09308665973
15 سال هست با شماییم
  10 درصد تخفیف و ارسال رایگان ویژه عید و سایر شرایط عالی در اینستاگرام تا 14 فروردین  
درمان منافذ باز پوست
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

درمان منافذ باز پوست

بسیاری از خانم ها و اقایان از منافذ باز خود شکایت می کنند و مایل هستند که سریعتر این منافذ را جمع کنند و پوستی صاف و زیبایی داشته باشند.

دلیل ایجاد منافذ باز پوستی:

منافذ، حفره هایی هستند که از طریق آن سبوم  به سطح خارجی پوست می رسد. در پایین ترین نقطه از منافذ، سبوم  تولید می شود که کار سبوم حفظ رطوبت و هیدراتاسیون سطح پوست است. گاهی اوقات، عدم تعادل هورمونی می تواند بیش از حد سبوم تولید کند منجر به چرب شدن بیش از حد پوست می شود. کسانی که  غدد چربی بیش از حد فعال دارند منافذ بزرگتری دارند.

با این حال، پوست چرب، تنها عاملی است که  منافذ  را گشاد میکند.  بسیاری از علل دیگر  در آسیب منافذ تاثیر دارند که پیری است. در دوره پیری پروتئین طبیعی مانند کلاژن و الاستین کاهش می یابد،. این مسئله موجب کاهش انعطاف پذیری پوست، در نهایت باعث اتساع منافذ می شود. . اشعه UV خورشید نیز به کلاژن  پوست آسیب رسانده  با پیری  یا قرار گرفتن در معرض آفتاب ، تقریبا   منافذ بزرگ می شوند.

روش های درمان منافذ باز پوست:

شستشوی پوست : شستشوی مرتب پوست یکی از راهکارهای ابتدایی در جهت پیشگیری و از بین بردن منافذ پوست است، شستشوی مناسب پوست باید با انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست باشد، برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شستشوی ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است. افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

استفاده از محلول های قابض : محلول‌های قابض در بستن و جمع‌کردن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند. اگر در راه خروج چربی پوست (سبوم) از طریق لوله‌های مربوطه به سطح پوست انسدادی ایجاد شود، غدد چربی که به ترشح چربی ادامه می‌دهند، باعث تجمع ترشحات در لوله‌ها و گشادشدن آنها و درنتیجه منافذ خروجی می‌شوند. استفاده از محلول‌هایی که چربی‌ها و ترشحات را از داخل منافذ خروجی این غدد پاک‌ کند، می‌تواند به خروج آسان‌تر ترشحات و در نتیجه کوچک‌تر شدن تدریجی منافذ کمک کند.

کرم های ضد آفتاب: پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

استفاده از ماسک یا اسکراب: ماسک و اسکراب میزان ترشح چربی پوست را کاهش می دهد. بهتر هست از ماسک یا اسکرابی استفاده کنید که حاوی زردآلو یا خاک رس باشد.



برای مشاهده محصولات درمان منافذ باز صورت اینجا کلیک نمایید


 

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید