09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
ریزش مو در افراد دیابتی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

ریزش مو در افراد دیابتی


دیابت و ریزش مو

افرادی که مبتلا به دیابت هستند،بیشترین هشدار سلامتی از پزشکان را برای چشم، دست و پا و انگشتان می گیرند.اما تا به حال به موهایتان فکر کردید.در واقع ارتباط بین دیابت و ریزش مو موضوعی گسترده است که در علم پزشکی شایع است اما خیلی کم راجب این موضوع بحث می شود.زیبایی مو در زنان و مردان را نمی توانیم انکار کنیم، چون احساس زیبایی به هر فرد می دهد. در این مقاله علت های ریزش مو و همچنینراه های مقابله با ریزش مو دیابتی را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

دلایل ریزش مو در افراد مبتلا به دیابت

بیماری دیابت به دلایل تغییراتی که در بدن هر فرد ایجاد می شود باعث ریزش می گردد از جمله :

_افزایش سطح گلوکز خون
_کم‌کاری یا پرکاری تیروئید
_ کم‌خونی و پائین بودن سطح آهن بدن

۱) افزایش گلوکز خون

وقتی سطح قند خون در افرادی دیابتی بالا می رود، زمینه آسیب رسیدن به رگ های خونی کوچک هم زیاد می شود و سلامت فولیکول های مو را به خطر می اندازد،در نتیجه این آسیب می تواند اکسیژن و مواد مغذی کمتری را به فولیکول های مو برساند و به همین منظور کم پشتی و ریزش مو ایجاد می شود.همچنین رگ های خونی که آسیب دیده باعث خشکی،شکنندگی و وزی مو شده و در نتیجه شادابی و طراوت مو نیز کمتر می شود چون که مو نمیتواند مواد مغذی موردنیاز را از جریان خون دریافت کند.

۲) مشکلات تیروئید(کم کاری و پرکاری )

اگرجزو افرادی هستید که دیابت نوع ۱ و نوع ۲ دارید،باید سالانه چکاب سطح هورمونی داشته باشید تا از عدم ابتلا به بیماری کم کاری و پر کاری تیروئید اطمینان کسب کنید.کم کاری تیروئید یک بیمار خودایمنی است که فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ را درگیر میکند و باعث ریزش شدید مو می شود.این نوع ریزش های هورمون باید توسط دارو درمانی انجام شود تا سطح هورمونی را به میزان طبیعی بازگرداند.به یاد داشته باشید که رژیم غذایی بدون گلوتن در بهبود شرایط بیماران مبتلا به تیروئید کم کار از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث کاهش عوارض بیماری از جمله ریزش مو می شود.

۳) کم‌خونی

کم‌خونی صرفا در بیماران دیابتی دیده نمی شود اما می توانیم یکی از دلایل اصلی ریزش مو بدانیم.اگر سطح اهن پایینی دارید جزو افراد کم خون محسوب می شوید و با انجام آزمایش خون این مشکل تشخیص داده می شود. درمان کم خونی با استفاده از مکمل های آهن قابل درمان است که پزشک متخصص در این مورد برای تجویز دارویی تصمیم می گیرد.عوامل جدی تر از کمبود آهن وجود دارد که در افراد کم خون دیده می شود و درمان آن فراتر از مصرف مکمل آهن هست.( به یاد داشته باشید که مصرف خودسرانه مکمل های آهن عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.)
بهترین منابع غنی آهن عبارت‌اند از گوشت گاو بدون چربی، صدف، مرغ، بوقلمون، لوبیا، عدس، سویا، سبزیجات با برگ‌های سبز تیره مانند اسفناج، بادام هندی و سیب‌زمینی را شامل می شود.

۴) آلوپسی

آلوپسی یا طاسی سکه‌ای نیز مانند دیابت نوع ۱ جزو بیماری‌های خودایمنی به حساب می آید که سیستم ایمنی بدن به بافت ها حمله ور شده و ریزش شدید را در پی دارد.این نوع حملات می تواند سلول های در حال رشد و فولیکول های مویی موجود در پوست سر، ابروها ،مژه و سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.درمان آلوپسی سخت ترین نوع درمان هستو شما باید بیوپیسی یا نمونه برداری سرپایی انجام دهید، به این شکل که تکه کوچکی از پوست همراه چند تار مو برداشته شده و در زیرمیکروسکوپ بررسی می شود. روش تهاجمی برای درمان آلوپسی استفاه از یکسری داروهای سرکوب کننده ایمنی است که با نام کورتیکواستروئیدها معروف است. این داروها به صورت موضعی یا از طریق تزریق مستقیم به پوست سر تجویز می‌گردند و عوارض جانبی آن‌ها بسیار جدی و خطرناک است. به همین دلیل استفاده از این داروها برای بسیاری از افراد توصیه نمیگردد و حتما باید با توصیه پزشک متخصص انجام شود.

برای درمان ریزش مو ناشی از دیابت چه باید کرد؟

برای اینکه موهای از دست رفته ناشی از ریزش آلوپسی را برطرف و از کم پشتی آن جلوگیری کنیم می توانیم راه های زیادی را در نظر بگیریم که در ادامه شما را آشنا خواهیم کرد.

۱) کنترل هموگلوبین A1C و قند خون

اولین گام در بهبود سطح قندخون انجام تست های لازم و مکرر توسط پزشک است.که دو مورد رایج آن، FBS و HbA1c هست . FBS میزان قند خون ناشتا می باشد و نشانگر خوبی برای بررسی قند بیمار در همان زمان هست. اما در مواردی، پزشک بررسی قند خون در بازه زمانی طولانی‌تری را صلاح خواهد دانست. برای این مورد از تست HbA1c استفاده می‌ گردد.

آزمایش HBA1C چیست؟

تست HbA1c، روشی برای اندازه‌گیری میزان هموگلوبین گلیکوزیله (A1c) هست. هموگلوبین، پروتئین درون گلبول‌های قرمز می باشد که وظیفه جابجایی اکسیژن درون خون را عهده دار است. هنگامی که این پروتئین با قند خون ترکیب گردد، هموگلوبین گلیکوزیله تشکیل شده و به این ترتیب قند در تمام نقاط بدن به جریان می افتد. از آنجا که طول عمر گلبول‌های قرمز در خون، ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز است، اندازه‌گیری میزان هموگلوبین گلیکوزیله، وضعیت قند خون بیمار در ۲ تا ۳ (و بعضاً ۴) ماه گذشته را نشان می‌دهد.

سطح مطلوب HBA1C چقدر است ؟

نگه‌داشتن سطح هموگلوبین A1C به میزان ۷ درصد یا کمتر از آن، سلامت کل بدن را تامین می کندو از عوارض ریزش مو در دوران دیابت پیشگیری می کند.
اگر بیماری انتظار دارد قند خونش را کنترل کند بایستی سطح هموگلوبین A1c خود را در سطح کمتر از ۶٫۵ درصد نگهداری کند تا عروق خونی کوچک و بزرگ آسیب کمتری را دچار شود. فرد باید متناسب با بیماریش و مشورت گرفتن از پزشک،هدف واقعی درمان خود را تعیین کند. به عنوان مثال اگر از افت قند خون آگاهی لازم را نداشته باشند، هموگلوبین A1c زیر ۶٫۵ درصد، خطر افت قند خون را در بدن افزایش داده و به فاز خطرناکی می کشاند. پس همیشه باید از میزان قندخون خود اطلاعات لازم را داشته باشید.
بیمارانی که در تلاش‌اند تا بدون افت مکرر قند، قند خون خود را درسطح مورد نظر حفظ کنند، بهتر است سطح هموگلوبین A1c خود را در سطح ۷ درصد حفظ نمایند

۲) درمان‌های بدون نسخه

درمان‌های بدون نسخه همانگونه که از اسم‌شان پیدا است، بدون نسخه پزشک قابل تهیه است، اما با توجه به اینکه شرایط بیماران دیابتی حساس و خطرناک است ،مصرف هرگونه مکمل ها بدون نسخه پزشکی خطرناک است.
مکمل‌های ویتامین
مصرف مکمل بیوتین یا ویتامین B کمپلکس باعث رشد مو می شود ، مگر در مواقعی که علت اصلی ریزش موی شما قند خون بالا، کم‌خونی یا بیماری خودایمنی دیگری مانند آلوپسی یا کم‌کاری تیروئید تشخیص داده شود.بنابرین بهتر است قبل ازاینکه هزینه های زیادی برای خرید مکمل های ضد ریزشی کنید بهتر است علت های اصلی زمینه ای را مورد آزمایش قرار دهید. قبل از اینکه هزینه زیادی صرف مکمل‌ها و خوددرمانی برای ریزش مو کنید، حتماً علت‌های زمینه‌ای را بررسی کنید.

بهترین منابع طبیعی سرشار از بیوتین در مواد غذایی زیر یافت می شود:

مخمر
گل‌کلم
آووکادو
جگر و قلوه
تخم‌مرغ کامل
ماهی سالمون
سیب‌زمینی شیرین
مغزها مانند بادام، گردو و بادام‌زمینی

بهترین درمان های موضعی

لوسیون ضد ریزش و رویش مجدد موی دکتر رج با فرمولاسیون جورجیا آمریکا جهت درمان ریزش موی ارثی و غیر ارثی و همچنین برای رویش مجدد موهای ریخته شده تجویز می شود. این لوسیون با مکانیسم تلفیقی مشتق آمینوکسیل ماینوکسیدیل(شبه ماینوکسیدیل) و گاما گلوتامیک اسید باعث کاهش فعالیت آنزیم ۵ آلفا ردوکتار می شود. این لوسیون با تحریک خون رسانی به پیاز مو و افزایش سلول های زایشی مو باعث رویش مجدد مو می شود.
لوسیون ضد ریزش و رویش مجدد مو دکتر رج اصلا باعث چربی و کثیفی روی مو نمی شود. همچنین قبل و بعد استفاده نیازی به آبکشی و شستشو ندارید. این لوسیون با کاهش التهاب های سلولی با فلاونوئیدهای گیاهی مثل کرستین و کاهش تاثیر شیمی درمانی بر پیاز مو باعث پرپشتی مو می شود. در این لوسیون با استفاده از مکانیزم stem cell ها در عصاره های گیاهی باعث حفظ پتانسیل تکوینی و تکثیر می شود.

جلوگیری از مواد آزار دهنده به مو

اگر می خواهید موهای سالم داشته باشید هیچوقت وقت موها را محکم نبندید و در صورت امکان از مواد شیمایی برای صافی مو استفاده نکنید در این صورت فولیکول های موهای شما در امان خواهد ماند.اگر جزو افرادی هستید که از رنگ مو زیادی استفاده میکنید سعی کنید از رنگمو بدون آمونیاک و کاملا ارگانیک استفاده کنید.در کل دکلره کردن باعث خشکی و وزی شدید مو شده و در نتیجه عاملی برای ریزش بیشتر می باشد.

معرفی قویترین محصولات ضد ریزش مو

لوسیون ضد ریزش مو فبریژن
برخی از خواص لوسیون ضد ریزش مو فبریژن فرانسه:
– درمان سریع ریزش مو
– تقویت کننده فوق العاده قوی ریشه مو
– تغذیه کننده فولیکول مو
– رفع قارچ و باکتری پوست سر
– جلوگیری و درمان سفیدی مو
– افزایش رشد مو
– درمان شوره و خارش سر
– مناسب برای درمان پسوریازیس سر
– درمان آلوپسی آره آتا
– درمان ریزش سکه ایی
– پرپشت کننده ریش و سبیل
– تهیه شده از عصاره های خالص گیاهان معتبر برای مو
– حاوی عصاره های رزماری، انگور فرنگی هندی، جوانه گندم، سدر، پرس سرد سیاه دانه، اسطوخدوس، پرس سرد هسته انگور و فندق
– حاوی زینک، بیوتین، ویتامین گروه ب و E
– ۵۰ میل

» برای مشاهده لوسیون ضد ریزش و تقویت کننده مو فبریژن اینجا کلیک نمایید
ضد ریزش,شامپو ضد ریزش مو,بهترین تونیک ضد ریزش مو,شامپو ضد ریزش مو خارجی,ریزش دیابتی,ریزش مو در دیابتی ها,ریزش مو در افراد دیابتی,ریزش مو دیابتی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید