09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
رشد سریع مو بعد از شیمی درمانی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

رشد سریع مو بعد از شیمی درمانی

در این مقاله از سایت زیبایی بزک، به بررسی راهکارهایی برای افزایش رشد مو پس از شیمی درمانی می‌پردازیم. از تغذیه مناسب و مصرف مکمل‌های مواد مغذی گرفته تا استفاده از محصولات مراقبت از مو، روش‌های مختلفی برای تقویت و تسریع رشد مو پس از شیمی درمانی را بررسی خواهیم کرد.

بعد از شیمی درمانی رشد مو مجددا اتفاق می افتد، این پروسه زمانی از ۳ الی ۶ ماه به طول می انجامد و در حدود یک سانت هر ماه رشد مجدد ایجاد می شود.
در بعضی مواقع رشد مو از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است گاها نازک تر یا سفیدتر و گاها ضخیم تر و خاکستری تر. مد نظر داشته باشید که ایجاد رنگدانه سازی و ضخامت مو در ماه های اول درمان به حالت عادی خود باز می گردد سعی کنید در این سیگل درمانی از رنگ کردن مو به مدت ۶ ماه خودداری کنید.

نحوه رشد مو بعد از شیمی درمانی

بعد از شیمی درمانی، معمولا به طور طبیعی رشد مو صورت می پذیرد. در اکثر مواقع تقریبا بعد از یک ماه پس از درمان رشد مو اتفاق می افتد. در این امر ممکن است فولیکول های مو مانند سایر سلول های بدن، در اثر شیمی درمانی آسیب ببیند ولی به سرعت بهبود پیدا می نماید و فعالیت تکثیر خود را دوباره به دست می آورند.
بعد از شیمی درمانی موهایی که رشد می کند به شکل تارهای نازکی هستند که اغلب شکننده تر و نازک تر به نظر می رسد و تغییرات رنگی جزئی به خود می گیرد. از حدود سه الی ۶ ماه موها به حالت اولیه و به صورت ضخیم و یکدست در می آید.

اهمیت ویتامین و تغذیه بر رشد مو بعد از شیمی درمانی

تاثیر بیوتین 

رژیم غذایی مناسب و سالم پر از ویتامین ها و مواد مغذی، همراه با ورزش از موثرین روش برای رشد مجدد مو پس از شیمی درمانی است. یکی از موادی که در دوره درمان برای رشد مو مناسب می باشد بیوتین هست. در بیوتین ویتامین هایی از گروه خانواده B،B7 و H وجود دارد.
در غذاهایی مانند گل کلم، لوبیا، عدس، زرده تخم مرغ، جگر، آجیل و غلات کامل این ویتامین ها یافت می شود. بیوتین را می توانیم مستقیما به شامپو اضافه کنیم یا به شکل مکمل استفاده کنیم. همچنین بیوتین نقش اساسی در رشد مو و ناخن دارد.

نقش ویتامین های E و C 

یکی دیگر از ویتامین هایی که به رشد مجدد مو بعد از شیمی درمانی موثر می باشد ویتامین های E و C هستند. این ویتامین ها با فعالیت آنتی اکسیدانی خود باعث می شود رادیکال های آزاد که به مو آسیب می رساند و آن ها را ضعیف و شکننده می کند مقابله نماید.
ویتامین E و C به طور مستقیم بر رشد مجددو برای درمان ریزش مو استفاده می شود. بهترین مواد غذایی که می تواند حاوی ویتامین E باشد شامل بادام زمینی، زیتون، دانه های گندم می باشد. و در مواد غذایی دیگر مانند کیوی، پرتقال، کلم، فلفل ویتامین C فراوان وجود دارد.

تاثیر امگا ۳ و ۶ 

امگا ۳ و ۶ یکی از اسیدهای چرب ضروری برای رشد مو پس از شیمی درمانی است. اگر امگا ۳ و ۶ در بدن با کمبود مواجه شود باعث شکنندگی و شوره سر می شود و در نتیجه سلامتی موها به خطر می افتد. امگا ۳ در غذاهایی مانند سالمون یافت می شود. در حالی که امگا ۶ در روغن ذرت، سویا و روغن آفتاب گردان یافت می شود.

روغن های ضروری 

بعد از شیمی درمانی از روغن های بسیار قوی شامل روغن بادام، جوجوبا، روغن هسته زردالو و روغن نارگیل را به شکل کمپرس یا ماساژ مو استفاده کنید. بهترین موقع ماساژ شب ها می باشد تا موها جذب فراوان داشته و بیشتر بر روی مو تاثیر بگذارد.
مصرف صحیح روغن ها به این شکل هست که شب قبل از خواب بزنید و تا صبح نگهداری کنید.بهتر است هفته ای دو بار و به مدت ۳۰ دقیقه انجام بگیرد.

تاثیر رزماری 

برای داشتن موهای پرپشت محلول رزماری را بر پوست سر خود ماساژ داده، تا بر رشد مو تاثیر بگذارد. همچنین رزماری برای درمان آلوپسی،تقویت مو و درمان شوره سر تاثیر می گذارد.

توصیه علمی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو بعد از شیمی درمانی

– برای تمیز کردن مو و پوست سر، شامپو مناسب برای مو انتخاب کنید که به پوست سر آسیب نزند. موقعی که موی کمی وجود دارد از یک پاک کننده مناسب برای پوست سر استفاده نمایید.
– در ۶ ماه اول بعد از شیمی درمانی، از رنگ کردن و خشک کردن مو با سشوار خودداری کنید.
– اگر میخواهید موهای خود را رنگ کنید از رنگ های طبیعی استفاده کنید که حاوی پارابن و آمونیاک نباشد.
– اگر پوست جمجمه هنوز مشخص می باشد به هیچ عنوان از رنگ آمیزی استفاده نکنید.
– از قرار گرفتن در دمای پایین خودداری کنید و سر خود را گرم نگه دارید، چون سرما باعث می شود پوست سر منقبض شود و رشد مو را بسیار محدود نماید.

معرفی قویترین لوسیون رشد مو بعد از شیمی درمانی

لوسیون ضد ریزش مو فبریژن
برخی از خواص لوسیون ضد ریزش مو فبریژن فرانسه:
– درمان سریع ریزش مو
– تقویت کننده فوق العاده قوی ریشه مو
– تغذیه کننده فولیکول مو
– رفع قارچ و باکتری پوست سر
– جلوگیری و درمان سفیدی مو
– افزایش رشد مو
– درمان شوره و خارش سر
– مناسب برای درمان پسوریازیس سر
– درمان آلوپسی آره آتا
– درمان ریزش سکه ایی
– پرپشت کننده ریش و سبیل
– تهیه شده از عصاره های خالص گیاهان معتبر برای مو
– حاوی عصاره های رزماری، انگور فرنگی هندی، جوانه گندم، سدر، پرس سرد سیاه دانه، اسطوخدوس، پرس سرد هسته انگور و فندق
– حاوی زینک، بیوتین، ویتامین گروه ب و E
– ۵۰ میل

» برای مشاهده لوسیون ضد ریزش و تقویت کننده مو فبریژن اینجا کلیک نمایید
رشد مو بعد از شیمی درمانی,مراحل رشد مو بعد از شیمی درمانی,مدت زمان رشد مو بعد از شیمی درمانی,بهترین روغن برای رشد مو بعد از شیمی درمانی,برای رشد مو بعد از شیمی درمانی چه باید کرد,تقویت رشد مو بعد از شیمی درمانی,زمان رشد مو بعد از شیمی درمانی,داروی رشد مو بعد از شیمی درمانی,رشد سریع مو بعد از شیمی درمانی,مراحل رشد مو بعد از کاشت,مراحل رشد مو بعد کاشت,ریزش مو در شیمی درمانی,بعد از شیمی درمانی چه باید کرد,بعد از شیمی درمانی چه بخوریم,بعد از شیمی درمانی چی بخوریم,شیمی درمانی,رشد مو بعد از کاشت,رشد مو در ماه چقدر است,رشد مو در ماه,تغذیه بعد از کاشت مو,مکمل رشد مو,مراقبت بعد از شیمی درمانی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید