09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
درمان خارش پسوریازیس
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان خارش پسوریازیس


پسوریازیس یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و خارش دار پوسته ای می شود که معمولاً روی زانوها ، آرنج ها ، تنه و پوست سر است.

پسوریازیس یک بیماری شایع و طولانی مدت (مزمن) است که هیچ درمانی ندارد. تمایل دارد چرخه هایی را طی کند ، برای چند هفته یا چند ماه شعله ور شود ، سپس برای مدتی فروکش کند یا بهبود یابد. درمان هایی برای کمک به شما در مدیریت علائم در دسترس هستند. و شما می توانید عادت های زندگی و استراتژی های مقابله ای را برای کمک به شما در زندگی بهتر با پسوریازیس ترکیب کنید.

علائم و نشانه های پسوریازیس در افراد مختلف متفاوت است. علائم و نشانه های رایج عبارتند از:

  • لکه های قرمز رنگ پوست پوشیده شده از پوسته های ضخیم و نقره ای
  • نقاط کوچک پوسته پوسته شدن (که معمولاً در کودکان دیده می شود)
  • پوستی خشک و ترک خورده که ممکن است دچار خونریزی یا خارش شود
  • خارش ، سوزش یا درد
  • ناخن های ضخیم ، حفره ای یا رج دار
  • مفاصل متورم و سفت

وصله های پسوریازیس می تواند از چند لکه پوسته مانند شوره تا فوران های بزرگ باشد که مناطق وسیعی را پوشش می دهد. ناحیه ای که بیشتر درگیر می شود ، کمر ، آرنج ، زانو ، پاها ، کف پا ، پوست سر ، صورت و کف دست است.

اکثر انواع پسوریازیس دوره هایی را طی می کنند ، برای چند هفته یا چند ماه شعله ور می شوند ، سپس برای مدتی فروکش می کنند و یا حتی به بهبودی می پردازند.

انواع مختلفی از پسوریازیس وجود دارد ، از جمله:

پسوریازیس پلاکی. شایعترین شکل ، پسوریازیس پلاک باعث ایجاد لکه های پوستی خشک ، برجسته و قرمز می شود (ضایعات) پوشیده از پوسته های نقره ای. پلاک ها ممکن است خارش دار یا حساس باشند و ممکن است تعداد کمی یا بسیار زیاد باشد. آنها معمولاً در آرنج ، زانو ، کمر و پوست سر ظاهر می شوند.

پسوریازیس ناخن پسوریازیس می تواند ناخن ها و انگشتان پا را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد حفره ، رشد غیرطبیعی ناخن و تغییر رنگ شود. ناخن های پسوریازیس ممکن است شل شده و از بستر ناخن جدا شوند (اونیکولیز). موارد شدید ممکن است باعث خرد شدن ناخن شود.

پسوریازیس گوتات. این نوع در درجه اول بزرگسالان و کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. این عارضه معمولاً توسط عفونت باکتریایی مانند گلودرد ایجاد می شود. با ضایعات کوچک ، قطره ای و پوسته پوسته شده روی تنه ، بازوها یا پاها مشخص می شود.

پسوریازیس معکوس این امر عمدتا بر روی چین های کشاله ران ، باسن و پستان ها تأثیر می گذارد. پسوریازیس معکوس باعث ایجاد لکه های پوستی قرمز می شود که با اصطکاک و تعریق بدتر می شود. عفونت های قارچی ممکن است باعث ایجاد این نوع پسوریازیس شود.

پسوریازیس پوسچولار. این شکل نادر از پسوریازیس باعث ایجاد ضایعات کاملاً مشخص چرکی می شود که در تکه های گسترده (پسوریازیس پوسچول تعمیم یافته) یا در نواحی کوچکتر کف دست یا کف پا ایجاد می شود.

پسوریازیس اریتودرمیک. کمترین نوع پسوریازیس ، پسوریازیس اریتودرمیک می تواند کل بدن شما را با یک بثورات پوستی قرمز و پوستی بپوشاند که می تواند خارش یا سوختگی شدید داشته باشد.

آرتروز پسوریازیسآرتروز پسوریازیس باعث متورم شدن و دردناک شدن مفاصل می شود که نوع آرتروز است. بعضی اوقات علائم مفصل اولین یا تنها علامت یا نشانه پسوریازیس است. و در بعضی مواقع فقط تغییرات ناخن دیده می شود. علائم از خفیف تا شدید است و آرتروز پسوریازیس می تواند بر روی هر مفصل تأثیر بگذارد. این می تواند باعث سفتی و آسیب تدریجی مفصل شود که در جدی ترین موارد ممکن است منجر به آسیب دائمی مفصل شود.

 

تصور می شود که پسوریازیس یک مشکل در سیستم ایمنی بدن است که باعث بازسازی پوست با سرعت سریعتر از سرعت طبیعی می شود. در متداول ترین نوع پسوریازیس که به پسوریازیس پلاک معروف است ، این گردش سریع سلول ها باعث ایجاد پوسته و لکه های قرمز می شود.

اینکه چه عواملی باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود کاملاً مشخص نیست. محققان معتقدند که هم ژنتیک و هم عوامل محیطی در این امر نقش دارند. شرایط مسری نیست.

محرک های پسوریازیس

بسیاری از افرادی که مستعد ابتلا به پسوریازیس هستند ممکن است تا سالها بدون علائم علائم داشته باشند تا زمانی که بیماری توسط برخی عوامل محیطی تحریک شود. عوامل محرک پسوریازیس عبارتند از:

  • عفونت هایی مانند استراتیو گلو یا عفونت های پوستی
  • آب و هوا ، به ویژه شرایط سرد و خشک
  • آسیب به پوست ، مانند بریدگی یا خراشیدن ، گزش اشکال یا آفتاب سوختگی شدید
  • فشار
  • سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض دود سیگار
  • مصرف زیاد الکل
  • داروهای خاص – از جمله لیتیوم ، داروهای فشار خون بالا و داروهای ضد مالاریا
  • ترک سریع کورتیکواستروئیدهای خوراکی یا سیستمیک

عوامل خطر

هر کسی می تواند به پسوریازیس مبتلا شود. حدود یک سوم موارد در سالهای کودکان شروع می شود. این عوامل می توانند خطر شما را افزایش دهند:

سابقه خانوادگی. این وضعیت در خانواده ها وجود دارد. داشتن یک والد مبتلا به پسوریازیس خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد و داشتن دو والد مبتلا به پسوریازیس خطر شما را حتی بیشتر می کند.

فشار. از آنجا که استرس می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد ، سطح بالای استرس ممکن است خطر ابتلا به پسوریازیس را افزایش دهد.

سیگار کشیدن. استعمال دخانیات نه تنها خطر ابتلا به پسوریازیس را افزایش می دهد بلکه ممکن است شدت بیماری را نیز افزایش دهد. سیگار کشیدن نیز ممکن است در بروز اولیه بیماری نقش داشته باشد.

عوارض

اگر به پسوریازیس مبتلا هستید ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سایر بیماری ها هستید ، از جمله:

  • آرتروز پسوریازیس ، که باعث درد ، سفتی و تورم در و اطراف مفاصل می شود
  • شرایط چشم ، مانند ورم ملتحمه ، بلفاریت و یووئیت
  • چاقی
  • دیابت نوع ۲
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلب و عروقی
  • سایر بیماری های خود ایمنی مانند بیماری سلیاک ، اسکلروز و بیماری التهابی روده موسوم به بیماری کرون
  • شرایط سلامت روان ، مانند اعتماد به نفس پایین و افسردگی

درمان  پسوریازیس 

صابون لجن دریایی لیلاک بلژیک با فرمول استثنایی گِل دریا باعث پاکسازی حرفه ایی پوست از الودگی هوا، درمان تیرگی پوست، درمان آکنه های تکرار شونده و جوانسازی پوست می شود این صابون با داشتن اسید های گیاهان دریایی باعث می شود سلول های مرده و کـسل پوست را از بین برده و سلول های جدید ایجاد شود که این باعث می شود پوستتان جوان و زیبا جلوه داده شود. یه علت داشتن پانکوژن دریایی باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از شل شدن پوست می شود.

برخی از خواص صابون لجن دریایی لیلاک بلژیک:

– پاکسازی حرفه ایی پوست از چربی و آلودگی های هوا
– درمان ضایعات پسوریازیس پوستی
– درمان چربی پوست
– مناسب برای درمان انواع جوش پوستی اعم از جوش های غرورجوانی، کیستی، چرکی، عفونی و کومدون ها
– مناسب برای جوش بعد از اصلاح پوست اقایان و خانم ها
– درمان انواع جوش های پوستی
– از بین برددن سلول های مرده
– کمک به رفع ضایعات و التهابات پوستی

برای دیدن متن کامل و خرید صابون لجن دریایی لیلاک اینجا را کلیک کنید .

درمان پسوریازیس پوست سر,درمان پسوریازیس ناخن,درمان پسوریازیس با زالو,پسوریازیس تناسلی,پسوریازیس سر,پسوریازیس گوش,پسوریازیس صورت,پسوریازیس درمان گیاهی,پسوریازیس چیست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید