09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان قطعی افتادگی صورت
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان قطعی افتادگی صورت

افراد برای سفت شدن پوست افتاده چه کاری می توانند انجام دهند؟

راه های مختلفی برای سفت کردن پوست افتاده وجود دارد، از جمله گزینه های مراقبت از خود، گزینه های غیر جراحی و گزینه های کم تهاجمی. در موارد شدیدتر افتادگی پوست، برخی از افراد ممکن است به جراحی فکر کنند.

افتادگی پوست مضر نیست، اما می تواند عزت نفس فرد را کاهش دهد. افتادگی پوست ممکن است با افزایش سن یا پس از کاهش وزن ایجاد شود. برخی از شرایط پزشکی مانند کوتیس لاکسا و سندرم اهلرز دانلوس نیز می توانند باعث شل شدن پوست شوند، اگرچه این موارد غیر معمول هستند.

برخی از عوامل سبک زندگی نیز ممکن است باعث پیری زودرس پوست و افتادگی پوست شوند. اینها شامل خوردن یک رژیم غذایی ناسالم و قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد است.

این مقاله به بررسی علت افتادگی پوست و نکاتی می‌پردازد که ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند. همچنین برخی از روش‌هایی را که ممکن است به بهبود ظاهر افتادگی پوست کمک کند، توضیح می‌دهد.

چرا افتادگی پوست رخ می دهد؟

افتادگی پوست بخش طبیعی پیری است. کلاژن و الاستین دو پروتئین ضروری هستند که با استحکام پوست مرتبط هستند. تولید این دو پروتئین استبا افزایش سن افراد کاهش می یابدمنبع مورد اعتماد.

سطح اسید هیالورونیک نیز با افزایش سن کاهش می یابد. اسید هیالورونیک مولکولی است که به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کرده و پرتر به نظر برسد. برای اکثر افراد، پوست بین سنین شروع به از دست دادن سفتی می کند۳۵-۴۰ سالمنبع مورد اعتماد.

افتادگی پوست نیز ممکن است پس از کاهش وزن قابل توجه رخ دهد. پوست کشیده می شود تا توده بدنی افزایش یافته را در خود جای دهد. با گذشت زمان، اما، اینمی تواند آسیب برساندمنبع مورد اعتمادکلاژن و الاستین در پوست این می تواند منجر به افتادگی پس از کاهش وزن شود.

همچنین در دوران بارداری پوست شکم کشیده می شود. این ممکن است منجر به افتادگی پوست پس از زایمان شود.

قرار گرفتن در معرض زیاد خورشید، به ویژه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، همچنین می تواند منجر به چین و چروک و افتادگی پوست شود. برخی از افراد ممکن است به این موضوع به عنوان پیری نور اشاره کنند. این به دلیل اشعه های مضر UV استکاهش کششمنبع مورد اعتماداز پوست

برخی از نواحی رایجی که ممکن است افتادگی پوست رخ دهد عبارتند از:

صورت و خط فک
گردن
شکم
بازوهای بالایی
داخل رانها

نکاتی برای جلوگیری از افتادگی پوست

بسیاری از عوامل خارجی پوست را در معرض رادیکال های آزاد قرار می دهند. بدن در پاسخ به محیط خود رادیکال های آزاد تولید می کند. اگر رادیکال های آزاد ایجاد شوند،استرس اکسیداتیومنبع مورد اعتمادرخ می دهد. این می تواند التهاب را در بدن افزایش دهد.

استرس اکسیداتیومی تواند باعثمنبع مورد اعتمادپوست زودرس پیر می شود و ممکن است به افتادگی کمک کند. آلودگی، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، دود سیگار و رژیم غذایی ناسالم نیز می تواند تولید رادیکال های آزاد را افزایش دهد.

آنتی اکسیدان ها ممکن است برای خنثی کردن رادیکال های آزاد عمل کنند. غذاهای گیاهی منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

افراد همچنین می‌توانند از شل شدن پوست با موارد زیر جلوگیری کنند:

لذت بردن از آفتاب با خیال راحت
اجتناب از استفاده از تخت آفتاب
خوردن یک رژیم غذایی سالم
هیدراته ماندن و استفاده از مرطوب کننده
داشتن خواب کافی
ترک سیگار، در صورت لزوم
کاهش وزن با سرعت ثابت ، در صورت لزوم
کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی و دود سیگار
راه های بهبود افتادگی پوست

برخی از رویکردهای سبک زندگی بسته به علت و شدت آن ممکن است به افتادگی پوست کمک کنند. برخی از تکنیک ها برای نواحی خاصی از بدن بهتر از بقیه هستند.

این رویکردها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ورزش
درگیر شدن در ورزش هایی مانند تمرینات مقاومتی می تواند توده عضلانی را افزایش دهد. عضله سازی از طریق ورزش می تواند ظاهر افتادگی پوست را به خصوص در پاها و بازوها بهبود بخشد.

همچنین، تمرینات صورت ممکن است تون عضلات اطراف فک و گردن را بهبود بخشد. این ممکن است افتادگی پوست در این نواحی را کاهش دهد.

محصولات سفت کننده
محصولات سفت کننده زیادی وجود دارد که برای درمان شلی پوست به بازار عرضه می شوند. هدف اینها درمان افتادگی است که روی پوست صورت، گردن یا شکم تأثیر می گذارد.

مکمل

خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات با رنگ های روشن باشد، از سلامت پوست حمایت می کند. مکمل های اضافی ممکن است فوایدی برای افتادگی پوست داشته باشد.

برخی از مکمل های پوستی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

کلاژن
مکمل های کلاژن ممکن است به جایگزینی کلاژنی که بدن به طور طبیعی از دست می دهد کمک کند. مکمل های کلاژن به شکل قرص، پودر، کپسول و نوشیدنی وجود دارد.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد که ممکن است باعث پیری پوست شوند کمک می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و از تولید کلاژن حمایت می کند . بدون ویتامین C، تولید کلاژنبه میزان قابل توجهی کاهش می دهدمنبع مورد اعتماد.

مکمل های آنتی اکسیدانی ممکن است به شکل قرص، کپسول، پودر و صمغی باشند. یک رژیم غذایی سالم طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C را فراهم می کند.

ماساژ دادن

ماساژ ممکن است جریان خون را در اطراف بدن بهبود بخشد. افزایش جریان خون به حذف مواد زائد مانند رادیکال های آزاد کمک می کند.

ماساژ همچنین ممکن است فیبروبلاست ها را تحریک کند. فیبروبلاست ها سلول هایی هستند که به تولید بافت های همبند کمک می کنند که پوست را محکم نگه می دارد. این بافت های همبند ممکن است شامل کلاژن و الاستین باشند.

راه هایی برای صاف کردن پوست با افزایش سطح کلاژن

کلاژن پروتئینی است که می تواند به صاف به نظر رسیدن پوست کمک کند. با کاهش سن و سایر عوامل سطح کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و خطوط ایجاد می شود.

بدن به طور طبیعی کلاژن تولید می کند ، اما با افزایش سن، میزان و کیفیت کلاژن کاهش می یابد. یکی از نتایج این امر خطوط و چین و چروک در پوست است.

رویکردهای مختلف ممکن است به تقویت کلاژن کمک کند. با این حال، مردم باید قبل از استفاده از آنها بررسی کنند، زیرا همه آنها شواهدی برای اثبات مؤثر بودن آنها ندارند.

در اینجا، دریابید که کلاژن چیست، چگونه روی پوست تأثیر می گذارد، و چه رویکردهایی ممکن است به تقویت آن کمک کند.

کلاژن چیست؟

کلاژن منبع مورد اعتمادنوع پروتئین در بدن و جزء کلیدی پوست است.

این ماده در بافت های متعددی از جمله ماهیچه ها ، استخوان ها ، تاندون ها ، رگ های خونی و دستگاه گوارش وجود دارد . نقش کلیدی در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله بهبود زخم دارد .

سطوح پایین کلاژن با شرایط بهداشتی شدید رخ می دهد، مانند:

اسکوربوت ، که از کمبود ویتامین C ناشی می شود و منجر به موارد زیر می شود:
ضعف
کم خونی
بهبود آهسته زخم
osteogenesis imperfecta، یک بیماری ژنتیکی که منجر به ضعیف شدن استخوان ها می شود
سندرم اهلرز دانلوس ، زمانی رخ می دهد که بدن نمی تواند به طور موثر کلاژن تولید کند و منجر به طیف وسیعی از علائم می شود.

کلاژن برای پوست چه می کند؟
وقتی سطح کلاژن بالا باشد، پوست نرم، صاف و سفت می شود. کلاژن به سلول های پوست کمک می کند تا خود را بازسازی و ترمیم کنند. هم سطح و هم کیفیت کلاژن روی پوست تاثیر می گذارد.

با بالا رفتن سن، بدن انسان کمتر تولید می کندمنبع مورد اعتماداز انواع خاصی از کلاژن، و کیفیت کلاژن در بدن کاهش می یابد.

این می تواند منجر به:

از دست دادن خاصیت ارتجاعی در پوست و سایر بافت های همبند
خطوط، چین و چروک و شلی در پوست
سفتی مفصل
با افزایش سن افراد، تغییراتی در ساختار کلاژن رخ می دهد که پیوند بین لایه های مختلف پوست را ضعیف می کند. به همین دلیل است که افراد دچار چین و چروک و سایر ویژگی های مرتبط با پیری پوست می شوند.

چگونه از شر چین و چروک خلاص شویم:

خطوط و چین و چروک صورت یک عارضه جانبی اجتناب ناپذیر پیری هستند و نگران کننده سلامتی نیستند. با این حال، برخی از افراد می خواهند چین و چروک را کاهش دهند یا از شر آن خلاص شوند.

مراقبت روزانه از پوست

مرطوب کردن منظم پوست می تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش دهد. استفاده از محصولات مراقبت از پوست منطبق با نیازهای پوست و معرفی یک محصول در یک زمان بسیار مهم است.

استفاده بیش از حد از محصولات روی پوست، به ویژه بیش از یک محصول ضد پیری، می تواند پوست را تحریک کند، که می تواند علائم پیری را بیشتر نمایان کند. بیشتر محصولات چند هفته طول می کشد تا کار کنند.

خواب
مطالعات نشان داده اند که برخی از موقعیت های خواب می تواند به چین و چروک روی صورت کمک کند.

راه هایی وجود دارد که به کاهش خطر ایجاد چین و چروک در هنگام خواب کمک می کند. آنها عبارتند از:

خوابیدن صاف به پشت

استفاده از بالش مخصوصی که تغییر شکل صورت را در هنگام خواب کاهش می دهد
استفاده از روبالشی ابریشمی، اگرچه تحقیقات کمی برای حمایت از این روند وجود دارد

روش های پیشگیری و بهبود پوسته پوسته شدن

اصطلاح پوست کرپ به زمانی اطلاق می شود که پوست نازک، چروکیده و شبیه به کاغذ کرپ به نظر برسد.

پوست کرپ در افراد مسن بیشتر شایع است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. یکی از دلایل رایج پوسته پوسته شدن، اشعه ماوراء بنفش است.

این آسیب می تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا استفاده از تخت های برنزه کننده باشد. با گذشت زمان، اشعه ماوراء بنفش خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد. با خاصیت ارتجاعی طبیعی، پس از کشش پوست، قادر است به سرعت به موقعیت طبیعی خود برگردد.

هنگامی که پوست به دلیل آسیب اشعه ماوراء بنفش خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، پس از کشش شل می شود و به سرعت به وضعیت طبیعی خود باز نمی گردد. در حالی که پوست توانایی ترمیم دارد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث می شود پوست شل تر، انعطاف پذیری کمتری داشته باشد و قادر به ترمیم کامل آسیب ها نباشد.

محافظت در برابر آفتاب

موثرترین راه برای جلوگیری از ایجاد کرز پوست، محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش با جستجوی سایه، پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر آفتاب و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر هنگام بیرون از منزل در ساعات نور روز است.

فرد باید از ضدآفتاب شیمیایی یا فیزیکی با طیف وسیع با محافظت در برابر اشعه UVB و UVA استفاده کند، بنابراین بهتر است که افراد دارای پوست حساس از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کنند که به عنوان ضد آفتاب های معدنی نیز شناخته می شوند که حاوی دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی یا هر دو هستند.

با افزایش سن افراد، ضروری است که روتین های مراقبت از پوست خود را مطابق با آن تطبیق دهند. با افزایش سن، پوست افراد بیشتر مستعد تحریک و التهاب می شود.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از تخت های برنزه کننده به DNA سلول های پوست آسیب می رساند که می تواند منجر به پیری زودرس پوست و سرطان پوست شود . کارشناسان به مردم توصیه می کنند از آنها استفاده نکنند.

هیدراتاسیون
افراد می توانند با استفاده از یک مرطوب کننده خوب برای حفظ آب در زیر پوست، پوست خود را هیدراته نگه دارند تا ظاهری سالم داشته باشند.

قابلیت ارتجاعی

استفاده از کرم های موضعی حاوی رتینول می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش تولید کلاژن در پوست کمک کند. رتینوئیدها به بازسازی سریعتر سلول های پوست کمک می کنند، که ممکن است احتمال ایجاد کرز پوست را کاهش دهد.

یکی از بهترین محصولات درمانی استفاده از لوسیون فبریژن هست . لوسیون لیفتینگ قوی فبریژن برای درمان شلی پوست صورت و بدن(بازو، سینه و…)، درمان چین و چروک های عمقی، جوانسازی قوی پوست، درمان غبغب و درمان ترک های پوستی تجویز می شود.
این لوسیون با فرمولاسیون طب سنتی از گیاهانی همچون سنتلا آسیاتیکا(Centella Asiatica)، پرس سرد دانه گل رز، عصاره بلوط حلب، عصاره خولان دریایی، سلول های بنیادی گیاهی و روغن خالص ویتامین E تهیه شده است.

لوسیون لیفت فبریژن

برخی از خواص لوسیون لیفتینگ قوی فبریژن:
– درمان افتادگی پوست
– لیفتینگ قوی پوست
– درمان شلی پوست در نواحی بدن مثل سینه،ران، بازو و…
– درمان چین و چروک های عمقی
– جوانسازی قوی پوست و رفع علائم پیری پوست
– درمان غبغب
– درمان ترک های پوست
– حاوی فرمولاسیون قوی از گیاهان سنتلا آسیاتیکا(Centella Asiatica)، پرس سرد دانه گل رز، عصاره بلوط حلب، اسید هیالورونیک، اسید فرولیک، عصاره خولان دریایی، سلول های بنیادی گیاهی

برای دیدن متن کاملا و خرید اینجا را کلیک کنید .
افتادگی پوست,درمان افتادگی پوست صورت,جلوگیری از افتادگی پوست صورت,درمان افتادگی پوست شکم,علت افتادگی پوست صورت

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید