09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان شوره سر با روغن درخت چای
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان شوره سر با روغن درخت چای


درمان شوره سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای (روغن melaleuca) از یک گیاه بومی استرالیا به نام Melaleuca alternifolia می آید . روغن درخت چای ممکن است دارای خواص ضد ویروسی ، ضد قارچی و ضد باکتریایی باشد. از آن برای اهداف مختلفی مانند خفه کردن شپش سر ، بهبود زخم های جزئی و کنترل شوره سر استفاده می شود.

شوره سر یک بیماری سر است که توسط پوسته های خشک و سفید پوست مرده مشخص می شود. گاهی اوقات با خارش همراه است. شوره سر دلایل مختلفی دارد. این شامل:

پوست چرب ، تحریک شده
پوست و موهای خشک
قارچی به نام مالاسزیا
درماتیت تماسی
بهداشت ضعیف
خاصیت مرطوب کنندگی و ضد قارچ روغن درخت چای ممکن است آن را در کاهش برخی از دلایل شوره سر اثر کند .

فواید روغن درخت چای برای شوره سر

رشد بیش از حد مخمر را در پوست سر کاهش می دهد
مالاسزیا یک قارچ است ، دارای خواصی شبیه مخمر است. روی پوست سر همه به مقدار قابل کنترل زندگی می کند. در برخی افراد ، مالاسزیا می تواند بیش از حد رشد کند. این ممکن است به دلیل عادات بهداشتی ضعیف باشد ، مانند شستن زیاد موها با شامپو ، یا ممکن است در نتیجه یک بیماری باشد. در هر صورت ممکن است شوره ایجاد شود.

چه نوع شوره ای باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شما می شود؟

انواع شوره سر
مربوط به بیماری
جلوگیری
چه زمانی باید مراقبت کرد
خط پایین

شوره سر شرایطی است که در آن سلول های مرده پوست سر شما پوسته پوسته می شوند و اغلب روی شانه ها و لباس شما فرود می آیند. اگرچه ممکن است پوسته های شوره یکسان به نظر برسند ، اما می توانند ناشی از چندین نوع بیماری پوست سر باشند.

دانستن اینکه چه نوع شوره ای دارید برای از بین بردن پوسته پوسته شدن و خارش کلیدی است و همچنین می تواند به شما در درمان علت زمینه ای کمک کند.

در این مقاله ، انواع مختلف شوره سر و آنچه شما می توانید برای درمان یا جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر انجام دهید را بررسی می کنیم.

انواع شوره سر

انواع مختلفی از شوره وجود دارد که هر کدام علت خاصی دارند. برخی از انواع را می توان با تغییر در روال مراقبت از مو یا درمان های خانگی شوره سر به راحتی درمان کرد . انواع دیگر شوره سر ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشند.

شوره سر خشک

این یک نوع رایج شوره سر است. این امر بیشتر در ماه های زمستان اتفاق می افتد زیرا هوای سرد و گرمایش داخلی می تواند پوست شما را خشک کند ، از جمله پوست سر شما.

شستن مکرر موها در آب داغ نیز می تواند منجر به خشک شدن شوره سر پوست شود.

پوست سر خیلی خشک می تواند تحریک شده و سلول های پوست را از بین ببرد. پوسته های شوره سر خشک کوچک و سفید هستند. ممکن است پوست سر شما خارش داشته باشد ، اما نه بیش از حد.

اگر خارش شدید شود ، ممکن است بیماری پوستی جدی تری داشته باشید که نیاز به مراقبت از پزشک متخصص دارد.

برای جلوگیری از شوره سر خشک ، از شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید. داروهای خانگی مانند ماساژ پوست سر نارگیل نیز ممکن است به رفع خارش کمک کرده و از خشک شدن پوست سر جلوگیری کند.

شوره سر پوست چرب

درست زیر سطح پوست شما غددی وجود دارند که سبوم تولید می کنند ، یک ماده چرب که به مرطوب و محافظت از پوست شما کمک می کند. وقتی این غدد چربی بیش از حد چربی تولید کنند ، می تواند موهای شما را چرب کند.

همچنین ، چربی اضافی می تواند به هم چسبیده ، باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره شود.

پوسته های شوره سر چرب بزرگتر از شوره سر خشک هستند. ممکن است پوسته ها زردتر از سفید به نظر برسند و همچنین چرب تر به نظر برسند.

درماتیت سبورئیک شکل شدیدتری از شوره سر چربی است.

شستن مرتب شامپو و استفاده از شامپوی شوره سر با سالیسیلیک اسید ممکن است به کنترل شوره سر چرب کمک کند.

شوره سر مربوط به قارچ

نوعی قارچ معمولی به نام مالاسزیامنبع معتبرروی پوست هر انسانی یافت می شود. در برخی از افراد ، این می تواند یک واکنش التهابی ایجاد کند که باعث ایجاد شوره یا شرایط دیگر مانند اگزما می شود.

شوره سر مربوط به بیماری

برخی از بیماریهای شایع پوستی ، از جمله پسوریازیس ، اگزما و درماتیت سبورئیک ، می توانند پوست سر شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد شوره شوند.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک منبع معتبربیشتر در افرادی با پوست چرب رخ می دهد. این نوع شدید شوره سر چرب است. علاوه بر پوسته پوسته شدن ، این بیماری شایع پوست سر می تواند باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته قرمز و خارش شود.

اگزما

همچنین به عنوان درماتیت آتوپیک شناخته می شود ، اگزما با لکه هایی از پوسته پوسته شدن ، خارش و گاهی بثورات قرمز مشخص می شود.

وقتی روی پوست سر ظاهر می شود ، این وضعیت التهابی می تواند باعث ایجاد پوسته هایی شود که معمولاً بزرگتر از پوسته های شوره سر خشک هستند. همچنین ممکن است متوجه قرمز شدن پوست تحریک شده در پوست سر خود شوید.

پسوریازیس

تصور می شود که پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که در آن سلول های پوست خیلی سریع رشد می کنند و باعث ایجاد لکه های ضخیم و پوسته پوسته بر روی پوست می شود. طبق اعلام بنیاد ملی پسوریازیس ، حدود ۵۰ درصد از افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند نیز پسوریازیس پوست سر دارند.

پسوریازیس پوست سر ممکن است به صورت پوسته های ریز و پودری با درخشندگی نقره ای ظاهر شود. همچنین ممکن است به صورت لکه های برآمده ، ملتهب و پوسته پوسته پوشیده شده از سلولهای مرده پوست به رنگ سفید نقره ای پوشیده شود.

برای درمان یا جلوگیری از شوره سر چه می توانید انجام دهید؟

راهکارهای پیشگیری و درمان شوره سر را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

شامپوهای شوره سر
تغییر سبک زندگی
مراقبت از مو
شامپوهای شوره سر

محصولات آرایش مو ، از جمله رنگ مو را محدود کنید ، که ممکن است پوست شما را تحریک کند یا روغن و مواد شیمیایی روی پوست سر شما باقی بگذارد. این به نوبه خود ممکن است خطر ابتلا به شوره سر را افزایش دهد.
از آب داغ خودداری کنید . به جای آن از آب ولرم برای شستن موهای خود استفاده کنید.
به طور مرتب با شامپوی ملایم یا شامپویی که حاوی مواد ضد شوره است شامپو بزنید و حتماً آن را کاملاً بشویید.

شوره سر و خارش,شوره سر نوزاد,پسوریازیس,پسوریازیس ناخن,پیسوریازیس سر,بیماری پسوریازیس,علائم پسوریازیس,شامپو پسوریازیس,درمان پسوریازیس

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید