09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان خشکی و قرمزی پوست صورت
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان خشکی و قرمزی پوست صورت

پوست خشک چیست؟

پوست خشک پوستی است که رطوبت کافی برای حفظ نرمی آن ندارد. اصطلاح پزشکی برای پوست خشک خشکودرما است. پوست خشک مانند لکه های خشن پوست شما است که می تواند پوسته پوسته و خارش داشته باشد و در بعضی مواقع با شدت خشکی دچار ترک خوردگی و خونریزی شود.

انواع پوست خشک چیست؟

درماتیت تماسی : درماتیت تماسی زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی با پوست شما تماس پیدا می‌کند که باعث واکنش تحریک‌کننده یا آلرژیک می‌شود. پوست شما ممکن است خشک، خارش و قرمز باشد و همچنین ممکن است بثورات پوستی داشته باشید . برخی از نمونه ها عبارتند از فلزات جواهرات ( نیکل )، لوازم آرایشی، مواد شوینده یا داروها .

اگزما : اگزما گروهی از بیماری های پوستی است که باعث ایجاد لکه های قرمز، خشک، برآمدگی و خارش پوست می شود. اشکال شدید می تواند باعث ترک خوردن پوست شما شود که شما را مستعد ابتلا به عفونت می کند. این بیماری شایع پوستی می تواند با محرک ها، آلرژن ها و استرس بدتر شود.

درماتیت سبورئیک : خشکی پوست روی پوست سر می تواند ناشی از وضعیتی باشد که به عنوان شوره سر در بزرگسالان یا کلاه گهواره در نوزادان شناخته می شود. درماتیت سبورئیک همچنین می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی خشک و پوسته پوسته روی صورت، سینه و چین های داخلی بازوها، پاها یا کشاله ران شود. کمتر رایج است، همچنین می تواند ناف شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد (ناف). این نوع درماتیت زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به یک مخمر معمولی که روی پوست شما رشد می کند واکنش نشان می دهد.

پای ورزشکار : پای ورزشکار می تواند شبیه پوست خشک پا باشد، اما قارچ باعث آن می شود. زمانی که این قارچ در بدن شما رشد می کند، به آن “کرم حلقوی” می گویند. افرادی که به پای ورزشکاران مبتلا هستند ممکن است پوست خشک و پوسته پوسته در کف پای خود داشته باشند.

خشکی پوست چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

در آب و هوای خشک یا سرد زندگی کنید.
اغلب بیرون کار کنید.
دست های خود را مرتب بشویید.
یک بیماری دیگر مانند آلرژی داشته باشید .
۶۵ سال یا بیشتر هستند.

پوست خشک چه تاثیری بر بدن من می گذارد؟

پوست خشک بافت پوست شما را از نرم به زبر تغییر می دهد. این می تواند باعث شود که پوست شما احساس خارش کند یا رنگ آن از رنگ پوست معمولی شما تغییر کند. شما می توانید لکه های پوستی خشک داشته باشید، که مناطق کوچکی از پوست خشک هستند، یا پوست خشک می تواند ناحیه بزرگتری از پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. پوست خشک معمولاً بی ضرر است و فقط باعث ناراحتی موقتی می شود تا زمانی که بتوانید پوست خود را با یک مرطوب کننده آبرسانی کنید.

پوست بسیار خشک شکننده است و به راحتی پوسته پوسته می شود یا ترک می خورد که می تواند به یک زخم دردناک تبدیل شود. در صورت زخم پوستی ناشی از خشکی پوست، از پوست خود مانند جراحت یا زخم مراقبت کنید تا از عفونت جلوگیری کنید.

علائم خشکی پوست چیست؟

ترک خورده.
خشن.
تنگ.
پوسته پوسته شدن.
مقیاس بندی.
خارش‌دار.
روشن تر یا تیره تر از رنگ پوست معمولی یا قرمز تا بنفش.

اگر پوست شما به شدت خشک است، ممکن است راش روی پوست شما ایجاد شود. بثورات ممکن است دارای برجستگی‌های کوچک و جوش مانند، خارش‌دار، متورم یا رنگی متفاوت از پوست اطراف باشد، معمولاً قرمز تا بنفش. اصطلاح پزشکی این بثورات درماتیت است که کلمه دیگری برای تورم و التهاب پوست است.

کجای بدنم پوست خشکی خواهم داشت؟

شما می توانید پوست خشکی در هر نقطه از بدن خود داشته باشید، اما رایج ترین مکان ها عبارتند از:

دست ها.
پا.
صورت.
آرنج.
دور دهانت
اندام تناسلی.
پاها

چگونه بفهمم پوست خشکی دارم؟

می‌توانید پوست خود را در خانه آزمایش کنید تا با کشیدن آرام ناخن‌ها روی پوست، متوجه شوید که آیا پوست خشکی دارید یا خیر. هنگامی که این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که با ناخن های خود هیچ فشاری به پوست خود وارد نکنید و از خاراندن خود خودداری کنید. این آزمایش روی بازوها یا پاهای شما در جایی که سطح پوست زیادی دارید به خوبی جواب می دهد. وقتی این آزمایش را انجام می دهید، به پوست خود نگاه کنید و ببینید پوسته پوسته می شود یا خیر. پوسته پوسته شدن پوست نشانه خشکی پوست است. این می تواند شبیه دانه های برف یا گرد و غبار باشد. حتی ممکن است یک علامت نور روی پوست خود مشاهده کنید که شبیه به یک خط روی تخته سیاه است که در آن این آزمایش را انجام دادید.

علت خشکی پوست چیست؟

کمبود رطوبت در لایه های پوست باعث خشکی پوست می شود. عواملی که باعث خشکی پوست می شوند عبارتند از:

سن: با افزایش سن، غدد چربی تولید کننده رطوبت پوست شما خشک می شوند. این باعث می شود چربی و کلاژن (الاستیسیته) پوست شما نیز خشک شود که منجر به نازک شدن پوست می شود. این بخشی طبیعی از روند پیری بدن شما است.

آب و هوا: دمای محیط شما می تواند بر هیدراتاسیون پوست شما تأثیر بگذارد. آب و هوای فاقد رطوبت مانند آب و هوای بیابانی یا آب و هوای سرد که در آن باد شدید وجود دارد باعث خشکی پوست می شود. خشکی پوست اغلب در طول زمستان بدتر است، اما خشکی پوست ممکن است در تمام طول سال رخ دهد.

شرایط سلامتی و ژنتیک: اگر با ژن هایی متولد شده باشید که شما را مستعد ابتلا به آن می کند یا بیماری هایی دارید که باعث خشکی پوست به عنوان یک علامت می شود، ممکن است بیشتر در معرض خطر خشکی پوست باشید. برخی از شرایطی که منجر به خشکی پوست می شوند عبارتند از: آلرژی، اگزما، دیابت و بیماری کلیوی.

مشاغل: برخی از مشاغل می توانند منجر به خشکی پوست شوند، به خصوص اگر در خارج از منزل کار می کنید، با مواد شیمیایی یا شستن مکرر دست ها. برخی از مشاغلی که احتمال ابتلا به خشکی پوست را افزایش می دهند شامل ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، آرایشگران و کشاورزان هستند.
تشخیص و آزمایشات

خشکی پوست چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص خشکی پوست با ظاهر آن آسان است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما خشکی پوست را پس از یک تاریخچه پزشکی کامل، معاینه فیزیکی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم شما تشخیص می دهد.

بسته به شدت علائم شما، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است آزمایش‌هایی را برای بررسی شرایط سلامتی که باعث خشکی پوست می‌شوند، تجویز کند، مانند:

تست آلرژی برای شناسایی موادی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند.
آزمایش خون برای بررسی مشکلاتی مانند دیابت یا بیماری کلیوی.
بیوپسی پوست یا نمونه بافت برای آزمایش اگزما یا سایر بیماری های پوستی.

خشکی پوست چگونه درمان می شود؟

درمان پوست خشک بر آبرسانی مجدد یا بازگرداندن رطوبت به پوست شما متمرکز است. درمان برای پوست خشک می تواند شامل موارد زیر باشد:

استفاده از مرطوب کننده ها: مرطوب کننده ها شکل اصلی درمان اکثر انواع پوست های خشک هستند. آنها پوست خشک را صاف و نرم می کنند تا از ترک خوردگی جلوگیری کرده و مانع طبیعی پوست شما را بازسازی کنند. محصولات مرطوب کننده در پمادها، کرم ها، لوسیون ها و روغن ها عرضه می شوند و حاوی موادی مانند نرم کننده ها هستند که پوست شما را تسکین و آبرسانی می کنند و اسید هیالورونیک که رطوبت پوست شما را افزایش می دهد.

با پوست خشک چه بخورم یا بنوشم؟

برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند آب را از بدن شما خارج کرده و باعث کم آبی بدن شوند . از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی:

الکل.
کافئین
قند.
نمک.

آیا خشکی پوست عوارضی دارد؟

پوست درمان نشده یا به شدت خشک می تواند باعث باز شدن پوست و خونریزی شود. زخم ها یا زخم های باز این ترک ها بدن شما را در معرض میکروب هایی قرار می دهند که می توانند باعث عفونت شوند. به ندرت، خشکی و خارش پوست می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامت جدی تری مانند دیابت یا بیماری کلیوی باشد.

چگونه علائم خشکی پوست را مدیریت کنم؟

مرطوب نگه داشتن پوست بهترین راه برای مدیریت علائم خشکی پوست است. بهترین زمان از روز برای استفاده از مرطوب کننده به پوست:

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید.
قبل از اینکه شب به رختخواب بروید.
بعد از دوش گرفتن یا حمام وقتی پوست شما مرطوب است.
جلوگیری

چگونه از خشکی پوست جلوگیری کنم؟

شما می توانید در خانه از خشکی پوست جلوگیری کنید:

تمیز کردن با یک پاک کننده ملایم، بدون عطر و مرطوب کننده غیر صابون.
گرفتن حمام یا دوش آب گرم (نه داغ).
مدیریت استرس ، که می تواند اگزما و سایر بیماری های پوستی را که باعث خشکی پوست می شوند، تشدید کند.
به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، که روغن ها و رطوبت را از پوست شما تبخیر می کند.
به محض اتمام حمام کردن، در حالی که پوست شما مرطوب است، مرطوب کنید.
با یک حوله نرم پوست خود را خشک کنید.
جلوگیری از کم آبی بدن
سیگار را ترک کنید ، زیرا نیکوتین پوست شما را خشک می کند.

کرم آبرسان و جوانساز صورت فریش فروت
برخی از خواص کرم آبرسان و جوانساز صورت فریش فروت:
– آبرسان فوق العاده قوی پوست
– درمان انواع چروک پوستی
– درمان افتادگی و شلی پوست ( لیفتینگ پوست )
– حاوی کلاژن دریایی و الاستین هیدرولیز
– حاوی شکلات، تمشک وحشی و آلوورا
– بهبود گردش خون در پوست
– تامین تمامی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست
– تغذیه کننده پوست
– ضدپیری زود رس
– روشن کننده و شاداب کننده پوست
– آبرسان قوی
– آنتی اکسیدان بسیار قوی
– کاهش استرس پوست
» برای خرید کرم آبرسان شکلات فریش فروت اینجا کلیک نمایید

کرم آبرسان و ضد چروک قوی آکواریوس
برخی از خواص کرم آبرسان و ضد چروک قوی آکواریوس:
– آبرسان قوی و عمقی پوست
– مرطوب و نرم کنندگی طولانی مدت
– درمان نازکی پوست
– ضد پیری پوست
– بازگرداننده حجم از دست رفته پوست
– کاهش التهاب و قرمزی پوست
– تغذیه کامل پوست
– شاداب و جوان کننده پوست
– رفع خستگی پوست
– درمان و پیشگیری از چین و چروک
– سفت کننده و درمان افتادگی پوست
– کلاژن ساز پوست
– بدون ایجاد چربی روی پوست
– بدون مواد جوش زا
– جذب سریع
– مناسب برای استفاده پایه آرایشی
– مناسب انواع پوست ها(خشک، چرب،مختلط و جوش زا)
– تقویت کننده شب و محافظت کننده روز
– مناسب صورت و بدن
– ۱۵۰ میل
» برای خرید کرم آبرسان اکواریوس اینجا کلیک نمایید

خشکی پوست,درمان خشکی پوست صورت,علت خشکی پوست,درمان خشکی پوست دست,درمان سریع خشکی پوست صورت,درمان سریع خشکی پوست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید