09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان ریزش مو بعد از کرونا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان ریزش مو بعد از کرونا

درمان ریزش مو بعد از کرونا

مردم معمولاً در مورد مکمل های ویتامین و مواد معدنی و رژیم غذایی به عنوان وسیله ای برای پیشگیری یا مدیریت بیماری های پوستی و به ویژه ریزش مو سؤال می کنند. با توجه به شواهد بسیار زیاد و متناقضی که در مورد این موضوع وجود دارد، پاسخ به این سؤالات اغلب چالش برانگیز است. دلایل متعددی برای مشکوک شدن به نقش ریز مغذی ها در آلوپسی غیر اسکار وجود دارد. ریزمغذی ها عناصر اصلی در چرخه طبیعی فولیکول مو هستند که نقش مهمی در گردش سلولی ایفا می کنند، یک اتفاق مکرر در سلول های ماتریکس در پیاز فولیکول که به سرعت در حال تقسیم شدن هستند. با توجه به شیوع ریزش مو و تأثیر قابل توجه آن بر کیفیت زندگی بیماران، مدیریت آلوپسی یک جنبه ضروری درماتولوژی بالینی است. نقش تغذیه و رژیم غذایی در درمان ریزش مو، حوزه تحقیقاتی پویا و رو به رشدی است. در این بررسی، نقش ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، آهن، سلنیوم و روی را در ریزش موی غیر زخمی خلاصه می‌کنیم. جستجوی ادبیات گسترده ای از PubMed و Google Scholar در جولای ۲۰۱۸ برای گردآوری مقالات منتشر شده ای انجام شد که رابطه بین ویتامین ها و مواد معدنی و ریزش مو را مطالعه می کند. ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهم، اما نه کاملاً واضحی در رشد طبیعی فولیکول‌های مو و عملکرد سلول‌های ایمنی دارند. کمبود چنین ریزمغذی‌هایی ممکن است یک عامل خطر قابل اصلاح مرتبط با ایجاد، پیشگیری و درمان آلوپسی باشد.

ریزش مو یک مشکل رایج است که ممکن است با مکمل های ویتامین و مواد معدنی بهبود یابد. ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد و عملکرد طبیعی سلول ها مهم هستند و در صورت کمبود آنها ممکن است به ریزش مو کمک کنند. در حالی که مکمل ها نسبتا مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس هستند، مهم است که بدانید کدام ویتامین ها و مواد معدنی برای درمان ریزش مو مفید هستند.

آلوپسی آندروژنتیک (AGA)، تلوژن افلوویوم (TE) دو نوع رایج ریزش مو هستند. مطالعات نشان می دهد که مکمل رژیم غذایی با سطوح پایین ویتامین D می تواند علائم این بیماری ها را بهبود بخشد. اگر بیمار مبتلا به AGA یا TE سطح آهن پایینی داشته باشد (که بیشتر در زنان دیده می شود)، مکمل نیز توصیه می شود. این بیماران مبتلا به کمبود آهن نیز باید از مناسب بودن دریافت ویتامین C خود اطمینان حاصل کنند. در حال حاضر اطلاعات کافی برای توصیه مکمل روی، ریبوفلاوین، اسید فولیک یا ویتامین B12 در موارد کمبود وجود ندارد. هیچ یک از مکمل های ویتامین E یا بیوتین توسط ادبیات برای درمان AGA یا TE پشتیبانی نمی شوند. علاوه بر این، مکمل بیوتین همچنین می تواند منجر به نتایج آزمایشگاهی نادرست خطرناک شود. مطالعات نشان می دهد که ویتامین A بیش از حد می تواند به ریزش مو کمک کند، همانطور که سلنیوم بیش از حد می تواند باعث ریزش مو شود.

آلوپسی آره آتا (AA) زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول مو حمله کند. مطالعات ارتباط بین AA و سطوح پایین ویتامین D را نشان داده اند. در صورت پایین بودن سطح ویتامین D باید مکمل مصرف شود. با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین اثر مکمل آهن و روی بر روی بیماران AA مورد نیاز است. در حال حاضر اطلاعات کافی برای توصیه مکمل فولات یا B12 وجود ندارد. مکمل بیوتین توسط داده های موجود برای درمان AA پشتیبانی نمی شود. مشخص نیست که آیا سلنیوم در این بیماری نقش دارد یا خیر. بنابراین مصرف مکمل با این ماده معدنی توصیه نمی شود.

آهن، ویتامین D، فولات، ویتامین B12 و سلنیوم ویتامین ها و مواد معدنی هستند که ممکن است در سفید شدن موها در دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی نقش داشته باشند. مکمل این ریزمغذی های کمبود می تواند سفیدی زودرس را بهبود بخشد.

مردم معمولاً در مورد مکمل های ویتامین و مواد معدنی و رژیم غذایی به عنوان وسیله ای برای پیشگیری یا مدیریت بیماری های پوستی و به ویژه ریزش مو سؤال می کنند. پاسخ به این پرسش‌ها با توجه به شواهد فراوان و متناقضی که در این زمینه وجود دارد، اغلب چالش برانگیز است. آخرین یافته‌ها توصیه‌های مبتنی بر شواهد جدید را برای پیشگیری و درمان درماتیت آتوپیک، پسوریازیس، آکنه و سرطان پوست ترویج می‌کنند و نیاز به مطالعات تحقیقاتی در حال انجام را برجسته کرده‌اند .

پوست سر انسان تقریباً ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مو دارد. از این تعداد، ۹۰٪ در فاز آناژن هستند، جایی که آلوپسی وجود ندارد و به عناصر ضروری مانند پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای تولید موثر موهای سالم نیاز دارد . بنابراین، ریزمغذی‌ها، از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی کمیاب، اجزای حیاتی رژیم غذایی ما هستند. در سوء تغذیه پروتئین-انرژی، تغییرات پوست و مو برجسته است، به عنوان مثال در کودکان مبتلا به کواشیورکور، ماراسموس، و ماراسمیک-کواشیورکور کاهش شدید دریافت کربوهیدرات منجر به ریزش مو می شود .

با توجه به شیوع ریزش مو و تأثیر قابل توجه آن بر کیفیت زندگی بیماران، مدیریت آلوپسی یک جنبه ضروری درماتولوژی بالینی است. آلوپسی آندروژنتیک (AGA)، تلوژن افلوویوم (TE) و آلوپسی آره آتا (AA) سه نوع شایع آلوپسی غیر اسکار را نشان می دهند . دلایل متعددی برای مشکوک شدن به نقش ریز مغذی ها در آلوپسی غیر اسکار وجود دارد. قابل توجه ترین آنها این است که ریزمغذی ها عناصر اصلی در چرخه طبیعی فولیکول مو هستند و در گردش سلولی سلول های ماتریکس در پیاز فولیکول که به سرعت در حال تقسیم هستند نقش دارند .
نقش تغذیه و رژیم غذایی در درمان ریزش مو، حوزه تحقیقاتی پویا و رو به رشدی است. در این بررسی، نقش ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، آهن، سلنیوم و روی را در ریزش موی غیر زخمی خلاصه می‌کنیم.

نقش بیوتین در سلامتی مو

کمبود بیوتین می تواند ژنتیکی یا اکتسابی باشد. علل ژنتیکی کمبود بیوتین می تواند نوزادی یا نوزادی باشد. نوع نوزادی یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که در ۶ هفته اول زندگی ظاهر می شود و به دلیل کمبود آنزیم هولوکربوکسیلاز است. معمولاً با درماتیت شدید و آلوپسی، که در آن ریزش پوست و موی انتهایی روی پوست سر وجود دارد، ظاهر می شود. ابروها، مژه ها و موهای لانوگو نیز ممکن است وجود نداشته باشند. شکل نوزادی کمبود بیوتین پس از ۳ ماه پس از زایمان رخ می دهد و به دلیل کمبود آنزیمی به نام بیوتینیداز است. در این شکل، موهای سر، ابروها و مژه ها کم یا کاملاً وجود ندارند .

کمبود بیوتین اکتسابی می تواند به دلیل افزایش مصرف تخم مرغ خام باشد، جایی که ذرات آویدین به بیوتین متصل شده و جذب آن را در روده روده مهار می کند. در تخم مرغ پخته شده، ذرات آویدین از بین می روند . سایر علل کمبود بیوتین اکتسابی عبارتند از حالت های سوء جذب، اعتیاد به الکل، بارداری، استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک هایی که فلور طبیعی را مختل می کنند، داروهایی مانند والپروئیک اسید و مصرف ایزوترتینوئین. داروهای فوق با فعالیت بیوتینیداز تداخل می کنند. شواهد نشان می دهد که ۵۰ درصد از زنان باردار دچار کمبود بیوتین هستند .
در حالی که نشانه‌های کمبود بیوتین شامل ریزش مو، بثورات پوستی و ناخن‌های شکننده است، اثربخشی بیوتین در مکمل‌های مو، پوست و ناخن به‌عنوان وسیله‌ای برای اصلاح این شرایط در مطالعات بزرگ حمایت نمی‌شود. در واقع، تنها گزارش های موردی برای توجیه استفاده از مکمل های بیوتین برای رشد مو استفاده شده است. این گزارش‌های موردی در کودکان بود و دریافتند که ۳-۵ میلی‌گرم بیوتین در روز می‌تواند سلامت مو را پس از ۳ تا ۴ ماه در کودکان مبتلا به سندرم موهای غیرقابل شانه‌شدن بهبود بخشد.

یکی از بهترین محصولات درمانی برای کنترل و بهبود درمان ریزش مو استفاده از لوسیون ضد ریزش و تقویت کننده قوی مو کاتوس هست که حاوی عصاره های گیاهی و ارگانیک برای درمان انواع ریزش مو مدل مردانه و زنانه تجویز می شود. این لوسیون عصاره ریشه جینسینگ، آرژنین، عصاره ریشه بابا آدم، پروتئین هیدرولیز شده سویا، بیوتین، عصاره میکروجلبک، عصاره کاکتوس و عصاره میوه سائوپالمتو می باشد.
جینسنگ رشد مو را افزایش و باعث کاهش ریزش مو می شود. جینسنگ باعث افزایش تعداد سلول های پوستی پاپیلای در پوست سر می شود و با جلوگیری از مرگ سلولی طبیعی باعث کاهش ریزش مو و تقویت مو می شود.
عصاره سائوپالمتو، آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز، آنزیمی را که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند، متوقف کند. DHT مولکولی مسئول ریزش مو است و همچنین در بزرگ شدن پروستات دخیل است.

لوسیون کاتوس

برخی از خواص لوسیون ضد ریزش قوی مو کاتوس:
– ضدریزش و تقویت کننده قوی مو
– مناسب درمان انواع ریزش مو مدل زنانه و مردانه
– افزایش رشد مو
– رشد مجدد مو
– تقویت پیاز و ریشه مو
– متوقف کردن آنزیم ۵-آلفا
– حاوی جینسینگ، آرژنین، عصاره ریشه بابا آدم، پروتئین هیدرولیز شده سویا، بیوتین، عصاره میکروجلبک، عصاره کاکتوس و عصاره میوه سائوپالمتو

برای دیدن متن کامل و خرید لوسیون کاتوس اینجا را کلیک کنید .
ضد ریزش مو,جلوگیری از ریزش موی,ضد ریزش موی چرب,شامپو ضد ریزش حاوی کافئین,تقویت موهای نازک,تقویت موی سر زنان,تقویت موی سر مردان,تقویت موی چرب ,تقویت موهای جلوی سر

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید