09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
تغییر شکل انگشتان پا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

تغییر شکل انگشتان پا

 

ـ چه وقت به پزشک مراجعه کنیم:
انگشتان کج و خمیده و دردناکند.
ـ تغییر شکل انگشتان پا نشانهٔ چیست:
خمیدگی انگشتان پا می‌تواند در اثر پینهٔ شست پا، عدم تعادل ماهیچه‌ای، یا حتی التهاب شبه روماتیسمی مفاصل باشد. گاهی نیز ارثی است. اما شایع‌ترین علت خمیدگی انگشتان پا پوشیدن کفش نامناسب است. کفش تنگ شست پا را به‌طرف انگشتان دیگر کج کرده، انگشت دوم را تحت فشار قرار داده، و احتمالاً هر دو را خمیده می‌کند. گاهی نیز انگشت دوم را با فشار قوسی شکل می‌کند که این حالت انگشت چکشی نام دارد. کفش‌های پاشنه بلند، که جلو پا را می‌فشارند، به نوع دیگری انگشت چکشی منجر می‌شود که با خمیدگی نوک آنها مشخص است.
ـ درمان تغییر شکل انگشتان پا:
قرار دادن انگشتان در حالت صاف و کشیده تقریباً کافی است. اما کارهای دیگری هم می‌توان کرد. کفی بگذارید. برای جلوگیری از خمیدگی انگشتان به زیر، استفاده از کفی‌های ساخته شده از اسفنج فشرده که در زیر انگشتان قرار گرفته و به بالای کفش متصل می‌‌شود مفید است. صندل بپوشید. اغلب برداشتن فشار کفش‌های معمولی از روی نوک انگشتان ناراحتی را برطرف می‌کند. پوشیدن صندل یا دمپائی این فشار را رفع می‌کند.
کفش سفارشی بپوشید. سفارش دادن کفش مناسب پا که خمیدگی را بردارد درد را هم کم می‌کند. برای نتیجهٔ بهتر، با یک متخصص پا مشورت کنید تا با ساختن کفش یا وسائل دیگر مشکلات پا را برطرف کند. جراحی کنید. گاهی عمل جراحی مفصل‌‌ها یا رفع کشیدگی وترهای پا که انگشتان را خم کرده‌اند تنها راه درمان گرفتاری‌ است، گرچه عمل جراحی آخرین راه حل است. (رجوع کنید به: میخچه).

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید