09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
درمان لک های تیره روی پا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان لک های تیره روی پا

اگر لکه های تیره روی پاهای خود دارید، تنها نیستید. این حالت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که لایه پوستی بیشتری یا ملانین بیشتری نسبت به پوست تولید می شود. ملانین همان چیزی است که به پوست شما رنگ می بخشد. هرچه ملانین بیشتری داشته باشید ، پوست شما تیره تر است. برآمدگی و لکه های تیره به معنی آن است که این مناطق ملانین بیشتری دارند. لکه های تیره در بین افراد با تمام رنگ های پوستی رایج است. می توانید لکه های تیره روی پاها یا هر جای دیگر بدن داشته باشید.
مراحلی وجود دارد که می توانید برای روشن کردن آن لکه ها برداشته و در برخی موارد از ایجاد لکه های بیشتر جلوگیری کنید.

» چه عواملی باعث ایجاد لکه های تیره در پاها می شود؟
چندین چیز وجود دارد که می تواند باعث ایجاد نقاط تاریک روی پاهای شما شود. در حالی که آنها به احتمال زیاد بی ضرر هستند، برخی از نقاط تیره می توانند نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد.

– آسیب آفتاب
پوست با تولید ملانین بیشتر در برابر نور خورشید واکنش نشان می دهد. برخی از لکه های پوستی ممکن است ملانین را به وفور تولید کنند در حالی که پوست اطراف آن کمتر تولید می کند. گرفتن بیش از حد افتاب یک علت شایع لکه های تاریک است. اگر لکه های تیره در پاهای خود دارید ، احتمال اینکه به دلیل آسیب آفتاب باشد ، وجود دارد.

– هایپرپیگمانسیون بعد از التهاب
اگر آکنه، اگزما، پسوریازیس داشته باشید، می تواند باعث ایجاد التهاب و افزایش ملانین در مناطقی شود که ضایعات پوستی ظاهر شده است. آکادمی درماتولوژی آمریکا اشاره می کند که این نوع از لکه های تیره هستند رایج در میان افراد با پوست تیره تر است.

– دیابت
برخی از افراد مبتلا به دیابت در برابر انسولین مقاومت نشان می دهند. این می تواند مانع از استفاده صحیح بدن از انسولین تولید شده از لوزالمعده شود. در نتیجه، مقدار زیادی انسولین می تواند در جریان خون ایجاد شود. این می تواند باعث ایجاد باند تیره ای از پوست شود که احتمالاً در اطراف گردن ظاهر می شود. این به عنوان acanthosis nigricans شناخته می شود و به طور کلی در پاها رخ نمی دهد.

– ملانوما
ملانوما نوعی سرطان پوست است. در آقایان، در صورت یا تنه ظاهر می شود. در زنان روی پاها ایجاد می شود. ملانوما می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد و ممکن است برای تشخیص نیاز به معاینه توسط متخصص پوست باشد.

ملانوم همچنین می تواند از یک مول موجود یا به عنوان یک ضایعه جدید ایجاد شود. علائمی که باید مراقب آن باشید شامل مولایی است که:

– دارای یک شکل نامنظم یا مرز نامنظم است
– چند رنگ باشد
– خارش یا خونریزی دارد
– بزرگتر از یک چهارم اینچ است
– اندازه ، شکل یا رنگ تغییر می کند

– اصلاح نادرست
اصلاح موهای زائد با مواد شیمیایی، موم، وکس یا ژیلت باعث التهاب فولیکول های مو می شود. این التهابات باعث تولید ملانین بیشتری در محیط التهاب و باعث تیرگی پوست می شود

» درمان
برای درمان اولا باید علت ایجاد تیرگی پا را جست و از آن جلوگیری کرد و مرحله دوم برای درمان استفاده از محصولات روشن کننده و کم کننده ملانین پوست است. برای مشاهده این نوع محصولات اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید