09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان بیماری زونا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان بیماری زونا

بیماری زونا

زونا یک عفونت ویروسی است که باعث ایجاد بثورات دردناک می شود. اگرچه زونا می تواند در هر جایی از بدن شما رخ دهد، اما اغلب به صورت نواری از تاول ظاهر می شود که در اطراف سمت چپ یا راست تنه شما پیچیده می شود.

زونا توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود – همان ویروسی که باعث آبله مرغان می شود. پس از ابتلا به آبله مرغان، ویروس در بافت عصبی نزدیک نخاع و مغز شما غیرفعال است. سال ها بعد، ویروس ممکن است دوباره به صورت زونا فعال شود.

زونا یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست، اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به زونا کمک کنند. درمان زودهنگام می تواند به کوتاه شدن عفونت زونا و کاهش احتمال عوارض کمک کند. شایع ترین عارضه نورالژی پس از تبخال است که پس از پاک شدن تاول های شما برای مدت طولانی باعث درد زونا می شود.

علائم و نشانه‌های زونا معمولاً تنها بر بخش کوچکی از یک طرف بدن شما تأثیر می‌گذارد. این علائم و نشانه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد، سوزش، بی حسی یا گزگز
حساسیت به لمس
بثورات قرمزی که چند روز پس از درد شروع می شود
تاول های پر از مایع که باز می شوند و پوسته می شوند
خارش

برخی افراد نیز تجربه می کنند:

تب
سردرد
حساسیت به نور
خستگی

درد معمولا اولین علامت زونا است. برای برخی، ممکن است شدید باشد. بسته به محل درد، گاهی اوقات ممکن است با علامتی از مشکلاتی که بر قلب، ریه ها یا کلیه ها تأثیر می گذارد، اشتباه گرفته شود. برخی از افراد بدون ایجاد بثورات، درد زونا را تجربه می کنند.

در بیشتر موارد، بثورات زونا به صورت نواری از تاول ایجاد می شود که در اطراف سمت چپ یا راست تنه شما پیچیده می شود. گاهی اوقات بثورات زونا در اطراف یک چشم یا در یک طرف گردن یا صورت ایجاد می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر مشکوک به زونا هستید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید، به ویژه در شرایط زیر:

درد و بثورات در نزدیکی چشم ایجاد می شود. در صورت عدم درمان، این عفونت می تواند منجر به آسیب دائمی چشم شود.
شما ۶۰ سال یا بیشتر دارید، زیرا سن به طور قابل توجهی خطر عوارض را افزایش می دهد.
شما یا یکی از اعضای خانواده تان سیستم ایمنی ضعیفی دارید (به دلیل سرطان، داروها یا بیماری مزمن).
بثورات گسترده و دردناک است.

زونا توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود – همان ویروسی که باعث آبله مرغان می شود. هر کسی که آبله مرغان داشته باشد ممکن است به زونا مبتلا شود. پس از بهبودی از آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما می‌شود و سال‌ها خاموش می‌ماند.

در نهایت، ممکن است دوباره فعال شود و در امتداد مسیرهای عصبی به پوست شما حرکت کند – و باعث ایجاد زونا شود. اما همه کسانی که آبله مرغان داشته اند به زونا مبتلا نمی شوند.

دلیل زونا مشخص نیست. اما ممکن است به دلیل کاهش ایمنی در برابر عفونت ها با افزایش سن باشد. زونا در افراد مسن و در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند شایع تر است.

واریسلا زوستر بخشی از گروهی از ویروس‌ها به نام ویروس‌های هرپس است که شامل ویروس‌هایی می‌شود که باعث تبخال و تبخال تناسلی می‌شوند. به همین دلیل، زونا به عنوان هرپس زوستر نیز شناخته می شود. اما ویروسی که باعث آبله مرغان و زونا می‌شود، همان ویروسی نیست که مسئول تبخال یا تبخال تناسلی، یک عفونت مقاربتی است.

آیا زونا مسری هست ؟

فرد مبتلا به زونا می تواند ویروس واریسلا زوستر را به هر کسی که در برابر آبله مرغان مصون نیست منتقل کند. این معمولا از طریق تماس مستقیم با زخم های باز راش زونا رخ می دهد. پس از ابتلا، فرد مبتلا به آبله مرغان می شود، اما نه زونا.

آبله مرغان برای برخی افراد خطرناک است. تا زمانی که زونا شما زخمی نشود، شما مسری هستید و باید از تماس فیزیکی با افرادی که هنوز آبله مرغان یا واکسن آبله مرغان نگرفته‌اند، بخصوص افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، زنان باردار و نوزادان، خودداری کنید.

عواملی که ممکن است خطر ابتلا به زونا را افزایش دهند عبارتند از:

سن بالای ۵۰ سال. زونا در افراد بالای ۵۰ سال شایع تر است. این خطر با افزایش سن افزایش می یابد.
داشتن بیماری های خاص بیماری هایی که سیستم ایمنی شما را تضعیف می کنند، مانند HIV/AIDS و سرطان، می توانند خطر ابتلا به زونا را افزایش دهند.
تحت درمان های سرطان. پرتودرمانی یا شیمی درمانی می تواند مقاومت شما را در برابر بیماری ها کاهش دهد و ممکن است باعث ایجاد زونا شود.
مصرف داروهای خاص. داروهایی که برای جلوگیری از پس زدن اندام های پیوندی طراحی شده اند، می توانند خطر ابتلا به زونا را افزایش دهند – و همچنین استفاده طولانی مدت از استروئیدها، مانند پردنیزون.

عوارض زونا می تواند شامل موارد زیر باشد:

نورالژی پس از تبخال برای برخی افراد، درد زونا تا مدت ها پس از پاک شدن تاول ها ادامه می یابد. این وضعیت به عنوان نورالژی پس از تبخال شناخته می شود و زمانی رخ می دهد که رشته های عصبی آسیب دیده پیام های گیج کننده و اغراق آمیزی از درد را از پوست به مغز شما ارسال می کنند.
از دست دادن بینایی زونا در داخل یا اطراف چشم (زونا چشمی) می تواند باعث عفونت های دردناک چشم شود که ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود.
مشکلات عصبی. بسته به اینکه کدام اعصاب تحت تأثیر قرار می گیرند، زونا می تواند باعث التهاب مغز (آنسفالیت)، فلج صورت، یا مشکلات شنوایی یا تعادل شود.
عفونت های پوستی اگر تاول های زونا به درستی درمان نشود، ممکن است عفونت های باکتریایی پوست ایجاد شود.
جلوگیری
واکسن زونا ممکن است به پیشگیری از زونا کمک کند.

واکسن زونا تضمین نمی کند که شما به زونا مبتلا نخواهید شد. اما این واکسن احتمالاً دوره و شدت بیماری را کاهش می دهد و خطر ابتلا به نورالژی پس از تبخال را کاهش می دهد.

 

 

برخی از خواص کرم ضدلک و روشن کننده خیلی قوی پوست آربوتین:
– عصاره غلیظ از آربوتین، بری بری، شیرین بیان و AHA گیاهی
– حاوی کمپلکس روشن کننده پوست
– برطرف کننده لک ناشی از ملاسما، حاملگی، آفتاب، افزایش سن، جای جوش و کک ومک
– درمان لک و تیرگی ناشی از پلکسر، لیزر، میکرو، لایه برداری و…
– روشن کننده قوی پوست های تیره، گندمی و سبزه بدون بهم زدن ملانین پوست
– فاقد هیدروکینون
– بدون عوارض و بهم ریختگی ملانین پوست
– یکنواخت کننده و شفاف کننده رنگ چهره

برای دیدن متن کامل و خرید کرم ضد لک اربوتین ژیورل اینجا را کلیک کنید.

بیماری زونا,درمان زونا,هندوانه و زونا,علائم زونا,خاکشیر برای زونا,بیماری زونا واگیردار است؟,پماد برای زونا,درمان سریع زونا,درمان قطعی زونا

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید