد,قرمزی پوست دست نشانه چیست,روزاسه صورت,روزاسه پوستي,روزاسه چشمی,رزاسه علایم

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید