09308665973
13 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت کارتی یا آنلاین از سایت  
تغذیه مناسب برای درمان رزاسه
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

تغذیه مناسب برای درمان رزاسه

روزاسه یک بیماری شایع پوستی در بزرگسالان بالای ۳۰ سال است. به نظر می رسد مانند سرخ شدن ، آفتاب سوختگی یا “کبودی” باشد. همچنین می تواند روی چشم ، گوش ، گردن و قفسه سینه تأثیر بگذارد.

علائم اصلی روزاسه عبارتند از:

قرمزی
گرگرفتگی
خشکی
پوسته پوسته شدن
عروق خونی بزرگ شده
جوش ها
برجستگی
علائم چشم شامل قرمزی ، پارگی ، گرمی ، حساسیت به نور و تاری دید است. روزاسه همچنین می تواند باعث سوزش ، خارش و تورم شود. در موارد شدید ، می تواند منجر به ضخیم شدن پوست و بزرگ شدن “لامپ” بینی و چانه شود.

علت روزاسه مشخص نیست. تصور می شود این یک پاسخ به التهاب مداوم در بدن است. تغییرات سیستم ایمنی و عدم تعادل باکتریهای روده نیز ممکن است عواملی باشند.

درمان های مختلفی برای مدیریت روزاسه در دسترس است ، اما آنچه می خورید ممکن است در کاهش شعله ور شدن به شما کمک کند.

درمان های توصیه شده برای رزاسه شامل موارد زیر است:

محافظت از آفتاب
روشهای ضد التهابی مانند استروئیدها
آنتی بیوتیک ها
استفاده از کرم درمانی

مطالعات اخیر نشان می دهد که برخی غذاها ممکن است باعث ایجاد شعله ور شدن روزاسه شوند . در یک نظرسنجی ۷۰درصد از بزرگسالان مبتلا به روزاسه گزارش داده اند که تغییراتی در رژیم غذایی خود دارند. از این گروه ، ۹۵ درصد اظهار داشتند که در نتیجه علائم کمتری را تجربه کرده اند.

همچنین ممکن است بین سلامت روده و روزاسه ارتباط وجود داشته باشد.محققان دریافتند که تعداد بالایی از بزرگسالان با روزاسه نیز دارای اختلالات گوارشی مانند بیماری سلیاک ، سندرم روده تحریک پذیر ، زخم ها و رشد باکتری هستند.

غذاهای ضد التهاب
برخی غذاهای خاص به کاهش التهاب و تعادل سیستم ایمنی کمک می کنند. این برای سلامتی خوب بسیار مهم است و همچنین می تواند به کاهش علائم روزاسه کمک کند. این غذاها و ادویه های ضد التهاب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید:

مارچوبه
انواع توت ها
هل
گل کلم
کرفس
گشنیز
خیار
رازیانه
انگور
لوبیا سبز
سبزیجات
گوشت مرغ مرغ
انبه
خربزه
آجیل
بامیه
کدو حلوایی
سیب زمینی های شیرین
زردچوبه
کدو سبز
غذاهای سرشار از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳ نیز به کاهش التهاب کمک می کنند:

دانه های کتان
ماهی سالمون
گل (کره روشن)
مکمل های غذایی حاوی چربی های سالم و سایر مواد مغذی ممکن است به آرام شدن قرمزی و تسکین چشم های خشک و ریز در بزرگسالان مبتلا به روزاسه کمک کند. این شامل:

اسیدهای چرب امگا ۳
اسیدهای چرب امگا ۶
روغن بذر کتان
سولفات روی
مواد غذایی برای تعادل بیوم روده

غذاهایی که کمک می کنند ، باکتریهای خوب در بدن ممکن است به کاهش علائم روزاسه کمک کند. در بعضی موارد ، تصور می شود که روزاسه با عدم تعادل در میکروارگانیسم هایی که در روده و پوست ما زندگی می کنند ، ایجاد می شود.

این شامل غذاهای سرشار از فیبر ، پربیوتیک ها و پروبیوتیک . غذاهای پریبیوتیک به سالم ماندن محیط روده برای باکتری های خوب کمک می کند. غذاهای پروبیوتیک به افزودن میکروارگانیسم های خوب بیشتری به بدن کمک می کنند.

غذاهای پروبیوتیکی سالم شامل موارد زیر است:

ماست کم چرب
پنیرهای غیرقانونی کشت شده
شیر سویا
پنیر خامه ای سویا
تمپه
سبزیجات و میوه ترشی
آب چغندر
آب آناناس را فراموش نکرده
آب انگور شیرین نشده
آب کلم
کلم ترش
کفیر
کوبوچا
غذاهای پربیوتیک شامل مواد غذایی سرشار از فیبر مانند:

موز
پیاز خام یا پخته شده
تره فرنگی خام
کنگر فرنگی خام
مارچوبه خام
سیر خام
ریشه کاسنی
سبزی قاصدک
کلاله
عدس
غلات کامل (جو (جو) ، جو ، آمارانت ، گندم جوانه زده)

برای سلامتی کلی و کمک به تسکین علائم روزاسه از این غذاها اجتناب یا محدود کنید:

قندهای تصفیه شده
غذاهای قندی
آرد سفید
روغنهای گیاهی فرآوری شده
غذاهای سرخ شده
گوشتهای فرآوری شده
آبهای شیرین و نوشیدنی های گازدار
شیرین کننده های مصنوعی
مواد نگهدارنده و مواد افزودنی
الکل
طبق تحقیقات بالینی ، نیمی از بزرگسالان مبتلا به روزاسه گزارش داده اند که نوشیدن الکل علائم آنها را بدتر کرده است. حتی مقدار کمی الکل می تواند علائمی مانند گرگرفتگی و قرمزی ایجاد کند.

سایر غذاهای تند و گرم که می توانند علائم روزاسه را تحریک کنند عبارتند از:

خردل
ترب کوهی
دارچین
میخک ها
زیره
زغال اخته
زنجبیل

انتخاب رژیم غذایی شما ممکن است به آرام شدن علائم روزاسه کمک کند ، زیرا برخی غذاها می توانند بر التهاب ، گشاد شدن رگ های خونی یا ایجاد گرما در بدن تأثیر بگذارند.

شما به احتمال زیاد نیازی به اجتناب از همه غذاهای محرک نخواهید داشت. برخی از غذاها ممکن است باعث ایجاد شعله ور در برخی از افراد مبتلا به رزاسه شود ، اما در برخی دیگر نیست. درست مانند آلرژی های غذایی و سایر شرایط ، تعیین اینکه کدام غذاها علائم شما را تحت تأثیر قرار می دهند ، مهم است.

تشخیص اینکه غذاها برای خوردن چه غذاهایی هستند و از مصرف آنها پرهیز می شود ، نیاز به زمان و رعایت دقیق دارد. یک روزنامه غذایی و علائم روزانه داشته باشید. همه چیزهایی که می خورید و می نوشید ، و همچنین تغییراتی در روزاسه خود ثبت کنید. یکبار غذاها را یکبار حذف کنید تا واکنش بدن در برابر آن مشاهده شود.

برای دیدن محصولات درمانی رزاسه اینجا را کلیک کنید

رزاسه, درمان قرمزی ,ضد قرمزی

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید