09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
درمان تپش قلب با گیاهان دارویی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان تپش قلب با گیاهان دارویی

بهار نارنج

بهارنارنج همان گل‌های درخت نارنج است که دارای بوی معطر و طعم مطلوبی است. این گل تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد. برای رفع کم‌خونی یا بی خوابی مفید است، قبل از خواب عرق یا دم‌کرده آن را بنوشید.

آب بهارنارنج اثر آرام بخش و ضد تشنج دارد. بهار نارنج برای رفع کم‌خونی یا بی‌خوابی مفید است، قبل از خواب عرق یا دم‌کرده آن را بنوشید.

این گل آرامش‌بخش است و سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد.

بادرنجبویه

بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می‌کرده است. استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی ضد افسردگی تا قرن هفدهم ادامه داشت. آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می‌کند و به همین دلیل آرام‌بخش است.

این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود. بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است.

گل گاو زبان

گیاه دارویی گل گاوزبان گیاهی است علفی و پرطرفدار که در درجه نخست برای بیماری‌های مغزی و در درجه دوم برای بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. گل گاو زبان ایرانی معروف‌ترین نوع این داروی گیاهی است. از گل، برگ و سرشاخه‌های گل‌دار گل گاو زبان استفاده می‌شود و مواد مۆثره آن موسیلاژ، صمغ، روغن فرار و تانن است.

گل گاو زبان شادی‌آور، رقیق‌کننده خون، مقوی قلب، رفع کننده اضطراب و دلهره، از بین برنده افسردگی و کاهنده فشارخون و تپش قلب است. مصارف دارویی این گیاه به صورت محلی بدین صورت است که گل‌های آبی گل گاو زبان را خشک کرده و دم‌کرده آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. این گیاه در سرماخوردگی به عنوان معرق و کاهش دهنده فشارخون مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین خاصیت آرام‌بخشی دارد.

بهارنارنج همان گل‌های درخت نارنج است که دارای بوی معطر و طعم مطلوبی

است. این گل تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می‌برد

به لیمو

به‌لیمو گیاهی به صورت درختچه است که از برگ آن استفاده می‌شود. این گیاه از قدیم در طب سنتی ایران به عنوان آرام‌بخش، ضد تشنج، ادرارآور، رفع کننده سرگیجه و تپش قلب مورد استفاده بوده و در حال حاضر نیز از آن استفاده می‌شود.

‌۱ قاشق غذاخوری به‌لیمو را در یک قوری حاوی ۲ لیوان آب جوش به همراه مقداری نبات دم‌کرده و میل کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است چندین ساله به ارتفاع حدود نیم متر با برگ‌های متقابل، باریک، دراز سبزرنگ و پوشیده از کرک‌های سفید پنبه‌ای. گل‌های آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله می‌باشد.

قسمت مورد استفاده این گیاه، گل‌ها و سرشاخه‌های گل‌دار آن است. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد. طعم آن تلخ است و به علت بوی مطبوع آن در عطرسازی مصرف می‌شود. اسطوخودوس از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و تپش قلب را بر طرف می‌کند.

حدود ۵ گرم سرشاخه گل‌دار و یا گل این گیاه را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. مقدار مصرف این دم‌کرده ۴-۳ فنجان در روز است.

کندر

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند کندر موجب بهبود تپش قلب می‌شود.

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید