09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان دردهای عضلانی کرونا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان دردهای عضلانی کرونا

علل و درمان پا درد

قسمت های پایینی پاهای شما بیشترین بار زندگی روزمره شما را می گیرد. با این حال، شما نباید درد داشته باشید .
اگر پزشکتان بگوید که شما شرایطی مانند گرفتگی عضلات پا ، لخته شدن خون یا مشکلات اعصاب دارید ، درمان‌های پزشکی می‌تواند کمک کند . اما می توانید کارهایی را در خانه انجام دهید که به شما کمک می کند.

استخوان ها، مفاصل و ماهیچه ها

گرفتگی عضلات . می تواند در خواب یا در وسط روزبه شما ضربه بزند. این درد ناگهانی، سفت و شدید ساق پا گاهی اوقات “اسب چارلی” نامیده می شود. وقتی آن را بگیرد، می تواند به سرعت بدتر شود. زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه های شما خسته یا کم آب هستند. اگر مستعد گرفتگی عضلات پا هستید، آب بیشتری بنوشید.

ممکن است به آرامی کشش یا ماساژ ناحیه ای که عضله شما منقبض شده است کمک کند. قبل از ورزش نیز پاهای خود را به درستی دراز کنید .

آتل ساق پا . شما می توانید این درد را درست در جلوی ساق پا احساس کنید. ماهیچه ها و گوشت در امتداد لبه استخوان ساق پاملتهب می شوند، بنابراین راه رفتن، دویدن یا پریدن باعث درد می شود. انجام مکرر فعالیت بر روی سطوح سخت می تواند این مشکل را ایجاد کند. همچنین اگر صافی کف پا دارید یا پاهایتان به سمت بیرون می چرخد،ممکن است احتمال ابتلا به شین اسپلینت نیز افزایش یابد.

به پاهای خود استراحت دهید تا احساس بهتری داشته باشید. یخ کمک می کند.

تاندونیت . یکی از اولین علائم هشداردهنده التهاب تاندون آشیل، درد در ناحیه تحتانی ساق پا ، نزدیک پشت پاشنه پا است. این یک آسیب شایع است که باعث تورم، کشش یا پارگی تاندون می شود. شما می توانید آن را از کار بیش از حد ماهیچه ساق پا یا بالا رفتن از پله ها دریافت کنید. ممکن است برای مدت طولانی نیز باقی بماند.

یخ بزنید تا کمی تسکین پیدا کنید. یا اگر پزشکتان گفت برای شما خوب است از داروهای ضد التهاب استفاده کنید. از انجام هر کاری که باعث درد می شود خودداری کنید. زمانی که درد کمتری دارد، پای خود را کشیده و تقویت کنید.

اگر درد شما شدید باشد، ممکن است تاندون آشیل شما پاره شود. یکی دیگر از نشانه‌های احتمالی پارگی، مشکل در نشان دادن انگشت پا به سمت پایین است. پزشک ممکن است دارو را به ناحیه ملتهب تزریق کند. ممکن است برای ترمیم آسیب به جراحی نیاز داشته باشید.

رگ ها و لخته ها

لخته خون . هنگامی که خون شما در رگ غلیظ می شود و به هم می چسبد، می تواند به لخته تبدیل شود. ترومبوز ورید عمقی ( DVT )که در ورید عمیق بدن ایجاد می شود.

بیشتر لخته‌های خون وریدهای عمقی در ساق پا یا ران ایجاد می‌شود. اگر برای مدت طولانی غیرفعال باشید، مانند یک پرواز طولانی یا ماشین سواری، احتمال وقوع آنها بیشتر است. همچنین اگر اضافه وزن دارید، سیگار می کشید یا داروهای خاصی مصرف می کنید، در معرض خطر هستید .

این احتمال وجود دارد که لخته در جریان خون شما شکسته شود و به شریان ریه برود . اگر چنین باشد، می تواند جریان خون را مسدود کند . این یک وضعیت جدی به نام آمبولی ریه است . اگر فکر می کنید ممکن است لخته خون داشته باشید، فورا به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

داروها، جوراب‌های ساق بلند و کاهش وزن انواعی از درمان‌هایی هستند که به شما در جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‌کنند.

رگهای واریسی . ممکن است با اینها آشنا باشید، زیرا می توانید آنها را در سطح پوست ببینید . به نظر می رسد که رگه های پیچ خورده، آبی تیره یا بنفش هستند و به دلیل ضعیف بودن دریچه ها و دیواره رگ ایجاد می شوند. آنها ممکن است باعث درد مبهم، به خصوص پس از ایستادن شوند.

برای تسکین درد، جوراب ساق بلند را امتحان کنید. و در طول روز بین ایستادن و نشستن جابجا شوید. اگر وریدهای واریسی شما بسیار دردناک است، در مورد سایر انواع درمان به پزشک خود مراجعه کنید .

بیماری شریانی محیطی اندام تحتانی . این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شریان های پاهای شما آسیب دیده و سفت شوند. هنگامی که رگ های شما باریک یا مسدود می شوند، پاهای شما جریان خون مورد نیاز خود را از دست می دهند. این می‌تواند باعث گرفتگی و احساس درد در هنگام راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها یا انجام سایر ورزش‌ها در ساق پای شما شود ، زیرا ماهیچه‌ها خون کافی دریافت نمی‌کنند.

استراحت کمک می کند. اما اگر شریان‌های شما به شدت باریک یا مسدود شوند، درد ممکن است ادامه یابد، حتی زمانی که استراحت می‌کنید. همچنین، زخم ها ممکن است به خوبی خوب نشوند.

اگر دیابت ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا دارید، یا سیگار می کشید یا چاق هستید، احتمال بیشتری برای ابتلا به این بیماری وجود دارد .

با تغییر سبک زندگی آن را برطرف کنید:

اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید.
سالم تر بخورید
وزن خود را مدیریت کنید .
ورزش.
درمان های دیگر شامل داروهایی برای کنترل کلسترول ، دیابت یا فشار خون بالا است . برخی از افراد برای بهبود جریان خون در ناحیه به جراحی نیاز دارند.

درد ساق پا: اعصاب
منشا برخی دردها مشکلات اعصاب شماست.

تنگی کانال نخاعی (تنگی) و سیاتیک . یکی از علل شایع از یک کانال نخاعی تنگ است آرتریت از ستون فقرات . گاهی اوقات فتق دیسک به ریشه های عصبی مجاور فشار وارد می کند که می تواند منجر به علائم سیاتیک شود ، مانند:

سوزش، گرفتگی و درد پا هنگام ایستادن یا نشستن
بی حسی
مور مور
خستگی
ضعف
درد ممکن است از کمر و لگن شما شروع شود، سپس به سمت پایین ساق پا کشیده شود. استراحت اغلب درمان سایر دردهای ساق پا است، اما نه این درد. کمکی به سیاتیک نمی کند.

درمان ممکن است شامل استراحت چند روزه همراه با مصرف داروهای ضد التهاب و مسکن باشد. سرما و گرما می تواند به برخی علائم کمک کند. فیزیوتراپی و تمرینات کششی اغلب مفید هستند. به مرور زمان حرکت را افزایش دهید. در صورتی که درد شما بهتر نشد، پزشک ممکن است درمان یا جراحی دیگری را نیز توصیه کند.

نوروپاتی دیابتی یکی از عوارض شایع دیابت است. اعصاب ممکن است در اثر سطوح بالای قند خون آسیب ببینند. این می تواند باعث درد در هر دو پا همراه با بی حسی و احساس کمتر در ساق پا شود.

برای درمان درد عضلانی بهتر است از سقز خالص و اصل استفاده کنید که در ادامه معرفی میکنیم .

شیره سقز سفید بعنوان یک داروی گیاهی است که از دیدگاه حکمای طب سنتی مالیدن شیره سقز سفید می‌تواند به درمان واریس ،استخوان درد، پا درد، گرفتگی عضلات، آرتروز، سیاتیک، زانو درد، روماتیسم، ترمیم محل شکستگی ها و دردهای مزمن عضلانی و ماهیچه ایی کمک کند. این شیره توسط عطاران مجرب، بدون بی حس کنندگی و بدون مُسکن تهیه شده است و صرفا بعنوان داروی گیاهی درمانی برای انواع دردهای استخوانی و عضلانی می باشد. شیره سقز به علت داشتن ویتامین D و املاح زیاد مخصوصا کلسیم براى درمان درد استخوان، ترمیم شکستگی استخوان، تقویت بافت استخوان و پیشگیرى از نرمى استخوان موثر هست. شیره سقز جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ ها می شود که باعث می شود واریس بتدریج از بین برود.

 

سقز

 

برای دیدن متن کامل و خرید اینجا را کلیک کنید.

درد عضلانی کرونا,درد عضلانی کمر,درد عضلانی بعد از ورزش,درد عضلانی عصبی,درد عضلانی دست چپ,درد عضلانی شکم,درد عضلانی استرس,درد عضلانی اسکلتی,درد عضلانی از علائم کروناست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید