09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
افتادگی پلک عصبی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

افتادگی پلک عصبی


پتوز چیست؟

افتادگی پلک پاتولوژیک ، که به آن پتوز نیز گفته می شود ، ممکن است به دلیل ضربه ، سن یا اختلالات پزشکی مختلف ایجاد شود.

به این حالت پتوز یک طرفه گفته می شود که بر روی یک چشم تأثیر بگذارد و در هر دو چشم پتوز دو طرفه باشد.

ممکن است بیاید و برود یا دائمی باشد. این بیماری می تواند در بدو تولد وجود داشته باشد ، جایی که به عنوان پتوز مادرزادی شناخته می شود ، یا می توانید بعداً در آن زندگی کنید ، که به عنوان پتوز اکتسابی شناخته می شود.

بسته به شدت وضعیت ، افتادگی پلک های فوقانی بسته به میزان انسداد مردمک چشم می توانند بینایی را مسدود یا کاهش دهند.

در بیشتر موارد ، این بیماری چه به صورت طبیعی و چه با مداخله پزشکی برطرف خواهد شد.

چه کسی پلک افتاده پیدا می کند؟

افتادگی پلک ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد ، از علل طبیعی تا شرایط جدی تر. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا علت این مسئله را کشف کنید.

هر کسی ممکن است پلک های افتاده داشته باشد ، و تفاوت قابل توجهی در شیوع بین زن و مرد یا بین قومیت ها وجود ندارد.

با این حال ، این بیماری در بزرگسالان مسن بیشتر به دلیل روند طبیعی پیری دیده می شود. عضله آسانسور وظیفه بلند کردن پلک را بر عهده دارد. با افزایش سن ، آن عضله می تواند کشیده شود و در نتیجه باعث افتادن پلک شود.

البته به خاطر داشته باشید که افراد در هر سنی می توانند تحت تأثیر این بیماری قرار بگیرند. در حقیقت ، گاهی اوقات نوزادان با آن متولد می شوند ، هرچند این موارد نادر است.

گاهی اوقات علت دقیق آن ناشناخته است ، اما در موارد دیگر ممکن است به دلیل ضربه باشد. همچنین می تواند عصبی باشد.

فرزندان

شایعترین علت پتوز مادرزادی عدم رشد صحیح عضله آسانسور است. کودکانی که دچار پتوز هستند نیز ممکن است دچار آمبلیوپی شوند که معمولاً به عنوان تنبلی چشم شناخته می شود . این اختلال همچنین می تواند بینایی آنها را به تأخیر بیندازد یا محدود کند.

عوامل خطر افتادگی پلک چیست؟

برخی شرایط پزشکی نیز می تواند شما را در معرض خطر افتادگی پلک قرار دهد.

شرایط پزشکی
اگر پلک های شما آویزان است ، می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد ، به خصوص اگر این مسئله بر روی هر دو پلک تأثیر بگذارد.

اگر فقط یکی از پلک های شما افتاده باشد ، ممکن است در نتیجه آسیب عصب یا لکه بینی موقت باشد . جراحی معمول لیزیک یا آب مروارید بعضاً در ایجاد کشش عضله یا تاندون مقصر است.در بعضی موارد ، افتادگی پلک به دلیل شرایط جدی تر مانند سکته مغزی ، تومور مغزی یا سرطان اعصاب یا عضلات ایجاد می شود.

اختلالات عصبی که بر روی اعصاب یا عضلات چشم تأثیر می گذارد – مانند میاستنی گراویس – نیز می تواند منجر به پتوز شود.

علائم افتادگی پلک چیست؟

علائم اصلی افتادگی پلک این است که یک یا هر دو پلک فوقانی افتاده است. در برخی موارد ، این می تواند بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، بسیاری از افراد متوجه می شوند که افتادگی پلک به سختی قابل توجه است یا به طور مداوم اتفاق نمی افتد.

همچنین ممکن است چشمان شما به شدت خشک یا پر از آب باشد ، و ممکن است متوجه شوید که صورت شما خسته یا خسته به نظر می رسد.

نواحی اصلی که تحت تأثیر قرار می گیرند ، اطراف چشم خواهند بود و ممکن است درد داشته باشید ، که همچنین باعث می شود خسته به نظر برسید.

برخی از افراد مبتلا به پتوز شدید ممکن است مجبور باشند سر خود را به عقب خم کنند تا در هنگام مکالمه ، حتی در هنگام مکالمه عادی ، همیشه ببینند.

یک پزشک باید افتادگی پلک مداوم را بررسی کند تا مطمئن شود هیچ بیماری زمینه ای وجود ندارد. این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر متوجه شوید که سردردهای میگرنی یا سایر موارد از زمانی که برای اولین بار متوجه افتادگی آن شده اید ، خود را نشان داده اند.

افتادگی پلک چگونه درمان می شود؟

درمان افتادگی پلک به علت خاص و شدت پتوز بستگی دارد.

اگر این بیماری نتیجه سن یا چیزی است که شما با آن متولد شده اید ، ممکن است پزشک توضیح دهد که هیچ کاری لازم نیست انجام شود زیرا این بیماری معمولاً برای سلامتی شما مضر نیست. اگر بخواهید افتادگی را کاهش دهید ، ممکن است کرم دور چشم حاوی ترکیبات بوتاکس را انتخاب کنید.

اگر پزشک متوجه شود که افتادگی پلک شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است ، به احتمال زیاد به دلیل آن تحت درمان قرار خواهید گرفت. این امر به طور معمول می تواند از افتادگی پلک ها جلوگیری کند.

اگر پلک شما جلوی دید شما را می گیرد ، به درمان پزشکی نیاز دارید. پزشک شما ممکن است جراحی را توصیه کند.

عینک هایی که می توانند پلک را بالا نگه دارند ، که عصای پتوز نامیده می شود ، گزینه دیگری است. این روش درمانی اغلب در مواقعی که پلک افتاده موقت باشد بسیار مثر است. اگر کاندید مناسبی برای جراحی نیستید ، ممکن است عینک نیز توصیه شود.

ایا می توان از پتوز جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری از افتادگی پلک وجود ندارد. فقط دانستن علائم و معاینه منظم چشم می تواند به شما در مبارزه با این اختلال کمک کند.

اگر مشاهده کردید که کودک شما پلک افتاده ای دارد ، فوراً او را نزد پزشک ببرید تا تحت درمان و کنترل قرار گیرد.

از آنجا که پتوز می تواند بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد ، باید آن را جدی بگیرید. شاید بتوانید با مراجعه فوری به پزشک ، جلوی بدتر شدن آن را بگیرید.

چشم انداز طولانی مدت برای افراد مبتلا به پتوز چیست؟

افتادگی پلک معمولاً برای سلامتی مضر نیست. با این حال ، اگر پلک های شما بینایی شما را مسدود می کنند ، باید تا زمان درمان بیماری از رانندگی خودداری کنید. چشم انداز طولانی مدت شما به علت افتادگی پلک بستگی دارد. بیشتر اوقات ، این شرایط فقط یک مسئله زیبایی است.

برخی از خواص کلیدی کرم دورچشم قوی ژیورل فرانسه:

– ضدچروک قوی و سریع الاثر
– ضد پف دورچشم
– ضدتیرگی و سیاهی دورچشم با تاثیر سریع
– مناسب برای درمان تیرگی و لک بعد از پلکسر
– درمان لک اطراف چشم
– درمان افتادگی پلک و دورچشم
– حاوی ماده شبه بوتاکس Argireline
– حاوی مواد اکتیو ایسریل(Eyeseryl) ضدپفی دورچشم
– حاوی PMLS Q10 درمان چروک دورچشم
– تاثیر سریع و درمانی

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک  کنید

 

افتادگی پلک بالا,افتادگی پلک بعد از بوتاکس,افتادگی پلک نوزاد,افتادگی پلک مادرزادی,افتادگی پلک در کودکان,افتادگی پلک درمان,افتادگی پلک عصبی,افتادگی پلک چشم

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید