09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان طبیعی شوره سر
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان طبیعی شوره سر

بیش از نصف جمعیت جهان، یعنی بیش از ۳٫۶ میلیارد نفر، به شوره سر مبتلا هستند. اغلب شوره سر را میتوان کنترل و  درمان  کرد ما در ادامه راه های  اسان برای درمان را پیشنهاد میدهیم. شوره سر یک بیماری شایع و مزمن پوستی است که با پوسته پوسته شدن پوست سر مشخص می شود.

علت اصلی شوره چیست  ؟

درماتیت سبورئیک:

درماتیت سبورئیک با التهاب پوست ، قرمزی پوست، پوشیده از پوسته ها یا پوسته ها خودرا نشاه میدهد . این عارضه معمولاً نواحی غنی از غدد چربی مانند پوست سر، صورت و بالای سینه را شامل می شود.

مالاسزیا:

مالاسزیا یک قارچ مخمر مانند است که می تواند باعث عفونت و التهاب پوست گردد . این قارچ از روغن های طبیعی پوست سر شما تغذیه می کند و آن را خشک و پوسته پوسته می کند و احتمال شوره را بیشتر میکند.

پوست سر خشک:

پوست سر خشک و کم آب که رطوبت ندارد منجر به التهاب، سوزش و خارش می گردد . این حالت باعث پوسته پوسته شدن می شود که در نهایت به شوره سر تبدیل می گردد.

راه های درمان شوره سر

موهای خود را دقیق بشویید:

تجمع چربی اضافی، کثیفی و سلول های مرده پوست روی پوست سر، احتمال شوره سر را افزایش می دهد. از این رو، باید موهای خود را مرتب شستشو دهید تا تمیز و بدون شوره بماند. با این حال، از شامپوهای تند که ممکن است پوست سر شما را خشک کرده و وضعیت را بدتر کند، استفاده نکنید.

تغییر دادن  شامپوهای ضد شوره سر:

تغییر از شامپوهای معمولی به شامپوهای ضد شوره ساده ترین گزینه برای درمان شوره سر است. شامپوهای ضد شوره حاوی اسید سالیسیلیک ، کتوکونازول، پیریتیون روی و سولفید سلنیوم هستند که پوسته شدن را برطرف  میکنند .

رژیم غذایی خود را تغییر دهید:

رژیم غذایی ضعیف که فاقد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری باشد می تواند منجر به شوره سر شود. یک مطالعه نشان می‌دهد که غذاهای غنی از چربی و قند بیشتر از رژیم میوه‌ای باعث بروز شوره سر می‌شوند . به همین خاطر ، یک رژیم غذایی متعادل شامل مواد مغذی ضروری، پروتئین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت مو و پوست سر حفظ کنید.

لایه برداری پوست سر:

لایه برداری پوست سر می تواند به حذف سلول های مرده پوست و تجمع محصولات کمک کند. لایه بردارهای پوست سر، رطوبت طبیعی پوست سر شما را کنترل میکند، خشکی را کاهش می دهد و از تشکیل پوسته ها جلوگیری می کند.

عوامل ضد قارچ:

این محصولات به درمان هرگونه عفونت قارچی روی پوست سر یا پیشانی که باعث شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست می گردد ، کمک می کند . عوامل ضد قارچی حاوی پیریتیون روی و سولفید سلنیوم هستند که می توانند عفونت قارچی ناشی از مالاسزیا فورفور را از بین ببرند .
عوامل از بین برنده پوسته پوسته : عواملی مانند اسید سالیسیلیک و گوگرد فعالیت کراتولیتیک I از خود نشان می دهند که از طریق آن کورنئوسیت ها (توده های پوسته پوسته شده) شل شده و شسته می شوند .

عوامل ضد التهابی:

استروئیدهای موضعی موجود در نسخه مانند کورتیکواستروئیدها (دزونید هیدروژل ۰٫۰۵٪) می توانند اثر ضد التهابی بر روی شوره سر داشته باشند و به کاهش پوسته پوسته شدن پوست کمک کنند .

راه درمان خانگی شوره

۱- روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که به درمان شوره سر کمک خواهد کرد . همچنین با مالاسزیا ، قارچ مولد شوره سر مبارزه می کند. روغن درخت چای را می توان به صورت موضعی روی پوست و پوست سر برای کاهش هرگونه عفونت قارچی که باعث  پوسته پوسته شدن پوست و شوره سر می گردد، استفاده کرد.

۲٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم به ساقه مو نفوذ می کند و به کاهش از دست دادن پروتئین کمک می کند . این می تواند به تغذیه و حالت دادن به موهای شما کمک کند، پوست سر شما را مرطوب کند و از خشکی آن جلوگیری کند، در نتیجه احتمال شوره سر را کمتر کند .

۴٫ سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک i است که به تعادل سطح pH پوست سر شما کمک می کند . این به نوبه خود می تواند از از دست دادن رطوبت و خشکی پوست سر که منجر به شوره سر می شود جلوگیری کند. همیشه سرکه سیب را قبل از استفاده رقیق کنید. ACV خام و رقیق نشده می تواند باعث سوختگی و تحریک پوست شود.

شامپو جنیزلاین
برخی از خواص شامپو چنیزلاین فرانسه:
– تقویت کننده و درمان ریزش مو
– درمان شوره خشک و چرب
– درمان موخوره
– صاف و نرم کننده موهای مجعد و وز
– درمان خشکی پوست سر
– حاوی ویتامین های A و E و F و اسیدهای چرب ضروری
– ۳۱۰ میل
– ساخت فرانسه
» برای خرید شامپو جنیزلاین اینجا کلیک نمایید

شوره سر,درمان شوره سر,علت شوره سر,بهترین شامپو برای شوره سر,درمان شوره سر چرب,درمان شوره سر با سرکه,درمان شوره سر با نمک,برای شوره سر چه باید کرد

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید