09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
آبریزش بینی، آلرژی یا سرماخوردگی ؟
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

آبریزش بینی، آلرژی یا سرماخوردگی ؟

 

آلرژی یا سرماخوردگی ؟بهار از راه رسیده است، هوای دل انگیز، درختان سبز و … و البته عطسه، سرفه و آبریزش بینی! در این زمان از سال والدین نه تنها باید به کودکانی که دچار ناخوشیهای مربوط به این مشکلات شده اند، رسیدگی کنند، بلکه باید دلیل آن را هم شناسایی نمایند. در کل برای هر پدر و مادری که پزشک نباشد، سوالاتی پیش می آید.

▪ آیا کودک من دچار حساسیت است؟ آیا گرده گیاهان موجب عطسه، سرفه و آبریزش بینی او شده است؟

▪ یا اینکه این علایم، نشانه سرماخوردگی هستند؟

▪ آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟

▪ از داروهای بدون نسخه استفاده کنم؟ او را به مدرسه بفرستم؟

▪ اما اولین و مهمترین پرسش این است که دلیل بروز این نشانه ها چیست، میکرب یا گرده گیاهان؟

بنا به توصیه پزشکان، ابتدا باید علایم را بررسی نمود. اگر شخصی که دچار این مشکلات شده، تنها شخص بیمار در میان خانواده باشد، احتمال اینکه مشکل او حساسیت باشد بیشتر است و اگر این نشانه ها در یک نفر از اعضای خانه شروع شده و میان آنها پخش شود، سرما خوردگی است.

اما ممکن است در یک خانواده همه یا تعدادی از افراد به گرده گیاهان حساس باشند، روش دیگر تشخیص آلرژی تعداد عطسه هاست. تعداد زیاد عطسه و پشت سر هم بودن آنها، نشانه حساسیت است.

علایم سرماخوردگی ابتدا شدت یافته سپس به تدریج کمتر شده و شخص در حدود یک هفته یا بیشتر پس از بروز علایم بهبود میابد اما آلرژی بهتر یا بدتر نمیشود و بهبود هم نمیابد و حتی ممکن است به عفونت سینوس و مشکلات دیگر هم منجر شود.

درکل نباید آلرژی را تنها به فصل مروط دانست و از طرفی سرما خوردگی نیز میتواند در اثر گرده های آلوده ایجاد شود، پس حتی منشاء این دو نیز میتواند مشابه باشد. در بعضی مناطق هر فصلی موردی برای ایجاد آلرژی دارد و مناطقی نیز از کمترین موارد حساسیت زا برخوردارند.

درهر حال، اگر مطمئن هستید که مشکل فرزندتان حساسیت است، استفاده از داروهای ضدحساسیت بدون نسخه مناسب با سن او، موردی ندارد. اما اگر کودک پس از یک هفته هنوز به این دارو واکنش مناسبی نشان نداد یا در روزهای اول بروز علایم دچار تب شد، باید به پزشک مراجعه کنید.

این مسئله در مورد بزرگسالان هم صادق است، اگر دچار نشانه های آلرژی هستید و داروی ضد حساسیت مصرف میکنید و بدن شما واکنشی نشان نمیدهد، دچار سرماخوردگی هستید.

در این صورت اگر داروهای معمول سرماخوردگی تاثیری نداشتند، حتما به پزشک مراجعه کنید و فراموش نکنید که اگر شخص بیمار، فرزندتان است، قبل از تجویز خودسرانه دارو، او را نزد پزشک ببرید. سرفه، از علایم مهم سرماخوردگی است که در صورت ادامه یافتن باید تحت درمان پزشک قرار بگیرد.

در مورد کودکان، هرگز منتظر نشوید که درجه تب آنها به حد خاصی برسد، برای مراجعه به پزشک درجه خاصی وجود ندارد، مهم این است که اگر کودک تبی هرچند خفیف اما مداوم دارد، باید به پزشک مراجعه نمود.

اگر تشخیص نهایی شما و/یا پزشک این بود که فرزندتان سرماخورده، به هیچ وجه او را به مدرسه نفرستید. او باید دو یا سه روز در خانه استراحت کند. در مورد آلرژی هم، اگر علایم شدید بوده و کودک را در شرایطی بسیار ناگوار قرار داده اند نیز، از فرستادن او به مدرسه خودداری کنید.

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید