09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان خانگی کمر درد
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان خانگی کمر درد


کمر درد میانی در زیر گردن و بالاتر از قسمت پایین قفسه دنده ، در منطقه ای به نام ستون فقرات توراکی رخ می دهد. ۱۲ استخوان عقب – مهره های T1 تا T12 – در این منطقه قرار دارند. دیسک ها بین آنها قرار دارند. ستون فقرات از نخاع محافظت می کند. نخاع یک دسته اعصاب طولانی است که به مغز امکان برقراری ارتباط با بقیه بدن را می دهد. چندین روش وجود دارد که استخوانها، ماهیچه ها ، رباط ها و دیسک های ستون فقرات می توانند اعصاب را تحریک یا مجروح کنند و باعث کمردرد می شوند.

» علائم کمردرد
چندین علائم مختلف وجود دارد که شامل درد کمر است. علائم بستگی به علت درد شما دارد. برخی از شایع ترین علائم کمردرد عبارتند از:

– دردهای عضلانی
– درد مبهم
– احساس سوزش
– درد شدید یا ضربان دهنده
– سفتی عضلات یا سفتی

» علائم جدی دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– سوزن شدن یا بی حسی در پاها ، بازوها یا قفسه سینه
– درد قفسه سینه
– ضعف در پاها یا بازوها
– از دست دادن کنترل روده یا مثانه

» چه عواملی باعث درد کمر می شود؟
۱- وضعیت ضعیف
فشار مکرر روی ستون فقرات می تواند منجر به کمردرد شود. در برخی موارد ، استقامت ضعیف می تواند باعث این فشار شود. ماهیچه ها و رباط ها در پشت شما باید سخت کار کند تا در هنگام شل شدن تعادل خود را حفظ کند. کار بیش از حد این عضلات می تواند منجر به درد و کمردرد شود.

۲- چاقی
یک متاآنالیز، ۹۵ مطالعه در مورد وزن و کمردرد نیز رابطه مثبت بین چاقی و کمردرد را نشان داد. با افزایش وزن، خطر کمردرد نیز افزایش می یابد.

۳- کرنش عضلانی
اسپرین ها پارگی یا کشش رباط ها است. سوشها اشک آور یا کشش عضلات و تاندون ها هستند. به طور مرتب بلند کردن اجسام سنگین، به خصوص بدون فرم مناسب ، به راحتی می تواند باعث شود که فرد دچار ریزش و یا کرنش کمر شود.

۴- سقوط یا آسیب دیگر
سقوط سخت ، مانند پایین پله ها یا از ارتفاع می تواند باعث آسیب شود. آسیب ستون فقرات قفسه سینه برای هر کسی ممکن است رخ دهد ، اما افراد مسن در معرض خطر بیشتری هستند. اگر بعد از چنین حادثه کمردرد را تجربه کردید ، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

۵- دیسک فتق
دیسک فتق هنگامی رخ می دهد که هسته داخلی و ژل مانند یک دیسک در پشت شما بر روی حلقه خارجی غضروف فشار وارد کند و به عصب فشار وارد کند. دیسک های فشرده نیز معمولاً دیسک های لغزنده یا دیسک های پاره شده نامیده می شوند .
این فشار روی عصب می تواند منجر به درد ، سوزن سوزن شدن یا بی حسی در پشت میانی و در مناطقی شود که عصب آسیب دیده مانند پاها حرکت می کند.

۶- پوکی استخوان
استئوآرتریت (OA) یک بیماری دژنراتیو مفصل است. هنگامی اتفاق می افتد که غضروفهایی که مفاصل شما را می پوشانند، شکسته می شوند و باعث می شوند استخوان ها به هم مالیده شوند.

۷- پیری
هرچه فرد مسن تر باشد احتمال بروز درد کمر نیز بیشتر است. طبق اعلام انجمن بازنشستگان آمریکا، کمر درد به احتمال زیاد در افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله رخ می دهد. روند پیری به طور طبیعی روی بدن می انجامد، از جمله نازک شدن استخوان ها ، کاهش حجم عضلات و کاهش مایعات بین مفاصل در ستون فقرات. همه این موارد باعث کمردرد می شود.

۸- شکستگی
شکستگی های مهره ای اغلب به دنبال تروما ، مانند سقوط ، تصادف رانندگی یا آسیب دیدگی ورزشی رخ می دهد. همچنین شکستگی در افرادی که تراکم استخوانی دارند مانند افرادی که مبتلا به OA هستند ، احتمال بیشتری دارد.

شکستگی می تواند باعث درد کمر شدید می شود که در صورت حرکت بدتر می شود. اگر شما نیز دچار بی اختیاری ، سوزن سوزن شدن یا بی حسی هستید ، ممکن است شکستگی شما روی نخاع نیز تأثیر بگذارد.

شکستگی یا شکستگی استخوان می تواند صدمات بسیار جدی باشد. آنها اغلب نیاز به درمان فوری دارند. گزینه های درمانی ممکن است شامل پوشیدن بریس ، رفتن به فیزیوتراپی و احتمالاً جراحی باشد.

» درمان کمردرد
درمان کمردرد براساس علت درد متفاوت است. از آنجا که کمردرد نسبتاً شایع است، اکثر افراد ابتدا با استفاده از روشهای درمانی ساده، ارزان و غیر تهاجمی سعی در درمان آن در منزل می کنند. اگر داروهای خانگی به علائم شما کمک نمی کنند، ممکن است نیاز به درمان های پزشکی یا جراحی باشد.

» درمانهای خانگی
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید در خانه برای درمان درد کمر انجام دهید:

– به منطقه کمپرس سرد سپس گرم بزارید. این یکی از متداولترین روشهایی است که می تواند کاهش درد فوری را فراهم کند.
– برای کاهش تورم و درد از داروهای بدون نسخه ضد درد مانند ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) استفاده کنید.
– با انجام ورزشهایی مانند یوگا ، عضلات پشت را تقویت کنید.

» شما همچنین می توانید به منظور بهبود وضعیت خستگی کمر خود این نکات را امتحان کنید:
– از کوبیدن خودداری کنید.
– شانه های خود را هنگام ایستادن عقب نگه دارید.
– اگر یک میز کار دارید ، تنظیم ارتفاع مانیتور صندلی و رایانه خود ، صفحه کلید و موقعیت مکانی ماوس می تواند وضعیت خوبی را ایجاد کند.

» ماساژ ملایم: بعد از کمپرس کردن بهترین روش ماساژ ملایم نواحی درد هست. برای ماساژ دادن نیاز به روغن مخصوص هست که ما اینجا روغن شیره سقز سفید را توصیه میکنیم. این شیره با داشتن خواص بی نظیر باعث کاهش درد و حتی در خیلی از موارد باعث بهبودی می شود. در زیر شیره سقز معرفی می شود

شیره سقز سفید اکسیر درمان دردهای استخوانی و ماهیچه ای

شیره سقز سفید بعنوان یک داروی گیاهی است که از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز سفید می‌تواند به درمان واریس ،استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، روماتیسم، ترمیم محل شکستگی ها و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه ایی کمک کند. این شیره توسط عطاران مجرب، بدون بی حس کنندگی و بدون مُسکن تهیه شده است و صرفا بعنوان داروی گیاهی درمانی برای انواع دردهای استخوانی و عضلانی می باشد. شیره سقز به علت داشتن ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم براى درمان درد استخوان، ترمیم شکستگی استخوان، تقویت بافت استخوان و پیشگیرى از نرمى استخوان موثر هست. شیره سقز جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ ها می شود که باعث می شود واریس بتدریج از بین برود.

» برای مشاهده توضیحات کامل و خرید شیره سقز اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید