09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
رفع دائمی سفیدی مو
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

رفع دائمی سفیدی مو

تغییر رنگ مو با افزایش سن طبیعی است. اما موهای سفید تقریباً در هر زمان از زندگی می توانند ظاهر شوند. حتی نوجوانان و افراد ۲۰ ساله ممکن است تارهای موی سفید را مشاهده کنند.

بدن انسان میلیون ها فولیکول مو یا کیسه های کوچک دارد که پوست را پوشانده است. فولیکول ها مو و رنگ یا سلول های رنگی تولید می کنند که حاوی ملانین هستند. با گذشت زمان ، فولیکول های مو سلول های رنگدانه ای خود را از دست می دهند و در نتیجه رنگ موهای سفید ایجاد می شود.

در این مقاله ، در برخی موارد به برخی از دلایل عمده سفید شدن مو زودرس ، همراه با روش هایی برای کاهش روند سفیدی یا جلوگیری از آن اشاره می کنیم.

دلایل سفید شدن مو

علاوه بر سن می تواند دلایل زیادی داشته باشد که منجر به سفید شدن موهای فرد می شود.

کمبود ویتامین

موهای سفید و خاکستری ممکن است از هر سنی شروع به رشد کنند و ممکن است در اثر عوامل مختلفی ایجاد شوند.

هرگونه کمبود ویتامین B-6 ، B-12 ، بیوتین ، ویتامین D یا ویتامین E می تواند به سفید شدن زودرس کمک کند.

یک گزارش در سال ۲۰۱۵ در ژورنال Development ، مطالعات مختلفی درباره کمبود ویتامین D-3 ، ویتامین B-12 و مس و ارتباط آنها با سفید شدن موها را یادآوری کرده است. این مطالعه می یابد که کمبودهای تغذیه ای بر روی رنگدانه ها تأثیر می گذارد ، که نشان می دهد رنگ با مکمل ویتامین می تواند برگردد.

ژنتیک

بر اساس گزارشی در سال ۲۰۱۳ در مجله هند پوست ، پوست و دام شناسی و لپرولوژی ، سفید شدن زودرس موهای فرد تا حد زیادی به ژنتیک مرتبط است .

نژاد و قومیت نیز نقش دارند. خاکستری زودرس در سفیدپوستان می تواند از ۲۰ سالگی شروع شود ، در حالی که یک فرد در میان آسیایی ها می تواند ۲۵ سال سن داشته باشد ، و در جمعیت آفریقایی-آمریکایی ۳۰ سال باشد ، بر اساس همان مطالعه ۲۰۱۳ .

استرس اکسیداتیو

در حالی که خاکستری شدن غالباً ژنتیکی است ، اما ممکن است استرس اکسیداتیو در بدن نقش مهمی داشته باشد ، زیرا این فرآیند زودرس اتفاق می افتد.

وقتی آنتی اکسیدان ها برای خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال های آزاد کافی نیستند ، استرس اکسیداتیو باعث عدم تعادل می شود . رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که به سلول ها آسیب می رسانند و در پیری و بیماری نقش دارند.

استرس اکسیداتیو بیش از حد می تواند باعث پیشرفت بیماری ها ، از جمله ویتیلیگو ، با رنگدانه های پوستی شود . ویتیلیگو همچنین ممکن است به دلیل مرگ سلول ملانین یا از دست دادن عملکرد سلول ، موها را سفید کند .

برخی شرایط خاص پزشکی
برخی از شرایط پزشکی ، از جمله بیماری های خود ایمنی ، ممکن است خطر ابتلا به خاکستری زود هنگام در فرد را افزایش دهد. در حقیقت ، تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۰۸ ارتباط بین ناهنجاری های مو و اختلال عملکرد تیروئید را نشان داد .

موهای سفید همچنین در آلوپسی آره آتا ، یک بیماری پوستی خود ایمنی که باعث ریزش موی سر ، صورت و سایر قسمت های بدن می شود ، معمول است. وقتی موها دوباره رشد می کنند ، تمایل دارندبه دلیل کمبود ملانین سفید باشدمنبع مورد اعتماد.

عوامل استرس زا واقعی در زندگی

مطالعات تحقیقی متناقضی در مورد استرس در زندگی وجود دارد ، مانند آنچه در اثر آسیب ایجاد شده و منجر به خاکستری زودرس می شود.

مطالعات در طبیعت پزشکی ، نشان می دهد کهسلولهای مسئول رنگ مومنبع مورد اعتماد هنگامی که بدن تحت فشار است می تواند تخلیه شود.

مطالعات دیگر نشان می دهد که گرچه استرس ممکن است نقشی داشته باشد ، اما تنها بخشی کوچک از یک تصویر بزرگتر است که بیماری و سایر عوامل در آن نقش دارند.

رنگ موهای شیمیایی

رنگ های شیمیایی مو و محصولات مو ، حتی شامپوها ، می توانند در سفیدی زودرس موها نقش داشته باشند. بسیاری از این محصولات حاوی مواد مضر هستند که ملانین را کاهش می دهد.

پراکسید هیدروژن که در بسیاری از رنگهای مو وجود دارد ، یکی از این مواد شیمیایی مضر است. استفاده بیش از حد از محصولاتی که موها را سفید می کنند نیز در نهایت باعث سفید شدن آنها می شود.

جلوگیری و معکوس کردن موهای سفید زودرس

اگر علت آن ژنتیک یا افزایش سن باشد ، هیچ چیز نمی تواند مانع یا معکوس روند شود. با این حال ، در صورت ریزش مو به دلیل بیماری ، درمان سفیدی مو می تواند باعث بازگشت رنگدانه های رنگی شود.

وقتی رژیم غذایی و کمبود ویتامین دلیل سفید شدن موهای زودرس است ، اصلاح این مشکلات ممکن است مشکل را معکوس کند یا از وخیم شدن آن جلوگیری کند.

خوردن آنتی اکسیدان های بیشتر
داشتن یک رژیم غذایی با بسیاری از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ، از جمله سبزیجات و میوه ها ، ممکن است به جلوگیری از سفید شدن مو کمک کند.
رژیم غذایی فرد در جلوگیری از سفید شدن مو نقش دارد. یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد .

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از:

میوه و سبزیجات تازه
چای سبز
روغن زیتون
ماهی
رفع کمبودها

هر کسی که موهای سفید ناشی از کمبود ویتامین دارد ، باید غذاهای بیشتری را که مملو از آن ویتامین ها است ، مصرف کند.

به عنوان مثال ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ و گوشت ها منابع خوبی برای ویتامین B-12 و شیر ، ماهی قزل آلا و پنیر منابع عالی ویتامین D هستند.

مکمل های ویتامینی که بدون نسخه در دسترس هستند نیز می توانند کمبودها را برطرف کنند.

سیگار کشیدن

اثرات سوئی بر بدن دارد و در سفید شدن موها نقش دارد. و محققان ارتباطی بین عادت و از بین رفتن رنگدانه های مو پیدا کرده اند.

درمان های طبیعی

رنگهای مو زیادی در بازار وجود دارد که موهای سفید را می پوشاند ، اما بسیاری از اینها به سفید شدن زودرس کمک می کنند و ممکن است واکنش های آلرژیک و جانبی ایجاد کنند.

درمان های طبیعی گزینه ای برای کاهش سرعت سفید شدن موها بدون آسیب رساندن به بدن یا ایجاد آسیب بیشتر در رنگدانه های مو هستند.

برگ کاری . استفاده دارویی از برگ های کاری به قرن ها قبل برمی گردد. برگ های کاری وقتی با روغن مو ترکیب شده و به پوست سر مالیده می شوند ، می توانند سفیدی زودرس را کند کنند.

انگور فرنگی هندی . که آملا نیز نامیده می شود ، این یک مکمل گیاهی است که برای تغییر رنگ خاکستری زودرس با تقویت رنگدانه شناخته می شود . اعتقاد بر این است که اثربخشی آن به این دلیل است که انگور فرنگی غنی از آنتی اکسیدان و خواص ضد پیری است.

آملا به عنوان میوه در فروشگاه های مواد غذایی هند موجود است. همچنین می توان آن را به صورت پودر یا مکمل به صورت آنلاین یا در فروشگاه های مواد غذایی سالم مشاهده کرد. این پودر را می توان با روغن نارگیل مخلوط کرد و مستقیماً روی پوست سر قرار داد.

چای سیاه . چای سیاه می تواند مو را تیره ، براق و نرم کند. می توان با قرار دادن ۳ تا ۵ کیسه چای در ۲ فنجان آب جوش ، خنک کردن و افزودن آن به موهای تمیز و مرطوب استفاده کرد. چای همچنین می تواند با نرم کننده مخلوط شود ، به مدت ۱ ساعت در مو بماند و سپس شسته شود.

مس .سطح پایین مس می تواند منجر به خاکستری زودرس شودمنبع مورد اعتماد، طبق یک مطالعه ۲۰۱۲ منابع غذایی خوب مس جگر گاو ، عدس ، بادام ، شکلات تلخ و مارچوبه است.

ریج کدو . کدو تنبل به دلیل بازیابی رنگدانه های مو و تحریک ریشه مو معروف است. ماساژ منظم روغن ریج کوه می تواند از سفید شدن مو جلوگیری کند. روغن را می توان بصورت آنلاین خریداری کرد.

برای دیدن درمان سفیدی مو و خرید اینجا را کلیک کنید .
سفیدی مو در جوانی,سفیدی مو در کودکان,سفیدی موها,سفیدی مو درمان قطعی دارد,b12 سفیدی مو,ویتامین e سفیدی مو

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید