09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
جوش قرمز روی بینی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

جوش قرمز روی بینی


جوش صورت

جوش در اثر عفونت باکتریایی پوست ایجاد می شود. این آبسه پوستی در اعماق فولیکول مو یا غده چربی ایجاد می شود. جوش به طور کلی به عنوان یک منطقه قرمز و حساس شروع می شود. با گذشت زمان ، منطقه سفت و سخت می شود.

این عفونت به سلول های پوستی شما آسیب می رساند و باعث خارج شدن بافت می شود. سیستم ایمنی بدن شما با گلبولهای سفید پاسخ می دهد ، که مرکز عفونت را پر می کند و آن را نرم می کند. بدن شما این سلول ها را برای از بین بردن عفونت ایجاد می کند.

همراه با باکتری ها و پروتئین ها ، این گلبول های سفید خون به چرک معروف هستند. این چرک ممکن است در نهایت یک سر مرکزی در نزدیکی سطح پوست شما ایجاد کند. این سر ممکن است به خودی خود تخلیه شود و از سطح پوست شما خارج شود. در غیر این صورت ، می توان آن را با جراحی باز کرد.

چه علائمی مربوط به جوش است؟

جوش به صورت یک توده سفت ، قرمز ، دردناک و به اندازه نخود شروع می شود. اندازه آن معمولاً کمتر از یک اینچ است. طی چند روز آینده ، توده نرم تر ، بزرگتر و دردناک تر می شود. به زودی یک جیب چرک در بالای جوش تشکیل می شود.

در اینجا برخی از علائم مربوط به عفونت جوش شدید وجود دارد:

پوست اطراف جوش قرمز ، دردناک و متورم می شود.
چندین جوش ممکن است در اطراف محل اصلی (یک کربن) جمع شود.
تب ایجاد می شود
گره های لنفاوی منطقه متورم می شوند

کجاها روی بدن شما ظاهر می شوند؟

متداول ترین مکان ها برای ظاهر شدن جوش در موارد زیر است:

گردن،
زیر بغل ،
شانه ها ،
باسن
وقتی یکی از این موارد روی پلک رخ می دهد ، به آن استی (stye) می گویند.

چرا جوش تشکیل می شود ؟
جوش ناشی از باکتری است و معمولاً باکتری عفونی استافیلوکوکوس اورئوس است . بسیاری از عفونت های استاف به آبسه تبدیل می شوند و می توانند خیلی سریع جدی شوند. یک نگرانی بزرگ این است که S. aureus همان سویه ای است که باعث عفونت های MRSA می شود (مقاوم در برابر متی سیلین S. aureus ).

این میکروب می تواند روی پوست طبیعی وجود داشته باشد و از طریق شکستگی های ریز پوست یا عبور از یک مو به سمت فولیکول وارد بدن شود. بعضی از جوش ها می تواند به دلیل یک موی داخلی باشد. برخی دیگر می توانند در نتیجه ترکش یا مواد خارجی دیگری که در پوست قرار گرفته و باعث ایجاد عفونت می شوند ، ایجاد شوند.

دلایل اضافی جوش
پوست یک قسمت اساسی از دفاع ایمنی بدن ما در برابر مواد و میکروب هایی است که برای بدن ما بیگانه هستند. هرگونه شکستگی در پوست ، مانند بریدگی یا خراشیدن ، در صورت آلودگی به باکتری ، می تواند به صورت آبسه (جوش) ایجاد شود. در نتیجه ، همه جوش ها از ریشه های مو سرچشمه نمی گیرند

جوش ها معمولاً به صورت فولیکول های موی ملتهب شروع می شوند

فولیکولیت ، التهاب یا عفونت فولیکول های مو است. این حالت ممکن است به صورت جوش درآید و به صورت برجستگی های کوچک و کوچک قرمز یا صورتی در پیازهای مو ظاهر شود.

عفونت فولیکول های مو می تواند در صورت اختلال یا التهاب پوست به دلیل شرایط مختلفی از جمله آکنه ، زخم های پوستی یا جراحات ، اصطکاک ناشی از لباس ، تعریق زیاد یا قرار گرفتن در معرض سموم ایجاد شود .

ایا جوش می تواند مسری شود؟
جوش ها خود مسری نیستند ، اما S. aureus مسری است. تا زمانی که تخلیه و بهبود نیابد ، جوش فعال پوست می تواند عفونت استاف را گسترش دهد . این عفونت می تواند از طریق تماس پوست به پوست یا به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی مانند حوله ها یا پارچه های دستشویی به سایر قسمت های بدن فرد یا سایر افراد منتقل شود .

انواع جو ش ها کدامند؟
چندین نوع مختلف جوش وجود دارد. نام دیگر جوش “furuncle” است. از جمله این موارد هستند

کفگیرک
hidradenitis suppurativa (در زیر بغل یا کشاله ران دیده می شود)
کیست پیلونیدال (ناحیه ای در پشت که باسن ادغام می شود)
آکنه کیستیک
استیو (استی)

چه کسی بیشترین احتمال ایجاد جوش را دارد؟

هر کسی می تواند جوش ایجاد کند. با این حال ، افراد مبتلا به برخی بیماری ها یا داروهایی که سیستم ایمنی بدن را مختل می کنند ، بیشتر در معرض جوش هستند. از جمله بیماری هایی که می توانند با نقص سیستم ایمنی همراه باشند ، دیابت و نارسایی کلیه است. بیماری هایی مانند هیپوگاماگلوبولینمیا ، که با نقص در سیستم ایمنی طبیعی همراه هستند ، می توانند تمایل به جوش را افزایش دهند. بسیاری از داروها می توانند سیستم ایمنی طبیعی را سرکوب کرده و خطر ایجاد جوش را افزایش دهند. این داروها شامل داروهای کورتیزون (پردنیزون و پردنیزولون) و داروهایی هستند که برای شیمی درمانی سرطان استفاده می شوند.

درمان جوش چیست؟

بیشتر جوش های ساده را می توان در خانه درمان کرد. در حالت ایده آل ، درمان باید به محض مشاهده جوش شروع شود زیرا درمان زودرس ممکن است از عوارض بعدی جلوگیری کند. درمان اصلی برای بیشتر جوش ها استفاده از گرما ، معمولاً با خیساندن گرم یا بسته های گرم است. استفاده از گرما باعث افزایش گردش خون در ناحیه می شود و به بدن اجازه می دهد تا با آوردن آنتی بادی ها و گلبول های سفید خون به محل عفونت ، بهتر با عفونت مقابله کند. جوش را با سوزن نزنید. این معمولاً منجر به بدتر شدن عفونت می شود.

آیا باید جوش تخلیه شود ؟

تا زمانی که جوش کوچک و محکم باشد ، باز کردن محل و تخلیه جوش مفید نیست ، حتی اگر ناحیه دردناک باشد. با این حال ، به محض نرم شدن جوش یا “تشکیل سر” (یعنی یک جوش کوچک در جوش مشخص شده است) ، می توان آن را آماده تخلیه کرد. پس از تخلیه ، تسکین درد می تواند چشمگیر باشد. بیشتر جوشهای کوچک ، مانند موهای زائد ، با خیساندن و یا استفاده از گرما ، خود به خود تخلیه می شوند. در بعضی مواقع ، و به خصوص با جوش های بزرگتر ، جوش بزرگتر باید توسط یک پزشک مراقبت های بهداشتی تخلیه یا “لنج شود”. غالباً ، این جوشهای بزرگتر دارای چندین جیب چرک هستند که باید باز و تخلیه شوند.

برای جلوگیری از جوش (آبسه) چه کاری می توان انجام داد؟

بهداشت مناسب و استفاده منظم از صابون های ضد باکتری می تواند از جمع شدن باکتری ها بر روی پوست جلوگیری کند. این می تواند احتمال آلودگی فولیکول های مو را کاهش داده و از ایجاد جوش جلوگیری کند. پزشک مراقبت های بهداشتی شما ممکن است پاک کننده های خاصی مانند Hibiclens را برای کاهش بیشتر باکتری های پوست توصیه کند.

چه عواملی باعث بروز آکنه می شوند؟
آکنه ولگاریس شایع ترین بیماری پوستی در جهان است. هر کس در هر سنی می تواند به آن مبتلا شود ، اما نوجوانان و جوانان به احتمال زیاد دچار شیوع آکنه می شوند. در حقیقت ، ۸۰ درصد افراد در سنین ۱۱ تا ۳۰ سال حداقل گاهی اوقات شیوع آکنه دارند.

برای درک آکنه ، باید با موهای انسان شروع کنید. ساقه های مو بدن انسان را می پوشاند و در همه جا وجود دارد بجز کف دست و کف پا. برخی از موها قابل مشاهده است و برخی دیگر بسیار ریز و تقریباً نامرئی است. هر فولیکول با غده چربی به نام غده سباسه در پوست قرار گرفته است .

آکنه از بلوغ شروع می شود

غدد روغنی در کودکان کم است ، اما بلوغ (و به طور خاص تستوسترون) باعث بزرگتر شدن این غدد می شود. آنها روغن و بقایای سلولی را در ماده ای به نام سبوم ترشح می کنند. سبوم پوست را انعطاف پذیر نگه می دارد و به عنوان مانعی محافظ در برابر تبخیر آب در سطح پوست عمل می کند. همچنین موها را براق و نرم نگه می دارد

آکنه و منافذ مسدود شده

بعضی اوقات سلول های پوستی این فولیکول ها را مسدود می کنند ، که به آنها منافذ پوستی نیز می گویند. با مسدود شدن منافذ ، سبوم درون آن گیر می کند. باکتریهای پوستی به نام Propionibacterium acnes (P. acnes) نیز در داخل منافذ رشد می کنند. باکتری ها باعث التهاب می شوند. هنگامی که منافذ مسدود شده باز می شود ، تمام باکتری های سبوم و P. acnes به سطح پوست می ریزند و باعث شکستگی می شوند.

جوش های سرسیاه چیست؟
جوش های سرسیاه به صورت نقاط ریز سیاه روی پوست ظاهر می شوند. رنگ تیره جوش های سیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی شود. در عوض ، این همان رنگی است که سبوم پس از قرار گرفتن در معرض هوا به خود می گیرد. جوش های سر سیاه همچنین منافذ را باز می کند. به جوش های سرسیاه گاهی کمدون باز گفته می شود

جوش های سر سفید چیست؟
بینی ، چانه ، صورت جوش های سر سفید برجستگی های کوچک و برجسته ای در سطح پوست هستند و نوع دیگری از مسدود شدن منافذ (کمدو) است که می تواند پیش ماده جوش ها باشد. همانند جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید هنگام پر شدن فولیکول مو از سبوم تشکیل می شوند. بر خلاف جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید تا انتها به سطح پوست نفوذ نکرده اند ، بنابراین آنها را از هوای بسته شده سبوم تیره یا سیاه می دانند.

به جوش های سر سفید گاهی کومدون بسته گفته می شود. آنها اغلب در صورت به خصوص چانه و بینی ظاهر می شوند

 

برای درمان جوش و خرید  اینجا را  کلیک  کنید
جوش قرمز روی بینی,جوش قرمز روی بدن,جوش قرمز صورت,جوش قرمز زیر چشم,جوش قرمز روی پوست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید