09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان خارش بدن
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان خارش بدن

پوستی خارش که به آن خارش نیز گفته می شود ، یک بیماری شایع است که باعث می شود شما بخواهید خود را خراشیده کنید تا مقداری از خارش را تسکین دهید. بسیاری از موارد پوستی خارش به خودی خود و بدون درمان از بین می روند.

بیشتر آنها به دلیل نوعی سوزش پوستی ایجاد می شوند. برای این نوع ، ممکن است متوجه بثورات ، برآمدگی ها یا نوع دیگری از تحریکات قابل مشاهده در پوست شوید.با این وجود ، در بعضی موارد پوستی خارش دار بدون وجود علائم قابل مشاهده است.

دلایل خارش پوست بدون تحریک قابل مشاهده ، گاهی اوقات شناسایی آنها دشوارتر است و ممکن است نشانه ای از ارگان زمینه ای ، عصبی یا سلامت روانی باشد که به درمان نیاز دارد.

در اینجا چندین علل خارش پوستی را خدمتتان توضیح میدهیم .

۱ – خشکی پوست

خشکی پوست یکی از دلایل عمده خارش پوست بدون بثورات است. در بیشتر موارد ، خشکی پوست خفیف است. این می تواند ناشی از شرایط محیطی مانند رطوبت کم و هوای گرم یا سرد باشد و روش هایی که می تواند باعث کاهش رطوبت در پوست شود مانند حمام کردن در آب گرم.

در این موارد ، پوست خارش دار را می توان با استفاده منظم از یک مرطوب کننده و یک مرطوب کننده در مواقع خشک تر سال درمان و از آن جلوگیری کرد. همچنین ، از استفاده از صابونها یا پاک کننده های قوی که می توانند پوست شما را بیشتر خشک کنند ، خودداری کنید. با افزایش سن پوست خشک شایع تر است. این بیماری همچنین با برخی شرایط پوستی مانند اگزما ایجاد می شود .

۲- داروها

بسیاری از انواع داروها بدون همراه داشتن بثور باعث ایجاد خارش در بعضی از قسمتهای بدن می شوند.

درمان خارش معمولاً شامل متوقف کردن مصرف دارو و جایگزین کردن آن با چیز دیگر و یا امتحان کردن دوز کمتر است.

در زیر برخی از داروهایی که می توانند منجر به خارش بدون بثورات شوند.

استاتین ها
استاتین ها و برخی داروهای کاهش دهنده کلسترول ، مانند نیاسین ، ممکن است باعث خارش پوستی بیش از حد ، از جمله روی صورت و گلو شود.

استاتین ها ممکن است در بعضی از افراد آسیب کبدی ایجاد کند و در نتیجه استرس اندام منجر به احساس خارش روی پوست شود.

اگر استاتین مصرف می کنید و این علائم را تجربه می کنید ، در مورد تنظیم دوز یا آزمایش داروی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

داروهای فشار خون
خارش پوست می تواند یک عارضه جانبی برخی از داروهای فشار خون ، مانند آملودیپین (نورواسک) باشد.قطع مصرف دارویی که باعث خارش می شود می تواند به سرعت در اکثر افراد این مشکل را برطرف کند.

سایر داروها
بسیاری از داروهای دیگر ممکن است با آسیب رساندن به اندام ها و سیستم های بدن باعث خارش شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک دارو به طور نادرست تجویز شود یا استفاده شود.

داروهایی با خطر خارش شامل موارد زیر است:

رقیق کننده های خون
داروهای ضد مالاریا
داروهای دیابت
آنتی بیوتیک ها

۳ – مشکل تیروئید

تیروئید نوع مهمی از ارگان به نام غده است. این غده در گردن شما قرار دارد. این هورمون ها را تنظیم می کند که رشد و متابولیسم شما را تنظیم می کند.

ابتلا به اختلال تیروئید ممکن است بدون خارشو با همراه با خارش شود. دلیل این امر این است که سلول های بدن ، از جمله سلول هایی که پوست را تشکیل می دهند ، از کار درستی و خشک شدن آن متوقف می شوند.
غالباً ، اختلالات تیروئید با بیماری گواتر، یک بیماری خود ایمنی مرتبط است. برای اکثر افراد ، مصرف آنتی هیستامین به همراه درمان مشکلات تیروئید آنها می تواند به رفع خارش کمک کند.

۴٫ بیماری کلیوی

کلیه ها به عنوان فیلتر خون شما عمل می کنند و مواد زائد و آب را برای تولید ادرار از بین می برند. پوست خارش دار بدون بثورات در افراد مبتلا به بیماری کلیوی شایع است ، به خصوص اگر بدون درمان بماند. در واقع بیماری کلیوی باعث ایجاد مشکلات زیر می شود :

پوست خشک
کاهش توانایی عرق کردن و خنک شدن
متابولیسم ضعیف
تجمع سموم در خون
رشد عصب جدید
التهاب

۵ – زونا
زونا یک بیماری ویروسی است که بر سیستم عصبی بدن تأثیر می گذارد.

باعث سوزش ، درد ، سوزن سوزن شدن ، بی حسی و خارش می شود. این خارش غالباً یک تا پنج روز قبل از مشاهده بثورات تاول در بدن رخ می دهد. این اتفاق می افتد زیرا ویروس زونا باعث از بین رفتن برخی از نورون های حسی شما می شود.

در حالی که هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد ، مصرف داروهای ضد ویروسی می تواند به خارش شما و سایر علائم سریعتر کمک کند.

درمان خارش بدن میتواند با استفاده از پن شوینده دئودانت لیلاک حل شود ، این صابون حاوی TCC و Sulfur می باشد که به راحتی میتواند خارش و سوزش بدن را از بین ببرد . این محصول همچینن برای از بین بردن تعریق زیادی بدن کاربرد بالایی دارد .

صابن ضد خارش لیلاک

برخی از موارد کاربرد صابون لیلاک :
– ضد تعرق اضافی بدن
– از بین بردن بوی بد بدن
– درمان قارچ پوستی
– درمان خارش و سوزش پوست
– حاوی TCC و سولفور
– ضد جوشهای مقاوم به درمان بدنی
– درمان حساسیت و کهیر پوستی
– حفظ شادابی و رطوبت و لطافت پوست
– ایده ال برای پوستهای حساس

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک کنید

خارش بدن در بارداری,خارش بدن و کبد,خارش بدن نشانه چيست,درمان خارش بدن ,صابون ضد خارش

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید