09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان تیرگی زیر بغل
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان تیرگی زیر بغل

زیر بغل مثل سایر نواحی اصطکاکی پوست مانند کشاله ران و گردن مستعد تیرگی هست. وقتی پوست در حالت سایش باشد بمرور زمان باعث تیرگی می شود.
زیر بغل شما باید به طور طبیعی با سایه بقیه پوست سایه داشته باشد. اما گاهی اوقات، پوست زیر بغل می تواند رنگ تیره تری پیدا کند. زیر بغل های تیره معمولاً نشانه هیچ چیز جدی نیستند، اما برخی از افراد ممکن است آنها را خجالت آور ببینند – مخصوصاً در فصل لباس تانک و لباس شنا.

تیرگی اغلب به دلیل بیماری پوستی به نام آکانتوز نیگریکانس (AN) است. باعث ضخیم شدن و تیره شدن پوست در چین های اطراف بدن می شود. علت تیرگی زیربغل:

چاقی

حمل وزن اضافی باعث مقاومت بیشتر بدن در برابر اثرات انسولین می شود. این هورمون به تنظیم قند خون شما کمک می کند. مقادیر بالای انسولین در خون می تواند منجر به افزایش تولید سلول های رنگدانه ای پوست شود.
بیشتر از نیمی از بزرگسالان افرادی که ۲۰۰ درصد یا بیشتر از وزن ایده آل بدن خود هستند، در زیر بغل و سایر چین های پوستی خود دچار تیرگی می شوند.

دیابت نوع ۲

چاقی همچنین یک عامل خطر برای دیابت نوع ۲ ، یک بیماری قند خون بالا است. افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند بیشتر در معرض خطر AN قرار دارند.

سندرم های هورمونی

برخی از شرایطی که سطح انسولین را مختل می کند می تواند منجر به AN شود. این شامل: سندرم تخمدان پلی کیستیک، سندرم کوشینگ، آکرومگالی
، کم کاری تیروئید ، غده تیروئید کم کار

دارو

برخی از داروها سطح انسولین شما را افزایش می دهند ، که می تواند منجر به تیرگی زیر بغل شود. این شامل: انسولین، کورتیکواستروئیدها ، مانند پردنیزون (Rayos)، هورمون رشد انسان، قرص های جلوگیری از بارداری، نیاسین با دوز بالا (نیاکور)

سرطان

تیره شدن ناگهانی پوست می تواند نشانه ای از سرطان باشد. وقتی این اتفاق می افتد ، اغلب معده ، کبد یا روده بزرگ را تحت تأثیر قرار می دهد. این تومورها باعث افزایش سطح فاکتورهای رشد می شوند که سلول های رنگدانه ای پوست را تحریک می کنند. وقتی AN به علت سرطان ایجاد می شود ، آن را آزانتوز نیگریکانس بدخیم می نامند. احتمالاً لکه های تیره اطراف دهان خود مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد: برای مشاهده کرم روشن کننده بدن اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید