09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
بهترین شامپو برای خارش سر
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

بهترین شامپو برای خارش سر


خارش پوست سر

خارش پوست سر بخصوص در بزرگسالان بسیار شایع است و ممکن است به دلیل بیماری باشد یا نباشد. اگر با خارش پوست سر یا فقط چند پوسته پوست خشک کاملاً چیزی قابل مشاهده نباشد ، ممکن است یک مورد خفیف از شوره سر داشته باشید.

هنگامی که تعادل رطوبت طبیعی پوست سر شما بر هم می خورد ، یک خارش و خشکی پوست سر می تواند نتیجه آن باشد. پوست خشک و خارش دار می تواند با پیری یا بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس همراه باشد و علائم آن از بسیار خفیف تا شدید باشد.

دلایل خشکی و پوسته شدن پوست سر

عوامل داخلی که می توانند باعث خشکی و خارش پوست سر شوند عبارتند از:

بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس
سن – هر چه پیرتر می شوید ، پوست شما خشک تر می شود
استرس جسمی یا عاطفی
عوامل ژنتیکی
تغییرات هورمونی

عوامل خارجی که می توانند باعث خشکی و خارش پوست سر شوند عبارتند از:

تغییر در دما یا فصول
عوامل سبک زندگی ، مانند رژیم غذایی نامناسب یا سیگار کشیدن
داروهای خاص
آلودگی محیطی
شامپوهای آرایشی ، صابون ها و درمان های مو

هنگامی که رطوبت طبیعی پوست سر شما از بین رفت ، لایه محافظ آن ممکن است به خطر بیفتد. این می تواند باعث شود مواد مضر به راحتی در پوست نفوذ کرده و منجر به التهابات ریز پوست سر شوند . این میکرو التهابات باعث تحریک بیشتر پوست سر شما می شود – منجر به خارش ، قرمزی و احساس تنش می شود.

میکرو التهابات چیست؟ آنها التهابات خفیف پوست هستند. در حقیقت آنها بسیار خفیف هستند ، حتی آزمایش بالینی نیز نمی تواند آنها را تحریک کند. اما اگر ما مطالعه کنیم که بافت پوستی با التهابات ریز وجود دارد ، می توانیم وجود سلول های ایمنی التهابی را تشخیص دهیم – به عبارت دیگر ، پوست به التهاب به تحریک پاسخ می دهد و در نتیجه سعی در ترمیم خود دارد. اگر این سلولهای پوستی بیشتر تحت تحریک قرار گیرند ، پوست می تواند به یک واکنش التهابی “واقعی” تبدیل شود.

چه ارتباطی با شرایط پوست سر دارند؟ شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد میکرو التهابات پوست سر در بیشتر اختلالات پوست سر – از کم پشتی موها و شوره سر گرفته تا خشکی پوست ، خارش و حساسیت نقش دارد .

اگر دچار ریزش ناگهانی مو یا شکنندگی مو شوید ، ممکن است یک مشکل اساسی سلامتی مانند بیماری تیروئید ، کمبود آهن یا بیماری خودایمنی داشته باشید. برخی از داروها همچنین می توانند باعث ریزش مو شوند.

شوره سر (درماتیت سبورئیک)

شایع ترین علت ایجاد بثورات خارش در پوست سر در بزرگسالان است و تمایل دارد کل پوست سر را تحت تأثیر قرار دهد. پسوریازیس دلیل شایع دیگر خارش پوست سر است و اغلب در پشت پوست سر مشاهده می شود. هر دو حالت ، شوره و پسوریازیس پوست سر ، قرمزی و پوسته پوسته شدن دارند و همچنین ممکن است در ناحیه گوش تأثیر بگذارند. افراد مبتلا به پسوریازیس ممکن است سایر مناطق بدن را تحت تأثیر قرار دهند ، معمولاً آرنج و زانوها.

التهاب یا عفونت باکتریایی دهانه مو (فولیکول) باعث ایجاد فولیکولیت می شود ، با یک یا چند جوش یا دلمه در ناحیه سر یا ریش. pseudofolliculitis barbae ، همچنین به عنوان “برجستگی های تیغ” شناخته می شود ، معمولاً در ناحیه ریش و گردن دیده می شود. و آکنه keloidalis nuchae ، معروف به “برآمدگی مو” ، در پشت پوست سر دیده می شود. هم pseudofolliculitis barbae و هم آکنه keloidalis nuchae اغلب در مردان سیاه پوست دیده می شوند. فولیکولیت ناشی از عفونت باکتریایی ممکن است با زخم های کوچک یا جوش در سوراخ های بینی یا سایر مناطق بدن همراه باشد.

بیماری های مسری پوستی که باعث خارش پوست سر و گردن می شوند شامل شپش سر (پدیکولوز کاپیتس) و کرم حلقوی پوست سر (کچلی مینا) است که بیشتر در کودکان دیده می شود. شپش سر اغلب به سختی قابل مشاهده است ، اما می توان تخم های آنها را به ساقه مو چسبیده ، معمولاً در ناحیه پشت گوش یا پشت گردن چسباند. کرم حلقوی پوست سر (که توسط انواع مختلفی از قارچ ها ایجاد می شود) بسته به نوع قارچ و نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن فرد آلوده ، از چندین طریق می تواند خود را نشان دهد. گاهی اوقات فقط تکه ای از موهای شکسته دیده می شود ، در حالی که بار دیگر جوش های قرمز یا لکه های پوسته ای وجود دارد. به ندرت ممکن است مناطق زیادی از چرک ، تورم و طاسی وجود داشته باشد.

برای دیدن شامپو ضد خارش و خرید اینجا را کلیک کنید .
خارش سر و ریزش مو,خارش سر و کرونا,خارش سر و شوره,خارش سر در بارداری

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید