09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان رگ های واریس پا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان رگ های واریس پا

رگهای واریسی هنگامی ایجاد می شوند که رگ های فرد متورم و بزرگ شده باشند. در برخی افراد، آنها می توانند باعث درد و ناراحتی شوند. طیف وسیعی از روشهای درمانی خانگی ممکن است به کاهش ظاهر و درد واریس کمک کند.
حدود ۲۰ درصد از بزرگسالان در برخی از موارد رگهای واریسی را تجربه می کنند. برای این بیماری چندین درمان پزشکی وجود دارد، هرچند ممکن است فرد برای رفع علائم خود نیز از داروهای طبیعی خانگی استفاده کند.

» واریس چیست؟
وریدهای واریسی ظاهری آبی تیره یا بنفش دارند و ممکن است از زیر پوست بیرون بیایند. وریدهای واریسی هنگامی که دریچه های کوچک در رگ ها ضعیف شوند می توانند توسعه پیدا کنند. این دریچه ها معمولاً جریان خون به سمت عقب را از بین می برد و در صورت آسیب دیدن خون می توانند در رگها جمع شوند. این باعث ایجاد رگهای پیچیده و متورم می شود که بسیار مشهود می شوند.
واریس به دلیل ظاهر تیره آبی یا بنفش قابل توجه است، همچنین اغلب از زیر پوست برآمدگی می کنند.

» علائم دیگر واریس شامل موارد زیر است:

– احساس سوزش یا سوزش در پاها
– احساس سنگینی پاها
– گرفتگی عضلات که در شب قابل توجه است
– تورم پاها و مچ پا
– خشکی یا خارش پوست که نسبت به ورید واریس نازک تر به نظر می رسد

اگر فردی به واریس مبتلا باشد، می تواند از راههای درمانی خانگی زیر برای کمک به مدیریت وضعیت و بهبود علائم استفاده کند:

۱- ورزش
ورزش منظم گردش خون را در پاها ترغیب می کند، این به شما کمک می کند تا در امتداد خون موجود در رگ ها فشار بیاورید. ورزش همچنین به کاهش فشار خون فرد کمک می کند، که یکی دیگر از عوامل موثر در واریس است.
ورزش هایی مانند شنا کردن، پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا موثر هست.

۲- جوراب های فشرده سازی
جوراب ساق بلند فشرده سازی که در اکثر داروخانه ها موجود است و با اعمال فشار بر پاها می تواند کمک کند. این به عضلات و رگها کمک می کند تا خون به سمت قلب حرکت کند. یک مطالعه از سال ۲۰۱۸ نشان داد افرادی که از جوراب های واریس با فشار ۱۸ تا ۲۱ میلی متر جیوه به مدت یک هفته استفاده کرده اند ، از کاهش درد و درد ناشی از واریس گزارش شده است.

۳- عصاره های گیاهی
یک بررسی مروری از سال ۲۰۰۶ نشان می دهد که عصاره شاه بلوط و شیره سقز ممکن است در کاهش درد پا ، سنگینی و خارش در افرادی که نارسایی مزمن وریدی دارند، کمک کند که دلیل اصلی واریس است. یک مطالعه بررسی از سال ۲۰۱۰ گزارش داد که عصاره کاج دریایی و سقز سفید باعث کاهش تورم ساق پا یا اِدم شود که غالباً با واریس همراه است.

۴- تغییرات رژیم غذایی
غذاهای پر پتاسیم مانند بادام و آجیل پسته می توانند با کاهش احتباس آب در بدن به رگهای واریس کمک کنند. غذاهای نمکی یا غنی از سدیم می توانند باعث شود آب بدن را حفظ کند، بنابراین قطع کردن غذای شور باعث حفظ آب می شود. غذاهای پر پتاسیم می توانند به کاهش احتباس آب کمک کنند.
غذاهایی که پتاسیم زیادی دارند عبارتند از:
– مغز بادام و آجیل پسته
– عدس و لوبیای سفید
– سیب زمینیها
– سبزیجات برگ دار
– برخی ماهی ها مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن
غذاهای دارای فیبر به حرکت روده کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کنند . این ممکن است مهم باشد، زیرا کرنش می تواند دریچه های آسیب دیده را تشدید کند یا آنها را بدتر کند.

غذاهایی که فیبر زیادی دارند عبارتند از:
-آجیل ، دانه و حبوبات
– جو ، گندم ، و بذر کتان
– غذاهای غلات
افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر احتمال دارد رگهای واریسی را تجربه کنند.

۵- فلاونوئیدهای بیشتری بخورید
اضافه کردن غذاهایی که حاوی فلاونوئیدها هستند نیز ممکن است به فرد کمک کند تا رگهای واریسی خود را کوچک کند. فلاونوئیدها گردش خون را بهبود می بخشند، این باعث می شود جریان خون جاری شود و احتمال ریزش در رگ ها کمتر خواهد بود. آنها همچنین به کاهش فشار خون در عروق کمک می کنند و می توانند رگ های خونی را شل کنند، همه این موارد باعث کاهش واریس می شود.

غذاهایی که حاوی فلاونوئیدها هستند عبارتند از:
– سبزیجات ، از جمله پیاز ، فلفل دلمه ای ، اسفناج و کلم بروکلی
– مرکبات و انگور ، گیلاس ، سیب و زغال اخته
– کاکائو
– سیر

۶- پاها را بالا نگه دارید
بالا نگه داشتن پاها، در حالت ایده آل در همان ارتفاع قلب یا بالاتر از آن، به بهبود گردش خون کمک می کند. این باعث کاهش فشار در رگهای ساق پا می شود و گرانش به شما کمک می کند تا خون یکنواخت به قلب برگردد. اگر قرار باشد برای مدت طولانی از قبیل کار یا استراحت بنشیند، باید پاهای خود را بلند نگه دارد.

۷- پیاده روی کنید
از نشستن برای مدت طولانی خودداری کنید. اگر شخص مجبور باشد برای مدت طولانی برای کار بنشیند، باید هدفش بلند شدن و حرکت در اطراف یا تغییر موقعیت را مرتباً نگه دارد تا خون یکنواخت جریان یابد.
از نشستن با پاهای متقاطع خودداری کنید، زیرا این می تواند جریان خون به پاها را محدودتر کند، که این ممکن است به مشکلات گردش خون اضافه کند.

۸- ماساژ
به آرامی ماساژ مناطق واریس می تواند به گردش خون در رگ ها کمک کند. فرد می تواند برای اثرات بهینه از روغن های ماساژ ملایم یا مرطوب کننده استفاده کند. در صورت استفاده از روغن سقز گردش خون بهبود پیدا می کند. پرهیز از فشار مستقیم روی رگها ، از این مهم است ، زیرا این ممکن است به بافتهای شکننده آسیب برساند. در زیر روغن سقز سفید توصیه می شود.

شیره سقز سفید اکسیر درمان دردهای استخوانی و ماهیچه ای

شیره سقز جدا از خاصیت ضد دردی و ضد آرتروزی، سیاهرگ‌ها و عضلات پا را در به حرکت درآوردن موثر خون کمک کرده و باعث تخلیه خون از رگ ها می شود که باعث می شود واریس بتدریج از بین برود.
» برای مشاهده توضیحات کامل و خرید شیره سقز اینجا کلیک نمایید

واریس پا,واریس اندام تحتانی,واریس انگشتان دست,واریس از نظر طب سنتی,واریس بارداری,واریس بازو,واریس با لیزر,واریس بعد از بارداری,واریس پوستی,درمان واریس پا,واریس تبریز,واریس تناسلی در بارداری نی نی سایت,واریس چه عوارضی دارد,واریس چگونه بیماری است,برای واریس چ باید کرد,واریس خطرناک است

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید