09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
رفع تیرگی پوست ناشی از افتاب سوختگی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

رفع تیرگی پوست ناشی از افتاب سوختگی

مسمومیت از آفتاب به یک مورد آفتاب سوختگی شدید اشاره دارد. این اتفاق بعد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) از خورشید برای مدت طولانی ایجاد می شود.
همچنین به عنوان فوران نور چند شکل شناخته شده است ، مسمومیت با آفتاب بر اساس حساسیت شما به خورشید می تواند به اشکال مختلفی ایجاد شود. برخلاف آفتاب سوختگی خفیف ، مسمومیت با آفتاب معمولاً برای جلوگیری از عوارض به درمان پزشکی نیاز دارد.

علائم مسمومیت در برابر آفتاب چیست؟

با مسمومیت با آفتاب ، ممکن است ابتدا علائم آفتاب سوختگی منظم را تجربه کنید. علائم آفتاب سوختگی می تواند طی ۶ تا ۱۲ ساعت در معرض اشعه UV ظاهر شود. مهم است که بین علائم بثور آفتاب ، آفتاب سوختگی و مسمومیت در برابر آفتاب تمایز قائل شوید.

بثور آفتاب

بثور آفتاب (حساسیت به آفتاب) از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، مسمومیت در برابر آفتاب یا قرار گرفتن در معرض گیاهان در فضای باز مانند جعفری ایجاد می شود. بعضی اوقات ارثی است. علائم حاصل از یک واکنش آلرژی در برابر آفتاب مانند یک بثور قرمز قرمز گسترده است. همچنین بسیار خارش دار است. این بثورات می توانند برجستگی های کوچکی ایجاد کنند که مانند کهیر به نظر می رسند.
آلرژی های خورشید به طور مرتب در معرض آفتاب رخ می دهد و ممکن است نیاز به درمان منظم از متخصص پوست باشد. بثور آفتاب ناشی از مسمومیت با آفتاب بیشتر یک رویداد جدا شده است که نیاز به توجه پزشکی دارد.

آفتاب سوختگی ملایم

در موارد آفتاب سوختگی خفیف ، ممکن است قرمزی ، درد و تورم را تجربه کنید. در نهایت آفتاب سوختگی به تنهایی بهبود می یابد ، اگرچه استفاده از ژل آلوئه ورا می تواند به تسکین پوست شما کمک کند.

گاهی اوقات یک حمام سرد یا داروهای ضد درد نیز می توانند ناراحتی را از بین ببرند. سرانجام ، آفتاب سوختگی به تنهایی بدون هیچ عارضه قابل توجهی بهبود می یابد.

علائم مسمومیت با آفتاب
از طرف دیگر مسمومیت با آفتاب به مراتب بدتر از آفتاب سوختگی خفیف است. علاوه بر علائم معمول آفتاب سوختگی ، ممکن است تجربه کنید:

تاول یا لایه بردار پوست
قرمزی شدید و درد
تب (و گاهی لرز)
کمبود آب بدن
گیجی
حالت تهوع یا استفراغ
سردردها
سرگیجه
غش

چه عواملی باعث مسمومیت در برابر آفتاب می شود؟

اصطلاح “مسمومیت در برابر آفتاب” می تواند کمی گمراه کننده باشد ، زیرا فرض می کند به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب به نوعی مسموم شده اید. مسمومیت از آفتاب در واقع به سوختگی شدید در معرض اشعه ماوراء بنفش اشاره دارد. این امر می تواند از طولانی بودن بیرون آفتاب ، عدم پوشیدن ضد آفتاب و یا فراموش کردن اقدامات احتیاطی اضافی در صورت خطر بیشتر در برابر آفتاب سوختگی باشد.

همچنین اگر ممکن است در معرض خطر مسمومیت در مقابل آفتاب قرار داشته باشید:

پوست سفید داشته باشید
بستگان مبتلا به سرطان پوست داشته باشید
آنتی بیوتیک مصرف می کنند
داروهای ضد بارداری مصرف کنید
در منطقه‌ای زندگی کنید که نزدیک استوا است
اقامت در ارتفاعات بلند (مانند مناطق کوهستانی)
دوراز ساحل باشید ، زیرا نور خورشید شدت بیشتری از ماسه و آب منعکس می کند
از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) مانند پوستهای شیمیایی استفاده می کنند

چگونه مسمومیت خورشید تشخیص داده می شود؟

اگر فکر می کنید مسمومیت در برابر آفتاب دارید ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. آنها می توانند برای پیشگیری از عوارض ناشی از آن ، از جمله آسیب پوست و کم آبی شدید ، به درمان کمک کنند.

در بعضی موارد ، ممکن است لازم باشد که به اورژانس بروید ، به خصوص اگر کمبود آب بدن هستید یا علائمی مانند آنفولانزا مانند تب یا دردهای عضلانی دارید.

در ER ، پزشک شما ویتامین های شما و همچنین شدت آفتاب سوختگی شما را بررسی می کند.

مسمومیت با آفتاب چگونه درمان می شود؟
پزشک ممکن است مسمومیت با آفتاب را با آب خنک یا کمپرس درمان کند. استفاده از لوسیون بر روی پوست شما در حالی که مرطوب است می تواند به لایه برداری پوست کمک کند تا بیشترین میزان رطوبت را حفظ کند. همچنین ، نوشیدن مایعات می تواند به پر کردن رطوبت از دست رفته از پوست بسیار خشک کمک کند.

مسمومیت با آفتاب ممکن است با:

مایعات داخل وریدی (IV) برای کمبود آب بدن
کرمهای استروئیدی برای آفتاب سوختگی های تاول زده دردناک
استروئیدهای خوراکی برای درد و تورم
اگر نسخه های OTC تسکین نمی بخشند ، داروهای ضد درد تجویز می شوند
آنتی بیوتیک های موضعی برای جلوگیری از عفونت
مسمومیت با آفتاب ، اگر به موقع درمان شود ، با گذشت زمان بهبود می یابد. در شدیدترین موارد ممکن است افراد مبتلا به مسمومیت با آفتاب به واحد سوختگی بیمارستان منتقل شوند.

آیا مسمومیت با آفتاب می تواند عوارضی ایجاد کند؟
در صورت عدم درمان ، مسمومیت با آفتاب می تواند منجر به عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی شود. کم آبی بدن به سرعت توسعه می یابد ، بنابراین نوشیدن آب یا الکترولیت پس از قرار گرفتن در آفتاب مهم است.

عفونت نیز یک احتمال است. اگر پوست شما از خراشیدن در اثر سوختگی یا از بین رفتن تاول ها سوراخ شود ، می تواند ایجاد شود. برای جلوگیری از عفونت ، پوست خود را بگذارید. اگر متوجه وجود لکه های بوفه یا قرمزی شدید ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. این می تواند یک عفونت شدید را نشان دهد که احتمالاً در جریان خون شما پخش شده است ، و ممکن است شما به آنتی بیوتیک خوراکی احتیاج داشته باشید.

یکی دیگر از عوارض مسمومیت با آفتاب ممکن است تا مدت زیادی پس از سوختگی ، تاول و درد از بین نرود. افرادی که دچار آفتاب سوختگی شدید هستند ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به چین و چروک زودرس و لکه های پوستی بعد از زندگی هستند. خطر شما برای سرطان پوست نیز ممکن است افزایش یابد.

چشم انداز مسمومیت در برابر آفتاب چیست؟
مسمومیت با آفتاب یک عارضه شدید آفتاب سوختگی است و در صورت عدم درمان آن سریعتر می تواند بدتر شود.

یک آفتاب سوختگی خفیف معمولی طی یک هفته بهبود می یابد . از طرف دیگر ، مسمومیت با آفتاب می تواند چندین هفته طول بکشد – همه اینها به میزان آسیب به پوست شما بستگی دارد.

بهترین راه برای جلوگیری از مسمومیت در معرض آفتاب ، به حداقل رساندن اشعه ماوراء بنفش غیرضروری است. ابتدا باید بدون توجه به اینکه یک روز گرم و آفتابی باشد یا یک روز ابری سرد ، هر روز ضد آفتاب بزنید .پزشکان حداقل ۵۰ SPF را توصیه می کند. اطمینان حاصل کنید که محصولی که از محافظت در برابر اشعه UVA و UVB استفاده می کنید برای بیشترین محافظت است. اگر عرق می کنید یا به شنا می روید مجدداً از ضد آفتاب خود استفاده کنید – ترجیحا هر دو ساعت در این موارد.
همچنین می توانید با پوشیدن کلاه و لباس خنک پنبه ، در معرض قرار گرفتن بیش از حد را کاهش دهید. همچنین ، در نظر بگیرید که وقتی پرتوهای خورشید در بالاترین حد خود قرار دارند ، در خانه بمانید: ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

بهترین ضد افتاب که میتواند از افتاب سوختگی جلوگیری کند :

ضد افتاب ژیورل

برخی از مزایای کرم ضد آفتاب فیزیکی ژیورل فرانسه :
– حداکثر حفاظت در برابر اشعه های UVA/UVB خورشید
– جلوگیری از آفتاب سوختگی
– مناسب برای کهنوردی و اسکی
– حفاظت پوست در برابر سرما و گرمای هوا
– پیشگیری از لک دوران بارداری
– مورد استفاده در زمان بارداری
– پیشگیری از ایجاد لک های قهوه ای ناشی از آفتاب سوختگی، پیلینگ، لیزر، میکرودرمانی، جای جوش و جای زخم

برای دیدن متن کامل و خرید ضد افتاب ژیورل اینجا را کلیک کنید .

آفتاب سوختگی,آفتاب سوختگی صورت,آفتاب سوختگی پوست,آفتاب سوختگی دست,آفتاب سوختگی پوست صورت,آفتاب سوختگی شدید,افتاب سوختگی صورت بچه

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید