09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
بهترین شامپو برای خارش سر
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

بهترین شامپو برای خارش سر

افراد اغلب می توانند دچار خارش پوست سر و ریزش مو شوند ، که نشان می دهد این مسائل ممکن است یک دلیل مشترک داشته باشد یا یکی باعث دیگری شود.

خارش پوست سر ، که معمولاً به عنوان خارش پوست سر شناخته می شود ، یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم در برخی از دوره های زندگی خود تجربه می کنند. غالباً ، پس از درمان علت اصلی ، موهای فرد دوباره رویش می یابد.

اگرچه می توانند به طور مستقل بروز کنند ، اما ممکن است گاهی اوقات ارتباطی بین ریزش مو و خارش پوست سر وجود داشته باشد.

عفونت های قارچی ، واکنش های آلرژیک به محصولات مو و فولیکول های ملتهب مو می تواند باعث خارش پوست سر شود و همچنین به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود.

در موارد دیگر ، جای زخم در پوست سر می تواند باعث خارش شدید شود زیرا بافت اسکار می تواند به رشته های عصبی پوست آسیب برساند. اگر ریزش موی فرد منجر به تشکیل بافت اسکار شده باشد ، این ممکن است باعث خارش شود.

هنگامی که فردی خارش پوست سر را به طور مکرر یا تهاجمی خراشیده ، می تواند به پوست و فولیکول های مو آسیب برساند. این آسیب می تواند منجر به ریزش موی موقتی ، خونریزی و خاراندن از روی خراش شود. به محض توقف خراشیدن ، موها معمولاً دوباره رشد می کنند.

شرایط و عوامل زیر می تواند باعث خارش پوست سر و ریزش مو شود:

کرم حلقه ای پوست سر
Ringworm یک عفونت قارچی است که باعث ایجاد بثورات قرمز بسیار خارش دار می شود. کرم حلقوی و سایر عفونت های قارچی می توانند فولیکول های موی فرد را تضعیف کنند ، که می تواند منجر به ریزش مو شود. افراد مبتلا به کرم حلقوی ممکن است لکه های مشخصی از ریزش مو را در پوست سر مشاهده کنند.

عکس العمل های آلرژیتیک
واکنش های آلرژیک به محصولات مو می تواند پوست سر و فولیکول های مو را تحریک کرده و منجر به خارش شود. در بیشتر موارد ، واکنش ها خفیف است و هرگونه تحریک یا التهاب پوست سر موقتی است. با این حال ، اگر تحریک ادامه پیدا کند ، می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و باعث ریزش مو شود.

فولیکولیت
هنگامی که عفونت باکتریایی دلیل بروز آن باشد ، فرد می تواند فولیکولیت را با آنتی بیوتیک درمان کند.
فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو است.

علل معمول فولیکولیت شامل عفونت های باکتریایی یا قارچی است.

عفونت اغلب علاوه بر خارش می تواند باعث ریزش موی موقتی نیز شود.

افراد می توانند به ترتیب با درمان عفونت باکتریایی یا قارچی با آنتی بیوتیک یا داروهای ضد قارچ از شر فولیکولیت خلاص شوند.

Lichen planopilaris نوعی بیماری است که باعث ملتهب شدن پوست سر می شود. دانشمندان بر این باورند که لیکن پلانوپیلاریس نتیجه یک سیستم ایمنی آسیب دیده یا ضعیف است. می تواند باعث خارش ، پوسته پوسته شدن و ریزش مو شود.

آلوپسی آره آتا
آلوپسی آره آتا نوعی بیماری است که باعث ریزش تکه های کوچک مو می شود. همچنین می تواند باعث خارش پوست سر شود.

اگرچه دانشمندان دقیقاً از علت آلوپسی آره آتا اطمینان ندارند ، اما آنها معتقدند که این بیماری به این دلیل ایجاد می شود که سیستم ایمنی بدن فرد به اشتباه به فولیکول های مو حمله می کند. این بیماری بیشتر در افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی یا سابقه خانوادگی یک بیماری شایع است.

درماتیت آتوپیک
درماتیت آتوپیک نوعی اگزما است که باعث ایجاد بثورات قرمز و خارش می شود. اگرچه علت مستقیم ریزش مو نیست ، درماتیت آتوپیک می تواند منجر به خراش بیش از حد شود که ممکن است باعث ریزش موی موقت شود.

پسوریازیس
پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های خشک و قرمز با پوششی از فلس های نقره ای در اطراف تنه و مفاصل اصلی فرد می شود. مقیاس های پسوریازیس نیز می توانند روی پوست سر ایجاد شوند و اغلب می توانند خارش داشته باشند.

در صورت خراشیدن پوسته های پسوریازیس روی پوست سر و از بین رفتن پوسته ها ، ریزش مو ممکن است رخ دهد.

شوره سر
شوره سر باعث خشکی و خارش پوست سر می شود. فرد اغلب متوجه پوسته پوسته شدن در طول روز و پس از خراشیدن می شود. شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود ، اما این بسیار نادر است. به طور معمول ، شوره سر فقط در صورتی باعث ریزش مو می شود که فرد بدون درمان آن به مدت طولانی بماند.

برای دیدن متن کامل و خرید ضد خارش سر اینجا را کلیک کنید

خارش سر و ریزش مو,خارش سر و بدن,خارش سر در بارداری,خارش سر و صورت,خارش سر و شوره

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید