09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
روغن برای درمان واریس
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

روغن برای درمان واریس


درمان واریس

رگهای واریسی بزرگ ، متورم و پیچ خورنده هستند که اغلب به رنگ آبی یا بنفش تیره دیده می شوند.

این موارد زمانی اتفاق می افتد که دریچه های معیوب موجود در رگها باعث جریان خون در مسیر نامناسب یا جمع شدن شوند.

تصور می شود بیش از ۲۳ درصد از کل بزرگسالان تحت تأثیر واریس قرار دارند. تقریباً از هر ۴ بزرگسال ۱ نفر تحت تأثیر واریس قرار دارد.

حقایق سریع در مورد واریس

زنان باردار بیشتر در معرض واریس هستند.
علائم می تواند شامل درد پا ، تورم مچ پا و رگهای عنکبوت باشد.
افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر در معرض خطر واریس قرار دارند.

واریس چیست؟

واریس وریدهای بزرگ و متورم است که اغلب در ساق و پا ظاهر می شوند. آنها زمانی اتفاق می افتند که دریچه های وریدها به درستی کار نکنند ، بنابراین خون به طور مثر جریان نمی یابد.

رگه ها به دلایل سلامتی به ندرت نیاز به درمان دارند ، اما اگر تورم ، درد و دردناک بودن پاها ایجاد شود و اگر ناراحتی قابل توجهی وجود داشته باشد ، درمان امکان پذیر است.

گزینه های مختلفی وجود دارد ، از جمله برخی از درمان های خانگی.

در موارد شدید ، ورید واریسی ممکن است پاره شود ، یا به زخم های واریسی روی پوست تبدیل شود. اینها به درمان نیاز دارند.

اگر بیمار علائم و ناراحتی نداشته باشد و از دیدن رگهای واریسی آزاردهنده نباشد ، ممکن است درمان لازم نباشد. با این حال ، اگر علائمی وجود داشته باشد ، ممکن است برای کاهش درد یا ناراحتی ، رفع عوارض مانند زخم پا ، تغییر رنگ پوست یا تورم به درمان نیاز باشد.

بعضی از بیماران ممکن است به دلایل زیبایی درمان بخواهند – آنها می خواهند از رگهای واریسی “زشت” خلاص شوند.

عمل جراحی

اگر واریس بزرگ باشد ، ممکن است لازم باشد با جراحی برداشته شود. این کار معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در بیشتر موارد ، بیمار می تواند همان روز به خانه خود برود – در صورت نیاز به جراحی از هر دو پا ، ممکن است لازم باشد یک شب را در بیمارستان بگذرانند.

از روشهای درمانی لیزر اغلب برای بستن رگهای کوچکتر و همچنین رگهای عنکبوتی استفاده می شود. انفجارهای شدیدی از نور به ورید وارد می شود که به تدریج کمرنگ شده و از بین می رود.

دو برش ایجاد می شود ، یکی در نزدیکی کشاله ران بیمار در بالای رگ هدف و دیگری در پایین پا ، یا در مچ پا یا زانو ایجاد می شود. بالای رگ بسته شده و مهر و موم شده است. یک سیم نازک و انعطاف پذیر از پایین رگ رد می شود و سپس خارج می شود و رگ را با خود می گیرد.

این روش معمولاً به اقامت در بیمارستان نیاز ندارد. بستن و شل شدن گاهی اوقات منجر به کبودی ، خونریزی و درد می شود. در موارد بسیار نادر ، ممکن است ترومبوز ورید عمقی وجود داشته باشد .

بعد از جراحی ، بیشتر بیماران قبل از بازگشت به کار و سایر وظایف عادی خود به ۱-۳ هفته بهبودی نیاز دارند. در طول زمان بهبودی ، جوراب های فشاری پوشیده می شوند.

اسکلروتراپی

یک ماده شیمیایی به واریس های کوچک و متوسط ​​تزریق می شود که باعث زخم شدن و بسته شدن آنها می شود. چند هفته بعد ، آنها باید محو شوند. ممکن است نیاز به تزریق ورید بیش از یک بار باشد.

فرسایش بسامد رادیویی

یک برش کوچک یا در بالا یا پایین زانو و با کمک اسکن اولتراسوند ایجاد می شود . یک لوله باریک (کاتتر) درون رگ قرار دارد.

پزشک یک پروب را وارد کاتتر می کند که انرژی فرکانس رادیویی را ساطع می کند. انرژی فرکانس رادیویی باعث گرم شدن رگ می شود و باعث ریزش دیواره های آن می شود و در نتیجه آن را بسته و آب بندی می کند. این روش برای واریس های بزرگتر ترجیح داده می شود. فرسایش فرکانس رادیویی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود.

لیزر درمانی endovenous

یک کاتتر به داخل رگ بیمار وارد می شود. یک لیزر کوچک از طریق کاتتر رد می شود و در بالای رگ هدف قرار می گیرد. این انفجارها انرژى کوتاهى را ایجاد می کنند که باعث گرم شدن رگ می شود و آنرا بسته می کند

با کمک اسکن اولتراسوند ، پزشک لیزر را تا انتهای ورید رد می کند و به تدریج تمام آن را سوزانده و مهر و موم می کند. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود. ممکن است نوعی آسیب عصبی وجود داشته باشد که معمولاً مختصر است.

فلبکتومی مجهز به انتقال مایع

ترانس لومیناتور آندوسکوپیک (نور مخصوص) از طریق برشی در زیر پوست قرار می گیرد تا پزشک بتواند ببیند کدام وریدها باید خارج شوند. رگهای هدف از طریق برش با دستگاه مکش بریده و برداشته می شوند.

برای این روش ممکن است از بی حسی عمومی یا محلی استفاده شود. بعد از عمل ممکن است مقداری خونریزی و کبودی وجود داشته باشد.

علائم

در اکثر موارد ، هیچ دردی وجود ندارد ، اما علائم و نشانه های رگ های واریسی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

رگها پیچ خورده ، متورم و برجسته به نظر می رسند (برآمدگی)
رگها آبی یا بنفش تیره است
برخی از بیماران همچنین ممکن است تجربه کنند:

پاهای دردناک
پاها احساس سنگینی می کنند ، خصوصاً بعد از ورزش یا شب
آسیب جزئی در ناحیه آسیب دیده ممکن است منجر به خونریزی طولانی تر از حد طبیعی شود
لیپودرماتوسکلروز – چربی زیر پوست دقیقاً بالای مچ پا می تواند سفت شود و در نتیجه پوست کوچک شود
قوزک پا متورم است
تلانژکتازی در پای آسیب دیده (رگهای عنکبوتی)
ممکن است در اطراف رگهای واریسی تغییر رنگ پوست براق وجود داشته باشد که معمولاً به رنگ قهوه ای یا آبی است
اگزمای وریدی ( درماتیت استاز ) – پوست در ناحیه آسیب دیده قرمز ، خشک و خارش دار است
هنگام ناگهانی ایستادن ، برخی از افراد گرفتگی پا را تجربه می کنند
درصد بالایی از افراد مبتلا به واریس نیز سندرم پای بی قرار دارند
آتروفی بلانچ – وصله های سفید و نامنظم که شبیه زخم در مچ پا هستند
عوارض
هر شرایطی که در آن جریان خون مناسب تضعیف شود خطر عوارض دارد. با این حال ، در اکثر موارد ، واریس هیچ عارضه ای ندارد. در صورت بروز عوارض ، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خون ریزی.
ترومبوفلبیت: لخته شدن خون در ورید پا باعث التهاب ورید می شود.
نارسایی مزمن وریدی – پوست اکسیژن ، مواد مغذی و مواد زائد را به درستی با خون مبادله نمی کند زیرا جریان خون ضعیف است. نارسایی مزمن وریدی به دلیل واریس ایجاد نمی شود ، اما این دو موجودیت رابطه تنگاتنگی دارند.
افراد مبتلا به نارسایی مزمن وریدی ممکن است دچار اگزما واریس ، لیپودرماتوسکلروز (پوست سخت و سفت) و زخم وریدی شوند. زخمهای وریدی به طور کلاسیک در اطراف مچ پا تشکیل می شوند و اغلب ناحیه ای تغییر رنگ داده می شود. انجام ارزیابی پزشکی از نظر نارسایی مزمن وریدی مهم است.

علل
رگها دریچه های یک طرفه دارند تا خون فقط در یک جهت حرکت کند. در صورت کشش و انعطاف پذیری دیواره های رگ (کشش) ، دریچه ها ضعیف می شوند. دریچه ضعیف اجازه می دهد خون به عقب نشت کند و در نهایت در جهت مخالف جریان یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، خون می تواند در رگ (ها) جمع شود ، سپس بزرگ شده و متورم می شود.

شکل A یک ورید طبیعی با یک سوپاپ به درستی کار می کند. در شکل B ، واریس یک شیر معیوب دارد ، دیواره های ورید نازک و کشیده است.
اعتبار تصویر: موسسه ملی ریه و خون قلب.
رگهای دورتر از قلب اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند ، مانند رگهای پا. این به این دلیل است که نیروی جاذبه باعث می شود خون به قلب برگردد. هر شرایطی که به شکم فشار وارد کند ، احتمال ایجاد رگهای واریسی دارد. به عنوان مثال ، بارداری ، یبوست و در موارد نادر تومورها.

عوامل خطر
کارشناسان مطمئن نیستند که چرا دیواره رگها کشیده شده یا معیوب شدن دریچه ها شده است. در بسیاری از موارد ، بدون دلیل مشخصی رخ می دهد. با این حال ، برخی از عوامل خطر بالقوه عبارتند از:

یائسگی
بارداری
بالای ۵۰ سال داشتن
ایستادن برای مدت طولانی
سابقه خانوادگی رگهای واریسی
چاقی
به شرح زیر عوامل خطرمنبع مورد اعتماد با خطر بیشتر ابتلا به واریس مرتبط هستند:

جنسیت: رگهای واریسی زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می گیرند. ممکن است هورمون های زنانه رگ ها را شل کنند. اگر چنین است، گرفتن کنترل بارداری قرص و یا هورمون درمانی (HT) ممکن است کمک می کند.
ژنتیک: واریس اغلب در خانواده ها وجود دارد.
چاقی: اضافه وزن یا چاقی خطر واریس را افزایش می دهد.
سن: با فرسودگی دریچه های رگ ، خطر افزایش می یابد.
برخی مشاغل: ممکن است فردی که مجبور است مدت زمان طولانی را در محل کار خود ایستاده بگذارد احتمال واریس داشته باشد.
حاملگی و واریس
زنان در طول بارداری بیش از هر زمان دیگری در زندگی خود دچار واریس می شوند. زنان باردار خون بسیار بیشتری در بدن خود دارند. این فشار بیشتری بر سیستم گردش خون وارد می کند.

علاوه بر این ، تغییر در سطح هورمون ها می تواند منجر به شل شدن دیواره رگ های خونی شود. هر دو عامل خطر ابتلا به واریس را افزایش می دهد.

با رشد رحم (رحم) ، فشار بیشتری به وریدهای ناحیه لگن مادر وارد می شود. در اکثر موارد ، واریس پس از پایان بارداری از بین می رود. این همیشه صدق نمی کند ، و حتی گاهی اوقات ، اگر رگ های واریسی بهبود یابد ، ممکن است برخی از آن ها دیده شوند.

درمانهای خانگی

برای بهبود درد و جلوگیری از وخیم شدن واریس می توان اقداماتی را در خانه انجام داد.

این شامل:

ورزش کردن
کاهش وزن
بالا بردن پاها
اجتناب از ایستادن طولانی مدت یا نشستن
همچنین بسیاری از درمان های طبیعی بدون نسخه ، معمولاً کرم های موضعی و نرم کننده وجود دارد.

اینها می توانند به تسکین درد کمک کنند ، و راحتی را بهبود بخشند و ممکن است ظاهر عمومی رگهای واریسی را بهبود ببخشند.

جوراب های فشاری
جوراب های فشاری پاهای بیمار را فشرده و گردش خون را بهبود می بخشند.

آنها در اطراف مچ پا محکم هستند و در قسمت بالاتر از پا شل می شوند. به این ترتیب ، جوراب های فشاری جریان خون مناسب را به سمت بالا ، در برابر نیروی جاذبه و برگشت به سمت قلب تشویق می کنند.

جوراب های فشاری ممکن است به ناراحتی ، درد و تورم کمک کنند ، اما تحقیقات تأیید نکرده است که آیا آنها از وخیم شدن واریس جلوگیری می کنند یا حتی از آنها جلوگیری می کنند. مطالعات نتایج متفاوت و متناقضی داشته است.

این جوراب ها باعث خشک شدن و پوسته پوسته شدن برخی از افراد می شود. در صورت بروز این مسئله ، مهم است که به پزشک اطلاع دهید.

جلوگیری
برای کاهش خطر ابتلا به واریس:

زیاد ورزش کنید ، مثلاً پیاده روی کنید
وزن سالم را حفظ کنید
از ایستادن طولانی مدت جلوگیری کنید
با پاهای صلیب نشیند
با پاهای بلند شده روی بالش بنشینید یا بخوابید
هر کسی که باید برای شغل خود بایستد باید سعی کند حداقل هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت کند.

تشخیص
معاینه فیزیکی ، به طور عمده بصری ، توسط پزشک در مورد اینکه آیا بیمار رگهای واریسی دارد یا خیر تصمیم می گیرد. از بیمار خواسته می شود در حالی که پزشک علائم تورم را بررسی می کند بایستد.

آزمایش های تشخیصی زیر گاهی سفارش داده می شوند:

آزمایش داپلر: اسکن اولتراسوند برای بررسی جهت جریان خون در وریدها. این آزمایش همچنین لخته شدن خون یا انسداد در رگ ها را بررسی می کند.
اسکن اولتراسوند دوبلکس رنگی: این تصاویر از ساختار وریدها رنگی را فراهم می کند ، که به پزشک کمک می کند تا هر گونه ناهنجاری را تشخیص دهد. همچنین می تواند سرعت جریان خون را اندازه گیری کند.
همچنین ممکن است در مورد علائم از بیمار س questionsال شود. در بعضی موارد ، پزشک ممکن است بیمار را به یک متخصص عروق ارجاع دهد.

یکی از بهترین راه های کاهش واریس استفاده از شیره سقز سفید هست که باید اصل و خالص باشد که در ادامه به معرفی این مطلب میپردازیم .

شیره سقز

مشخصه ها:
-درمان واریس
– درمان استخوان درد
– درمان پا درد
– درمان گرفتگی عضلات و ماهیچه ها
– درمان آرتروز
– درمان سیاتیک
– درمان زانو درد
– درمان روماتیسم
– درمان دردهای مزمن
– درمان کمر درد
– کمک به ترمیم محل شکستی استخوان

برای دیدن متن کامل و خرید شیره سقز اینجا را کلیک کنید .
واریس پا,واریس چیست,واریس بیضه,واریس مچ پا

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید