09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان آرتروز با روش‌های خانگی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان آرتروز با روش‌های خانگی

درمان آرتروز (استئوآرتریت) با روش خانگی

اگر میخواهید که آرتروز را درمان کنید بهتراست سبک زندگی خود را تغییر دهید.در واقع درمان به یکسری تغییرات در سبک زندگی وابسته است.سعی کنید از داروهای ضد درد خوراکی استفاده نکنیدهر چند در همان لحظه باعث بهبود درد می شود ولی در طولانی مدت باعث عوارض جانبی دارو می گردد.البته مهم است که قبل از شروع هر نوع دررمان اعم از شیمیایی یاخانگی با پزشک خود مشورت کنید.

کمپرس گرم و سرد

هنگام درد، استفاده از کمپرس گرم و سرد ممکن است بسیار مفید و باارزش باشد.در واقع کمپرس عوارض جانبی ندارد و بهتر از داروهای شیمیایی است.بدانید که کمپرس گرم برای بهبود خشکی مفاصل و کمپرس سرد برای تسکین درد بسیار موثر می باشد.همچنین کمپرس ها می تواند اسپاسم های عضلانی را نیز کاهش دهند، برای این منظور لازم نیست حتما از وسیله خاصی استفاده کنید بلکه به راحتی می توانید از یک حوله گرم یا سرد به عنوان کمپرس برای مفاصل خود استفاده کنید.

نمک اپسوم (نمک حمام)

خوابیدن در وان حاوی نمک اپسوم به خوبی باعث تسکین دردها مفاصل می گردد.همچنین منیزیم موجود در نمک اپسوم به تسکین التهاب و درد کمک می کند.می‌توانید نمک اپسوم را از داروخانه تهیه کنید. حمام نمک اپسوم در کل بی خطر می باشد و به همین منظور می‌توانید هفته ای دو الی سه بار به مدت ۳۰ دقیقه از این نوع حمام استفاده کنید.مقدار مصرف ۲ فنجان نمک ایسوم در هر وان آب گرم (با دمای حدود ۱۰۲ درجه فارنهایت یا ۳۸ درجه سانتیگراد) خواهد بود.

استفاده از پماد های ضد درد

برای کمک به بهبود دردهای عضلانی و آرتروزی بهتر است از کرم های موضعی ضد درد استفاده نمایید. اگر ترجیح شما برای برطرف کردن درد جایگزینی پماد های موضعی به جای استامینوفن است بهتر است پماد را به شکل دورانی آرام و سپس ماساژ از بالا به پایین انجام شود. یکی از بهترین پمادهای ضد درد طبیعی که می توانیم معرفی کنیم سقز اصل است.
شیره سقز سفید بعنوان یک داروی گیاهی است که از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز سفید می‌تواند به درمان واریس ،استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، روماتیسم، ترمیم محل شکستگی ها و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه ایی کمک کند. این شیره توسط عطاران مجرب، بدون بی حس کنندگی و بدون مُسکن تهیه شده است و صرفا بعنوان داروی گیاهی درمانی برای انواع دردهای استخوانی و عضلانی می باشد. شیره سقز به علت داشتن ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم براى درمان درد استخوان، ترمیم شکستگی استخوان، تقویت بافت استخوان و پیشگیرى از نرمى استخوان موثر هست. شیره سقز جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ ها می شود که باعث می شود واریس بتدریج از بین برود.

دستگاه‌های کمکی

انواع مختلف دستگاه‌های کمکی وجود دارد که می تواند به فرد آسیب دیده کمک کند تا زندگی بدون درد را تجربه کند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم :
آتل
عصا
ابزارهای کمکی برای گرفتن وسیله‌ها
تِیپ یا چسب زدن زانو (حتماً از پزشک یا فیزیوتراپیست روش استفاده آنها را برایتان توضیح دهند)
انواع پد کفش
ماساژ درمانی
براساس تحقیقات به عمل آمده، یک ساعت ماساژ در هفته حداقل به مدت ۸ هفته پشت سر هم،تاثیر بسزایی در کنترل و درمان دردهای آرتروزی ، تسکین خشکی مفاصل و همچنین افزایش تحرک در افراد را باعث می شود.متخصصین از این رو ماساژ درمانی را بیشتر توصیه میکنند چون فردی که دچار آرتروز شده است با ماساژ درمانی چون ضربه های کوچک و خیلی آرامی که بر رویپوست وارد می شود جریان خون رسانی را بیشتر کرده و در نتیجه ناحیه گرم تر و آرام تر می شود.شما برای ماساژ درمانی می توانید به تراپیست‌ها مراجعه کرده و یا در منزل به وسیله سقز که در بالا خدمتتان معرفی کردیم ناحیه را ماساژ دهید.

طب سوزنی

از قدیم ایام طب سوزنی روشی برای انواع بیماری به خصوص تسکین درد بوده است.امروز از این روش برای درمان دردهای آرتروز استفاده می شود.این روش باید توسط افراد مجرب انجام گیرد.

درمان‌های طبیعی

محبوبیت درمان‌های طبیعی برای بیماری‌هایی مانند آرتروز، رو به افزایش است که نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارد در حال افزایش است. برخی افراد معتقدند که در مقایسه با داروهای معمول، این روش‌ها می‌توانند به دلیل داشتن عوارض جانبی کمتر، کم خطرتر باشند.

چای سبز:

چای سبز یک نوشیدنی لذت بخش و آرام بخش حاوی پلی فنول است که با اثر ضد التهابی می تواند درد آرتروز را کم تر کند.افرادی که مشکلات کبدی دارند سعی کنند با اعتدال مصرف کنند.مطالعات گسترده بر روی چای سبز نشان میی دهد که مصرف روزانه ۲ لیوان چای سبز خطر بروز پوکی استخوان را کمتر میکند.

زنجبیل: کاهنده درد

زنجبیل خوراکی، به عنوان یک ماده کاهش دهنده آرتروز است.بر طبق تحقیقات به عمل آمده راجب استئوآرتریت و غضروف، مصرف طولانی مدت زنجبیل باعث کاهش ناتوانی حرکتی ناشی از آرتروز می شود.سعی کنید افرادی که دارای فشار خون بالایی هستند به شکل ادویه در غذاهابه مقدار کم استفاده کنند بزرگترین خطری که مصرف زیادی زنجبیل در افراد ایجاد می کند شبیه علائم ترک اعتیاد است.مصرف زیادی زنجبیل باعث ناراحتی معده، اسهال و سوزش سر دل می شود.زنجبیل با داروهایی چون وارفارین تداخل دارد چون که زنجبیل ضد انعقاد خون( رقیق کننده خون)است و ممکن است باعث خونریزی های داخلی یا عوارض مشابه گردد.

زردچوبه (کورکومین):

زردچوبه التهاب ، درد و خشکی مفاصل را درمان می‌ نماید.کورکومین یک ترکیب فعال در زردچوبه از خانواده زنجبیل است و با روش های متفاوتی به درمان آرتروز کمک می کند.زردچوبه با التهاب آرتروزی مبارزه کرده و به کاهش درد، ورم و خشکی وبه درمان می پردازد .برای اینکه خاصیت زردچوبه را بیشتر کنید بهتر است مقداری فلفل سیاه به غذا اضاقه کنید، با اینکه زردچوبه بی عارضه است اما ممکن است سبب تهوع شده و با رقیق کننده های خونی تداخل پیدا کند.

تغییرات در سبک زندگی روزمره

برای تسکین علائم دردهای آرتروزی در طولانی مدت،بهتراست روش های زندگی خود را تغییر دهید.ورزش منظم،داشتن رژیم غذایی سالم، حفظ وزن ثابت و طبیعی باعث بهبود سلامت و درد های عضلانی می شود. همیشه بدن خود را فعال نگه دارید اما با ورزش سنگین به بدن فشار نیاورید چون کشش های زیادی و غیر اصولی باعث پارگی تاندون ها و تشدید درد های عضلانی می گردد. بهترین نوع تمرین‌ها برای کمک به درمان آرتروز، تمرین‌هایی هست که انجام آن‌ها نیازمند به مقاومت بدنی کمی است ، این تمرین‌ها انعطاف پذیری را بهبود داده و هوازی می باشند و به طورکلی حرکات ضربه ای کمتری در آن‌ها وجود دارد. بهترین نمونه این نوع از ورزش ها عبارتند :از

_دوچرخه سواری
_شنا کردن
_تای چی
_پیاده روی
_یوگا
سعی کنید قبل از شروغ ورزش جدید حتما با پزشک خود مشورت نمایید مخصوصا اگر با آن نوع ورزش آشنایی نداشته باشید.وقتی ورزشی را شروع می کنید در هفته های اول با بازه های زمانی کوتاه و سپس می توانید با افزایش قدرت عضلات و توانایی جسمی به مقدار زمان خود اضافه کنید. مثلا شما می‌توانید با ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز شروع کنید و به تدریج سرعت و طول پیاده روی‌های خود را افزایش بدهید. اگر جدیدا ورزش را آغاز کرده ایدبه احتمال زیاد بعد از تمرین کمی احساس کشیدگی و درد داشته باشد که به مرور زمان بدن به این سبک از ورزش عادت می کند پس هیچ وقت ورزش را کنار نگذارید.

تغدیه های مناسب برای آرتروز

اگر رژیم غذایی متعادل را رعایت کنید مطمئن باشید درد و کشیدگی کمتری را تجربه خواهید کرد.همچنین رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن بدن کمک می کند و سنگینی کمتری روی پاها احساس خواهید کرد.

بهترین غذا برای درمان آرتروز :

_کلم بروکلی
_میوه‌های خانواده مرکبات
_ماهی تن، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین
سیر به علت دارا بودن دی آلیل دی سولفید آسیب غضروف را کمتر می کند.
چای سبز
محصولات لبنی کم چرب مصرف کنید چون که وجود کلسیم و ویتامین D سلامت مفاصل و استخوان‌ها را تضمین می کند.
آجیل و خشکبار
روغن‌های گیاهی آووکادو، زیتون، گلرنگ و گردو
سبزیجات با برگ تیره مصرف کنید مانند اسفناج، کلم، چارد یا چغندر برگی

وجود بعضی از غذاها علائم آرتروز را افزایش می دهد، به همبن خاطر مصرف بعضی از مواد غذایی را کاهش دهید مانند

مصرف الکل
شیرین کننده مصنوعی
نمک
چربی‌های اشباع و ترانس
قند
نان سفید
برنج

چه موقع باید با وجود دردهای آرتروزی به پزشک مراجعه کنیم؟

آرتروز یک بیماری مادام العمری هست که فرد را درگیر می کند.بهترین روش برای کاهش این نوع از دردها همانگونه که در بالا گفته شد تغییر سبک زندگی است.اما اگر با این وجود نیز تغییراتی در زندگی روزمره خود نتوانستید داشته باشید و هر این دردها شعله ور می شود باید با یک متخصص مشورت نمایید.

معرفی قویترین درمان آرتروز

شیره سقز سفید اکسیر درمان دردهای استخوانی و ماهیچه ای

شیره سقز سفید

بعنوان یک داروی گیاهی است که از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز سفید می‌تواند به درمان واریس ،استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، روماتیسم، ترمیم محل شکستگی ها و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه ایی کمک کند. این شیره توسط عطاران مجرب، بدون بی حس کنندگی و بدون مُسکن تهیه شده است و صرفا بعنوان داروی گیاهی درمانی برای انواع دردهای استخوانی و عضلانی می باشد. شیره سقز به علت داشتن ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم براى درمان درد استخوان، ترمیم شکستگی استخوان، تقویت بافت استخوان و پیشگیرى از نرمى استخوان موثر هست. شیره سقز جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ ها می شود که باعث می شود واریس بتدریج از بین برود.
» برای خرید شیره سقز اصل اینجا کلیک نمایید

درد عضلانی,پماد برای درد عضلانی,چسب درد عضلانی,درد عضلانی بعد از ورزش,علت درد عضلانی,درد عضلات پا,علائم آرتروز گردن,آرتروز چیست,درمان آرتروز زانو,درمان آرتروز,غذاهای مضر برای آرتروز,درمان قطعی آرتروز چیست,درمان آرتروز گردن,علائم آرتروز زانو

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید