09308665973
13 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه پرداخت آنلاین یا کارت ب کارت  
جلوگیری از پیشرفت پیسی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

جلوگیری از پیشرفت پیسی

رژیم های غذایی توصیه شده برای ویتیلیگو

زندگی با ناشناخته هایی که با تشخیص ویتیلیگو همراه است می تواند از نظر اجتماعی و عاطفی چالش برانگیز باشد. اگر به دنبال راه هایی برای بهینه سازی رژیم غذایی خود برای کمک به مدیریت بیماری یا جلوگیری از پیشرفت بوده اید، بدانید که تنها نیستید.

ویتیلیگو وضعیتی است که در آن سلول های تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت ها می میرند و لکه هایی از پوست را که فاقد رنگ هستند باقی می گذارد. در حالی که یک رژیم غذایی خاص برای ویتیلیگو توصیه نمی شود، خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی غنی از آنتی اکسیدان ها، بتاکاروتن و فیتوکمیکال ها می تواند مفید باشد زیرا این اجزا از سیستم ایمنی سالم حمایت می کنند .

با این حال، توجه به این نکته مهم است که مطالعات بالینی در مورد رژیم های غذایی تخصصی در افراد مبتلا به ویتیلیگو وجود ندارد. مطالعات اولیه نشان می دهد که گلوتن در رژیم غذایی شما ممکن است منجر به ایجاد این بیماری شود، اما هیچ رژیم غذایی خاصی برای ویتیلیگو بررسی نشده است.

در نهایت، مهم است که بدانید یک “رژیم غذایی ویتیلیگو” وجود ندارد، اما اتخاذ یک رویکرد آگاهانه و متعادل برای غذا خوردن یک مکان عالی برای شروع است.

این مقاله تحقیقاتی را در مورد رژیم‌های غذایی مختلف برای ویتیلیگو، از جمله غذاهای توصیه شده، محدودیت‌ها و اینکه چرا یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مهم است، مورد بحث قرار می‌دهد.

از آنجایی که ویتیلیگو یک بیماری خودایمنی است ، مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی اکسیدان می تواند سیستم ایمنی سالم را تقویت کند و درمان مداوم شما را تکمیل کند .

مطالعات نشان می‌دهند که ویتیلیگو در اثر استرس به سلول‌های تولیدکننده ملانین بدن تحریک می‌شود و منجر به رنگ‌زدایی می‌شود . استرس اکسیداتیو (اختلال در تعادل بین تولید و تجمع مولکول های حاوی اکسیژن) می تواند این سلول ها را بیشتر هدف قرار دهد.

بر اساس یک بررسی از سال ۲۰۲۱، محققان دریافتند که درمان با آنتی اکسیدان خوراکی ممکن است برای بیماری های پوستی از جمله ویتیلیگو مفید باشد.

این بررسی به این نتیجه رسید که آنتی اکسیدان ها، به ویژه ویتامین E، همراه با فتوتراپی (استفاده از نور ماوراء بنفش) ممکن است به مبتلایان به ویتیلیگو کمک کند.

سایر مزایای غیرمستقیم پیروی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، بهبود هضم، بهبود ایمنی، مدیریت وزن و طول عمر است.

رفع کمبود مواد مغذی

کمبود مواد مغذی باعث ویتیلیگو نمی شود. با توجه به بنیاد تحقیقات ویتیلیگو، بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری بیشتر در معرض کمبود ویتامین D ، ویتامین B12 ، اسید فولیک ، مس و روی هستند.

در اینجا چند نکته برای زندگی خوب با ویتیلیگو وجود دارد

هیچ برنامه غذایی خاصی برای درمان ویتیلیگو توصیه نشده است. با این حال، بیشتر تحقیقات نشان می دهد که از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و غنی از آنتی اکسیدان پر از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

حفظ یک رژیم غذایی سالم در طول زندگی برای کاهش خطر بیماری های مزمن و ارتقای سلامت و تندرستی کلی مهم است.

همانطور که هیچ رژیم غذایی استاندارد ویتیلیگو وجود ندارد، هیچ غذای شناخته شده پزشکی برای خوردن یا اجتناب از این بیماری وجود ندارد. توصیه های غذایی برای مبتلایان به ویتیلیگو شامل خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی است.

از آنجایی که ویتیلیگو با التهاب مرتبط است، بسیاری پیشنهاد می کنند که از غذاهای پیش التهابی اجتناب کنید. پیروی از یک رژیم کلی سالم باید غذاهایی که ممکن است باعث التهاب شوند را محدود کند.

غذاهای توصیه شده
غلات کامل
مرغ بدون چربی
ماهی های چرب (سالمون، تن)
تخم مرغ
آجیل
دانه
لوبیا، عدس و حبوبات
میوه ها و سبزیجات تازه
چربی های سالم
جایگزین لبنیات کم چرب یا لبنیات غنی شده

غذاهایی که باید محدود شوند
کربوهیدرات های تصفیه شده
قند
غذاهای فرآوری شده یا فست فود
غذای سرخ شده
آب نبات و دسر
گوشت فرآوری شده
الکل
مارگارین، کره و گوشت خوک
گوشت قرمز

برخی از متخصصان توصیه می کنند از رژیم غذایی گیاهی پیروی کنید زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است.

در عوض، روی یک رژیم غذایی متعادل که شامل میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم است ، تمرکز کنید تا از سیستم ایمنی سالم حمایت کنید. گزینه ها عبارتند از:

میوه ها و سبزیجات: روی خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان تمرکز کنید. سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم بروکلی، مارچوبه، کلم بروکسل، چغندر، هویج، گل کلم، لوبیا سبز و اسفناج را انتخاب کنید. میوه های بیشتری مانند انواع توت ها، پرتقال، خربزه و سیب بخورید. (میوه ها و سبزیجات با رنگ تیره تر معمولاً حاوی آنتی اکسیدان بیشتری هستند.)
غلات کامل: سعی کنید غلات تصفیه شده را محدود کنید یا از آنها اجتناب کنید زیرا این غلات معمولاً فاقد مواد مغذی کلیدی موجود در غلات کامل هستند. غلات و غذاهایی مانند برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار، جو دوسر و کینوا مصرف کنید.
پروتئین: بهترین منابع پروتئین، تکه های بدون چربی گوشت، از جمله مرغ و بوقلمون بدون پوست، تخم مرغ و حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا هستند. ماهی های چرب مانند سالمون و تن منابع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای محافظت از قلب و کاهش التهاب کار می کنند. گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، سالامی و گوشت ناهار را محدود کنید. سعی کنید مصرف گوشت قرمز را به بیش از دو بار در هفته محدود کنید و سعی کنید پروتئین گیاهی بیشتری مانند حبوبات مصرف کنید.
غذاهای فرآوری شده: خوردن بیش از حد غذاهای فرآوری شده می تواند باعث التهاب شود و معمولاً ارزش غذایی کمی دارند. روی لذت بردن از دسرها، نوشیدنی های شیرین و غذاهای از پیش بسته بندی شده در مقادیر کم تمرکز کنید.
نوشیدنی ها: بهترین نوشیدنی برای نوشیدن آب ساده است. اگر نوشیدنی‌های دیگری را انتخاب می‌کنید، از الکل و نوشیدنی‌های حاوی قندهای اضافه مانند آبمیوه، نوشیدنی‌های ورزشی و نوشابه خودداری کنید. چای غیر شیرین، آب سلتزر و قهوه بدون شکر را انتخاب کنید.
چربی های سالم: دریافت چربی های سالم کافی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مهم است. غذاهایی مانند آووکادو، دانه های چیا و کره آجیل همگی منابع عالی چربی سالم هستند.
زمان بندی توصیه شده
خوردن منظم وعده های غذایی و میان وعده ها در طول روز می تواند به تغذیه بدن شما کمک کند و در طول روز سیر نگه دارید. هر روز سه وعده غذایی و دو میان وعده را در نظر بگیرید. اگر وعده‌های غذایی کوچک‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید هر روز به پنج تا شش وعده غذایی کوچک تقسیم کنید.

نکات آشپزی
غذاهای کامل پایه و اساس یک رژیم غذایی سالم هستند. در صورت امکان میوه ها و سبزیجات تازه را انتخاب کنید و به جای سرخ کردن غذاهای خود را در پخت، کباب کردن یا آب پز کردن آنها انتخاب کنید.

استفاده از مقادیر بیش از حد روغن را هنگام پخت و پز محدود کنید و از استفاده از خامه های سنگین و کره در دستور العمل های خود اجتناب کنید.

به جای پختن با نمک از گیاهان و ادویه جات تازه برای افزودن طعم و آنتی اکسیدان به وعده های غذایی خود استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از کباب کردن، کباب کردن یا برشته کردن غذا از ماریناد کم چرب استفاده کنید.

تغییر رژیم غذایی می تواند ترسناک باشد. به خصوص زمانی که بسیاری از رویدادهای زندگی متمرکز بر غذا باشد. مهم است که در طول این فرآیند به خود لطف بدهید و بدانید که تغییر زمان می برد.

 

برخی از خواص پک درمان ویتیلیگو بزک

– درمان لک های سفید ناشی از پیسی
– درمان لک های سفید ناشی از سوختگی خانگی، لیزر و…
– ترمیم کننده ملانین پوست
– افزایش ملانین پوست در نواحی سفید
– کاهش التهاب پوستی
– ضد قارچ و ضد باکتری پوست
– کرم ویتلکسین ژیورل فرانسه ۳۰ میل
– روغن طب سنتی ویتی اویل ۴۰ میل

برای دیدن متن کامل و خرید پک درمانی ویتیلیگو اینجا را کلیک  کنید .
ویتیلیگو,درمان ویتیلیگو با قطره چشم,درمان قطعی ویتیلیگو,واکسن جدید برای ویتیلیگو,بهبود یافتگان ویتیلیگو,بیماری ویتیلیگو

جهت مشاوره رایگان

روی برنامه مورد نظر کلیک نمایید