09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
بهترین کرم برای رفع کک و مک
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

بهترین کرم برای رفع کک و مک

کک و مک چگونه درمان می شود ؟

کک و مک علائم کوچک و بی ضرری هستند که روی پوست ظاهر می شوند. ژنتیک و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از دلایل اصلی ایجاد کک و مک هستند.

برخی از افراد بسته به ژن و نوع پوستشان بیشتر از دیگران در معرض کک و مک قرار دارند. اگر فردی از نظر ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به کک و مک باشد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ظاهر شدن آنها شود.

کک و مک در کودکان شایع است و ممکن است با بزرگ شدن از بین برود یا کمتر دیده شود.

در این مقاله به این می‌پردازیم که چه چیزی باعث ایجاد کک و مک می‌شود، چگونه آن را از سایر علائم مشابه تشخیص دهیم، راه‌هایی برای از بین بردن یا روشن‌کردن آن‌ها و زمان مراجعه به پزشک یا یک پزشک پوست به نام متخصص پوست.

چه چیزی باعث ایجاد کک و مک می شود؟

هنگامی که ملانین، رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد، زیر پوست تجمع پیدا می کند، کک و مک ها ظاهر می شوند. کک و مک ممکن است قهوه ای، قرمز یا برنزه به نظر برسند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل ژنتیکی برخی افراد را بیشتر در معرض ابتلا به کک و مک قرار می دهد:

قرارگیری در معرض نور خورشید
قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک می تواند باعث ایجاد کک و مک شود.
سلول های پوست فرد ملانین اضافی تولید می کنند تا از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت کنند. به همین دلیل است که پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کک و مک ظاهر می شود.

کک و مک می تواند در ناحیه وسیعی از پوست ظاهر شود و در ماه های تابستان دوباره ظاهر شده یا تیره تر شود. کک و مک ها اغلب در ماه های زمستان محو یا ناپدید می شوند، زمانی که سلول های جدید پوست جایگزین سلول های قدیمی می شوند.

کک و مک در مناطقی که اغلب در معرض نور خورشید هستند ایجاد می شوند، مانند موارد زیر:

صورت
بازوها
گردن
بازگشت
قفسه سینه
ژنتیک
ژنتیک همچنین نقش مهمی در این دارد که چه کسی بر اساس نوع ملانین تولید شده در بدن، احتمال ایجاد کک و مک را دارد.

بدن می تواند دو نوع ملانین به نام های pheomelanin و eumelanin تولید کند. Eumelanin از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند، اما pheomelanin اینطور نیست.

نوع ملانین تولید شده در بدن به ژنی به نام MC1R بستگی دارد.

افرادی که دارای مو، چشم و پوست تیره هستند، معمولاً اوملانین تولید می کنند و کمتر دچار کک و مک می شوند.
افرادی که موهای قرمز، بلوند یا قهوه‌ای روشن دارند و پوست و چشم‌هایشان رنگ روشن است معمولاً عمدتاً فئوملانین تولید می‌کنند و احتمال ایجاد کک و مک بیشتر است.

آیا کک و مک خطرناک است؟

کک و مک خطرناک نیست. با این حال، از آنجایی که افراد مبتلا به کک و مک پوستی دارند که نسبت به نور خورشید حساس تر است، باید مراقبت بیشتری برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید داشته باشند.

کک و مک می تواند بسیار شبیه به سایر علائمی باشد که روی پوست ایجاد می شود. به عنوان مثال، آنها می توانند مانند لکه های خورشیدی به نظر برسند که به عنوان لکه های پیری یا لکه های کبدی نیز شناخته می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل اصلی ایجاد کک و مک و لکه های ناشی از افزایش سن است. لکه های پیری معمولاً بزرگتر از کک و مک هستند، واضح تر مشخص می شوند و در بزرگسالان مسن تر ظاهر می شوند.

در حالی که کک و مک در افرادی که مو و پوست رنگ روشن دارند شیوع بیشتری دارد، لکه های پیری در افرادی با طیف وسیع تری از پوست ایجاد می شود.

خال‌ها معمولاً از بدو تولد وجود دارند، اما افراد می‌توانند آن‌ها را در دوران کودکی و نوجوانی ایجاد کنند. خال ها به طور کلی تیره تر از کک و مک هستند و می توانند صاف یا بر روی پوست باشند.

این جدول تفاوت بین علائم رایج روی پوست را نشان می دهد:

ظاهر صاف، می تواند به صورت خوشه ای در یک منطقه بزرگ ظاهر شود تخت، می تواند به صورت خوشه ظاهر شود صاف یا برجسته، می تواند به تنهایی یا در گروه ظاهر شود
علت ژن ها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار گرفتن در معرض آفتاب زمانی که سلول های پوست به صورت خوشه ای رشد می کنند
در چه سنی ظاهر می شوند؟ اولین بار در ۲ تا ۳ سالگی ظاهر می شود در افراد ۴۰ ساله یا بالاتر شایع تر است از بدو تولد یا در دوران کودکی و نوجوانی
کجا می توانند روی بدن ظاهر شوند؟ نواحی پوست در معرض آفتاب، معمولاً صورت، گردن، سینه، بازوها، پشت مناطقی از پوست در معرض آفتاب، به طور معمول صورت، دست ها، بازوها، شانه ها، پشت در هر نقطه از بدن
شکل شکل نامنظم با لبه های مشخص لبه های کاملا مشخص گرد یا بیضی شکل، لبه های کاملا مشخص
رنگ برنزه، قهوه ای یا قرمز برنزه، قهوه ای یا سیاه قهوه ای روشن تا تیره یا سیاه
اندازه (قطر) ۱-۲ میلی متر یا بزرگتر ۲ میلی متر یا بزرگتر معمولا کمتر از ۶ میلی متر است
تغییرات قابل انتظار می تواند در زمستان محو شود و در تابستان تیره تر شود همینطور خواهد ماند؛ در صورت عدم محافظت در برابر نور خورشید ممکن است تیره تر شود همینطور خواهد ماند؛ گاهی اوقات می تواند در طول زمان ناپدید شود
جلوگیری از کک و مک
افراد می توانند با محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید از بروز کک و مک جلوگیری کرده یا آن را کاهش دهند.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید ظاهر کک و مک های موجود را کاهش نمی دهد، اما می تواند از ایجاد کک و مک های جدید جلوگیری کند.

آکادمی درماتولوژی (AAD) توصیه راهنماییهای زیر را برای محافظت از پوست در نور خورشید:

استفاده از ضدآفتاب ضدآب با محافظت در برابر UVA و UVB و SPF 30 یا بالاتر
پوشاندن با آستین بلند، کلاه و عینک آفتابی
در سایه ماندن در زمانی که خورشید شدیدتر است، بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر
استفاده مجدد از ضد آفتاب هر ۲ ساعت در خارج از منزل یا بعد از شنا یا تعریق
اجتناب از سولاریوم
خبرنامه پزشکی نیوز امروز
دانش قدرت است. خبرنامه روزانه رایگان ما را دریافت کنید.

افرادی که پوست روشنی دارند که به راحتی کک و مک می شود یا می سوزد، ممکن است دچار مشکل شوند ریسک بالاترمنبع مورد اعتمادابتلا به سرطان پوست بنابراین، آنها باید هنگام بیرون رفتن در زیر نور خورشید مراقبت بیشتری داشته باشند.

خلاصه

کک و مک لکه های بی ضرری روی پوست هستند که به دلیل ژنتیک و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. اگر افراد دارای کک و مک هستند، باید مراقبت بیشتری از پوست خود در زیر نور خورشید داشته باشند.

بهترین درمان برای برطرف کردن کک ومک استفاده از لوسیون فبریژن بزک هست . لوسیون ضدلک و روشن کننده قوی فبریژن فرانسه Whitening Fabrigen یک لوسیون عالی برای درمان لک، کک و مک و تیرگی پوست است. این لوسیون از ۱۰ عصاره معتبر برای درمان لک اعم از آلوئه باربادنسیس، پرس سرد هسته آلبالو، شیرین بیان، گل نسترن، پرس سرد هسته انگور، پرس سرد هسته زردآلو، اسطوخودوس، کندر، پرس سرد هسته انار، عصاره رزماری و ویتامین C ، E تهیه شده است.

لوسیون فبریژن

برخی از خواص لوسیون ضدلک و روشن کننده فبریژن فرانسه:

– درمان انواع لک های قهوه ایی ناشی از بارداری، جوش، آفتاب، افزایش سن، کک و مک و…
– روشن کننده قوی پوست های سبزه و گندمی
– روشن کننده تیرگی پوست صورت و بدن (ناحیه بیکینی، کشاله ران، زیربغل و… )
– درمان لک ناشی از لیزر، پلکسر، میکرو و سایر روش های تهاجمی
– بدون هیدروکینون
– بدون لایه برداری و بدون نازک کردن پوست
– کاملا گیاهی و بدون مواد شیمیایی
– حاوی ۱۰ عصاره برتر در درمان لک اعم از آلوئه باربادنسیس، پرس سرد هسته آلبالو، شیرین بیان، گل نسترن، پرس سرد هسته انگور، پرس سرد هسته زردآلو، اسطوخودوس، کندر، پرس سرد هسته انار، عصاره رزماری
– غنی از ویتامین C,E

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک کنید .
کک و مک,کک ومک صورت,کک ومک روی دست,کک و مک ارثی,کک و مک اطراف چشم,لک بارداری چه رنگیه,لک بارداری در طب سنتی,لک بارداری روی دست ,لک بارداری صورت,لک اوایل بارداری,لک بارداری پیشانی,درمان لک بارداری پیشانی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید