09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
افتادگی پوست صورت بعد از لاغری
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

افتادگی پوست صورت بعد از لاغری

چه عواملی باعث شل شدن پوست بعد از کاهش وزن می شود؟

پوست بزرگترین عضو بدن شماست و سدی محافظ در برابر محیط تشکیل می دهد.

درونی ترین لایه پوست شما از پروتئین ها ، از جمله کلاژن و الاستین تشکیل شده است. کلاژن که ۸۰٪ از ساختار پوست شما را تشکیل می دهد ، استحکام و استحکامی را فراهم می کند. الاستین قابلیت ارتجاعی را فراهم کرده و به پوست شما محکم می کند.

در حین افزایش وزن ، پوست گسترش می یابد تا جایی برای افزایش رشد شکم و سایر قسمت های بدن فراهم شود. بارداری یکی از نمونه های این گسترش است.

انبساط پوست در دوران بارداری طی چند ماه اتفاق می افتد ، و پوست منبسط به طور معمول در طی چند ماه از تولد نوزاد جمع می شود.

در مقابل ، بیشتر افراد دارای اضافه وزن و چاقی سالها وزن اضافی دارند ، که اغلب در اوایل کودکی یا بزرگسالی شروع می شود.

هنگامی که پوست بطور قابل توجهی کشیده شده و برای مدت طولانی از آن راه باقی مانده است ، الیاف کلاژن و الاستین آسیب می بینند. در نتیجه ، آنها برخی از توانایی های خود را برای عقب نشینی از دست می دهند
در نتیجه ، وقتی کسی وزن زیادی از دست می دهد ، پوست اضافی از بدن آویزان می شود. به طور کلی ، هر چه کاهش وزن بیشتر باشد ، اثر پوستی شل تر برجسته تر می شود.
علاوه بر این ، محققان گزارش می دهند که بیمارانی که جراحی کاهش وزن دارند ، کلاژن جدید کمتری تشکیل می دهند و این ترکیب در مقایسه با کلاژن در پوست های جوان و سالم پایین تر است .

کشش پوست در هنگام افزایش وزن قابل توجه ، اغلب پس از کاهش وزن به دلیل آسیب به کلاژن ، الاستین و سایر اجزای مسئول کشش ، توانایی انقباض خود را از دست می دهد. عواملی که در از بین رفتن الاستیسیته پوست تأثیر می گذارد

عوامل مختلفی در شل شدن پوست به دنبال کاهش وزن نقش دارند:

اضافه وزن طولانی مدت: به طور کلی ، هرچه فرد بیشتر دچار اضافه وزن یا چاقی شود ، به دلیل کاهش الاستین و کاهش کلاژن ، پوست آنها سست تر خواهد شد.
مقدار وزن از دست رفته: کاهش وزن ۱۰۰ پوند (۴۶ کیلوگرم) یا بیشتر به طور معمول باعث می شود بیشتر از کاهش وزن وزن معلق بیشتر باشد.
سن: پوست قدیمی تر کلاژن کمتری نسبت به پوست های جوان دارد و به دنبال کاهش وزن تمایل به سست تر شدن دارد.
ژنتیک: ژنها ممکن است بر نحوه واکنش پوست شما به افزایش وزن و کاهش وزن تأثیر بگذارند.
قرار گرفتن در معرض آفتاب: نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث کاهش کلاژن و الاستین پوست می شود که ممکن است باعث شل شدن پوست شود (۶منبع قابل اعتماد، ۷منبع قابل اعتماد)
سیگار کشیدن: سیگار کشیدن منجر به کاهش تولید کلاژن و آسیب دیدن کلاژن موجود و در نتیجه پوست گشاد و گشاد شده می شود

عوامل مختلفی در از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست در هنگام تغییر وزن تأثیر می گذارد ، از جمله سن ، ژنتیک و مدت زمانی که شخص اضافه وزن داشته باشد.

مشکلات مربوط به پوست شل بیش از حد

شل شدن پوست به دلیل کاهش وزن گسترده ممکن است باعث بروز مشکلات جسمی و عاطفی شود:

ناراحتی جسمی: اضافی پوست می تواند ناراحت کننده باشد و در فعالیت طبیعی تداخل ایجاد کند. بررسی ۳۶۰ فرد بالغ نشان داد که این مشکل بیشتر در افرادی اتفاق می افتد که ۱۱۰ پوند (۵۰ کیلوگرم) یا بیشتر از دست داده اند .
کاهش فعالیت بدنی: در یک مطالعه ۲۶ زن ، ۷۶٪ گزارش داده اند که شل شدن پوست بدن آنها تحرک محدودی دارد. علاوه بر این ، ۴۵٪ گفتند که ورزش را به طور کلی متوقف کرده اند زیرا پوست پوسته پوسته شدن آنها باعث شده است که مردم خیره شوند .
سوزش و شکافت پوست: در یک مطالعه مشخص شد که از ۱۲۴ نفری که برای سفت کردن پوست بعد از عمل کاهش وزن درخواست عمل جراحی پلاستیک کردند ، ۴۴٪ درد پوست ، زخم یا عفونت ناشی از شل شدن پوست را گزارش کرده اند .
تصویر بد بدن: شل شدن پوست از کاهش وزن می تواند اثرات منفی بر روی تصویر و خلق و خوی بدن داشته باشد .
به دلیل شل شدن پوست ، تعدادی از مشکلات ممکن است ایجاد شود ، از جمله ناراحتی جسمی ، تحرک محدود ، شکستگی پوست و ضعف تصویر بدن.

آموزش مقاومت را انجام دهید
درگیر شدن در ورزش منظم با تمرین قدرتی یکی از موثرترین راهها برای ایجاد توده عضلانی در بزرگسالان و بزرگسالان جوان است.
علاوه بر کمک به شما در سوزاندن کالری بیشتر ، افزایش حجم عضلات ممکن است به بهبود ظاهر پوست شل نیز کمک کند.

برخی مواد مغذی را مصرف کرده و آبرسانی کنید
برخی مواد مغذی خاص برای تولید کلاژن و سایر اجزای پوست سالم مهم هستند:

پروتئین: کافی پروتئین برای سلامت پوست بسیار حیاتی است، و اسیدهای آمینه لیزین و پرولین نقش مستقیم در تولید کلاژن را بازی کند.
ویتامین C: ویتامین C برای سنتز کلاژن مورد نیاز است و همچنین به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می کند
اسیدهای چرب امگا ۳: یک مطالعه کوچک نشان داد که اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی های چرب ممکن است به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کنند.
آب: خوب نگه داشتن آب ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. در یک مطالعه مشخص شد زنانی که میزان مصرف روزانه آب خود را افزایش داده اند ، پیشرفت چشمگیری در هیدراتاسیون و عملکرد پوست دارند .

از کرم های سفت کننده استفاده کنید

بسیاری از کرم های “محکم” حاوی کلاژن و الاستین هستند. اگرچه ممکن است این کرم ها به مرور زمان باعث تقویت پوست شود ، اما مولکول های کلاژن و الاستین بسیار بزرگ هستند که از طریق پوست شما جذب می شوند. به طور کلی ، کلاژن باید از داخل به بیرون ایجاد شود.

برای دیدن کرم های سفت کننده پوست اینجا را کلیک کنید .

افتادگی پوست بعد از لاغری,افتادگی شکم بعد از لاغری,افتادگی صورت بعد از لاغری,افتادگي پوست بعد از لاغري,افتادگی پوست بعد از لاغر شدن

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید