09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
آیا اسکار ژان داوز برای گوشت اضافه مناسب است؟
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

آیا اسکار ژان داوز برای گوشت اضافه مناسب است؟

 

اسکارها یک فرایند طبیعی بعد از بهبود بریدگی یا آسیب دیدگی پوست است. در واقع پوست با رشد بافت جدید باعث ترمیم و بازسازی می شود و زخم را به هم نزدیک تر می کند تا حفره های آسیب دیده به خوبی پر شود. بافت اسکار از پروتئینی به نام کلاژن ساخته می شود.
اسکار در هر شکل و اندازه ای می تواند ایجاد شود. برخی بزرگ و دردناک و دیگری خیلی کوچک و حتی به سختی قابل مشاهده است. افرادی که پوست تیره تر و موهای قرمز هستند بیشتر در معرض ابتلا به اسکارهای کلوئید قرار می گیرند.
تمامی اسکارها نیاز به درمان و مداوا ندارند و بسیاری از آن ها به مرور زمان به خودی خود برطرف می شوند. اما دسته دیگر که بسیار بزرگ و حتی آزار دهنده هست باید درمان شوند که ما در این بخش از سایت زیبایی بزک، شما را با روش‌های طبیعی برای درمان جای زخم و بهترین کرم اسکار جای زخم آشنا خواهیم کرد.

علائم ایجاد اسکار

زمانی که اسکار بر روی پوست ایجاد می شود به رنگ صورتی یا قرمز نمایان می شود. به مرور زمان رنگ صورتی، به رنگ تیره تر در می آید. گاهی اوقات زخم ها همراه با خارش و درد همراه است.

عوامل زیادی در به وجود آمدن اسکارها وحود دارد مانند:

  • آسیب یا حادثه ای باعث بروز اسکار شده است، مانند سوختگی، آکنه شدید و جراحی
  • اندازه و محل زخم
  • درمانی که برای زخم انجام دادید مانند بخیه یا بانداژ
  • جنسیت، سن

انواع اسکارها

انقباض:

این نوع اسکار معمولا بعد از سوختگی ایجاد می گردد. در این نوع اسکار انقباض باعث سفت شدن پوست می گردد. اسکار به وجود آمده باعث دشواری حرکت می شود، مخصوصا اگر جای زخم به اعصاب و عضلات آسیب وارد آورد یا روی یک مفصل ایجاد شود.

آتروفیک:

این دسته از اسکارها به شکل فرو رفته ایجاد می شود و معمولا به خاطر آبله مرغان و آکنه هستند. این دسته از جای زخم به اسکارهای یخ سکن نیز معروف هستند و بیشتر بر روی صورت ایجاد می شود. اسکار آکنه ها به مرور زمان و با افزایش سن بیشتر مشخص می شوند چون پوست خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می دهد.

صاف:

این نوع اسکارها در ابتدا کمی حالت برجسته دارند، اما به مرور زمان صاف می شوند. اسکارهای صاف معمولا به رنگ صورتی یا قرمز هستند اما به مرور کمی روشن تر یا تیره تر از پوست اطراف خود می شوند.

کلوئیدها:

این نوع از اسکارها در بالاترین سطح پوست هستند و در خارج از ناحیه زخم قرار دارد. باقت کلوئیدی می تواند بیش از اندازه بزرگ شود و حتی بر حرکت هم تاثیر بگذارد.

هیپرتروفیک:

هیپرتروفیک نوع دیگری از اسکار هست، و زمانی که با انگشت آن را لمس می کنید می توانید زیر پوست احساسش کنید. این دسته از اسکارها به مرور زمان کوچیک تر می شود اما هیچ وقت صاف نمی شود. تفاوت این نوع با کلوئید در این است که رشد نمی کند و بالاتر از ناحیه زخم نمی رود.

 

درمان جای زخم

درمان جای زخم

علت ایجاد اسکار

ایجاد جای زخم فرایند بهبودی بدن هست. در واقع جای زخم، قسمتی از سیستم ایمنی بدن که کار محافظت از شما را در برابر میکروب ها و سایر مواد مضرر بر عهده دارد. زمانی که پوست آسیب می بیند، بدن بافت جدیدی به نام کلاژن تولید می نماید تا به درمان جای زخم کمک کند. کار اصلی کلاژن محافظت از بدن و برطرف کردن نازکی پوست است. هر زمانی که پوست آسیب می بینید کلاژن سریعا نواحی باز را با تولید کلاژن های جدید می بندد و این بافت جدید بدن شما را در برابر عفونت محافظت می نماید.

آیا جای زخم قابل درمان است؟

روش های جدیدی برای از بین بردن حای زخم وجود دارد. البته درمان کامل این نوع اسکارها به موراد زیر بستگی دارد.

  • نوع، مقدار اندازه و محل اسکار
  • آیا ناحیه اسکار دارای درد است یا بر توانایی حرکت شما اثر گذاشته است یا نه.
  • سن فرد و سن جای زخم ( جدید یا قدیمی)

جدیدترین راه درمان جای زخم

درم ابریژن

در این روش که یکی از بهترین روش های درمان جای زخم است، لایه بالایی پوست به وسیله سنباده زدن یا به اصطلاح برداشتن لایه بالایی پوست، نرم تر و صاف تر می شود و در بهبود ظاهر جای زخم بسیار موثر می باشد.

لیزر درمانی

روش دیگری که برای از بین بردن جای زخم وجود دارد لیزر درمانی است. در این روش با استفاده از طول موجی ۵۹۵ نانومتر لیزر رنگی پالسی را بر روی رگ های خونی کوچک پوست ایجاد می نماید و رگ های خونی جدیدی برای التیام زخم تولید می شود. در این روش اسکارها به طور کامل از بین نمی رود و می تواند به رنگ صورتی یا قرمز باقی بماند.
همچنین ممکن است باعث هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست) شود. قبل از انجام لیزر بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید.

فشار درمانی

استفاده از بانداژ یا پانسمان در طی فرایند بهبودی زخم که باعث فشار بر روی ناحیه می شود، می تواند از تشکیل اسکارهای ضخیم جلوگیری نماید.

قویترین کرم درمان جای زخم

کرم ترمیم کننده ضد اسکار ژان داوز سیکالو CiCALO JEAN DAVEZE فرانسه جهت درمان اسکارهای کلوئید، هایپرتروفیک، اسکارهای ناشی از برش با تیغ، عمل های جراحی، تروماتیک، سوختگی ها ، اسکار جوشهای پوستی بسیار موثر می باشد. کرم ترمیم کننده اسکار ژان داوز حاوی روغن های گیاهی، کوآنزیم ۱۰ و پتیدهای اختصاصی شرکت داوز هست که باعث درمان انواع اسکارها می شود.

برخی از خواص کرم ترمیم کننده اسکار ژان داوز فرانسه:

  • درمان انواع اسکارهای کلوئیدی کهنه و جدید
  • درمان برامدگی جای برش تیغ
  •  درمان جای سوختگی
  • درمان اسکارهای جای جوش
  • درمان گودی ابله مرغان و جوش و…
  •  درمان جای عمل جراحی
  •  جای عمل بعد از عمل زیبایی بینی
  • ترمیم کننده قوی بعد از لیزر، میکرو، پلکسر و…
  •  رفع عوارض(لک، تیرگی، سوختگی) روش های تهاجمی مانند لیزر، میکرو، پلکسر
  •  درمان اسکین تگ یا منگوله پوستی
  • برترین کرم ضد اسکار اروپا با سابقه بیش از ۷۰ سال

آیا می توان از ایجاد جای زخم جلوگیری کرد؟

اگر موارد زیر را رعایت کنید در پیشگیری از جای زخم اولین قدم را برداشتید

ناحیه زخم را تمیز کنید. هر روز با آب و صابون بشویید. تا هر نوع کثیفی و عفونت را پاک کنید. سپس روی ناحیه را بانداژ کنید تا از ورود میکروب ها جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید برای بهبود زخم مرتبا بانداژ را عوض کنید.

زخم را مرطوب نگهداری کنید. استفاده از پدهای سوختگی مرطوب از خشک شدن بیش از اندازه زخم و دلمه بستن جلوگیری می کند. دلمه بستن باعث بدتر شدن جای زخم می شود.
از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و ناحیه زخم را بپوشانید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند جای زخم را تیره تر کند و به افزایش سرطان پوست کمک کند.
از مواد غذایی که حاوی ویتامین D, C بالایی است استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن را بالاتر ببرد و در بهبود کیفیت جای زخم کمک نماید.

درمان جای زخم دست,درمان خانگی جای زخم دست,درمان جای زخم روی دست,درمان جای زخم با دستگاه,درمان جای زخم,درمان جای بخیه,درمان جای سوختگی,درمان زخم عمیق,درمان زخم,درمان زخم صورت,درمان بریدگی با تیغ,درمان جای بریدگی با تیغ,درمان بریدگی واژن با تیغ,درمان زخم بریدگی با تیغ,درمان سریع بریدگی با تیغ,درمان بریدگی عمیق با تیغ,درمان بریدگی انگشت دست,درمان زخم عمیق,درمان سریع زخم تازه صورت,درمان زخم صورت,درمان بریدگی صورت با تیغ,درمان زخم,بهبود زخم,درمان گوشت اضافه,درمان جای زخم,درمان جای بخیه,کرم ترمیم کننده پوست,بهترین کرم ترمیم کننده زخم,کرم ترمیم کننده,کرم ترمیم کننده جای جوش,بهترین کرم ترمیم کننده جای بخیه,بهترین ترمیم کننده پوست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید