09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
ریزش مو بعد از کرونا
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

ریزش مو بعد از کرونا

اگر از همه‌گیری ویروس کرونا چیزی یاد گرفته‌ایم، انتظار چیزهای غیرمنتظره‌ای است. ریزش مو که بسیاری از افراد به آن مبتلا می شوند، ممکن است چندان غیرمنتظره نباشد. در اینجا دلیل آن است.

ریزش موی موقت پس از تب یا بیماری طبیعی است

تب یکی از علائم رایج COVID-19 است. چند ماه پس از تب بالا یا بهبودی پس از یک بیماری، بسیاری از مردم شاهد ریزش موی قابل توجهی هستند.
در حالی که بسیاری از مردم این را به عنوان ریزش مو تصور می کنند، اما در واقع ریزش مو است. نام پزشکی این نوع ریزش مو تلوژن افلوویوم است. زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد موها بیش از حد طبیعی به طور همزمان وارد فاز ریزش (تلوژن) چرخه رشد مو شوند. تب یا بیماری می تواند موهای بیشتری را مجبور به ریزش کند.

اکثر مردم دو تا سه ماه پس از تب یا بیماری، ریزش قابل توجه مو را مشاهده می کنند. هنگام دوش گرفتن یا برس زدن موهایتان ممکن است تعداد انگشت شماری مو بیرون بیاید. این ریزش مو می تواند شش تا نه ماه قبل از اینکه متوقف شود ادامه یابد. بیشتر مردم می بینند که موهایشان دوباره عادی به نظر می رسد و ریزش متوقف می شود.

تلوژن افلوویوم باعث ریزش قابل توجه مو می شود

تلوژن افلوویوم باعث ریزش قابل توجه مو می شود، اما این تنها چیزی است که باید تجربه کنید. اگر بثورات پوستی، خارش پوست سر یا سوزش دارید، احتمالاً چیزی غیر از تلوژن افلوویوم باعث ریزش موی شما می شود و وقت آن است که به متخصص پوست مراجعه کنید.

پیشنهاد: برای مشاهده لوسیون ضدریزش قوی فبریژن اینجا کلیک نمایید

استرس می تواند باعث ریزش موقت مو شود

حتی اگر هرگز تب یا COVID-19 نداشته اید، ممکن است همچنان شاهد ریزش مو باشید. استرس عاطفی همچنین می تواند موهای بیشتری را نسبت به حالت عادی وارد فاز ریزش کند. و چه کسی در طول همه گیری بیشتر احساس استرس و اضطراب نمی کند؟

دوباره، ریزش مو حدود دو تا سه ماه پس از شروع استرس شروع می شود.

در حالی که دیدن موهای شما به صورت دسته‌ای می‌تواند بر استرس شما بیفزاید، مهم است که سعی کنید استرس را از بین ببرید. تنها زمانی که استرس تمام شود، ریزش بیش از حد مو متوقف می شود.

موها به خودی خود به حالت عادی باز می گردند

وقتی علت ریزش موهای شما به دلیل تب، بیماری یا استرس باشد، موها به خودی خود به حالت عادی باز می گردند. فقط باید به آن زمان بدهید. همانطور که موهای شما دوباره رشد می کند، متوجه موهای کوتاهی می شوید که همگی با خط موی شما به یک اندازه هستند. اکثر مردم می بینند که موهایشان ظرف شش تا نه ماه پری طبیعی خود را به دست می آورند.

اگر مشکوک هستید که ریزش موی شما ناشی از چیزی بیش از تلوژن افلوویوم ناشی از استرس یا تب است، با یک متخصص ریزش مو، یک متخصص پوست صحبت کنید. می توانید یکی را در پیدا کردن یک متخصص پوست پیدا کنید .

پیشنهاد: برای مشاهده شامپو گیاهی خشک اکسیر اینجا کلیک نمایید

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید