09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
زخم شدن پوست سر و ریزش مو
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

زخم شدن پوست سر و ریزش مو

چرا من زخم هایی روی سرم دارم؟

زخم های روی سر یا پوست سر شما می تواند صدمه زننده باشد و ممکن است شرم آور باشد. مگر اینکه در گرفتن سلفی های پشت سر مهارت داشته باشید ، دیدن آنها نیز دشوار است.
درماتیت در پوست سرعلت ایجاد این توده ها و برجستگی ها که باعث می شود مواردی مانند برس زدن موهای شما دردناک باشد چیست؟ این می تواند از عفونت های موضعی جزئی گرفته تا علائم یک وضعیت سلامتی باشد که می تواند بر کل بدن شما تأثیر بگذارد.

با این حال ، اکثر زخم های پوست سر جدی نیستند. هرچند ایده خوبی است که در صورت آزار شما به پزشک مراجعه کنید. این امر به ویژه در موارد زیر صادق است:

زخم سر شما بیش از چند روز طول می کشد یا بهبود نمی یابد.
شما زخم های زیادی دارید یا مدام برمی گردند.
شما متوجه هرگونه تغییر در شکل ، اندازه یا رنگ برجستگی ها یا توده ها در پوست سر خود شده اید.

تماس با درماتیت

درماتیت تماسی زمانی اتفاق می افتد که پوست شما به چیزی که به آن دست می زند واکنش بدی نشان می دهد. ممکن است آن را از طریق شامپوها یا سایر محصولات مو روی پوست سر خود قرار دهید. باعث ایجاد لکه های قرمز ، خارش دار و پوسته پوسته می شود. هنگامی که شدید است ، همچنین می تواند منجر به ایجاد زخم های پوسته پوسته و ترشح شود.

اگر از عاملی که باعث ایجاد بثورات می شود دوری کنید ، باید در عرض ۲ تا ۴ هفته از بین برود. بنابراین اگر علائم بلافاصله پس از امتحان محصول جدید مو شروع شد ، به مارک دیگری تغییر دهید تا ببینید آیا این کمک می کند.

کیست

این توده های صاف و محکم می توانند در فولیکول های مو ایجاد شوند. فولیکول ها هر مو را به پوست سر شما متصل می کنند. کیست ها به آرامی رشد می کنند و معمولاً آسیبی نمی رسانند ، اما گاهی اوقات متورم و دردناک می شوند و ممکن است مایع غلیظی را با بوی بد ترشح کنند.

کیست ها بی ضرر هستند و معمولاً خود به خود برطرف می شوند. اما اگر کیست روی پوست سر شما را اذیت می کند ، به پزشک خود مراجعه کنید. آنها ممکن است بتوانند آن را با تزریق استروئید برای تسکین التهاب ، تخلیه یا حذف آن درمان کنند.

فولیکولیت

اگر باکتری ، ویروس یا قارچ وارد فولیکول مو شوند ، می توانید به این نوع عفونت مبتلا شوید. ممکن است مانند یک جوش ، یک برجستگی قرمز دردناک با یا بدون سر سفید به نظر برسد و احساس شود. این زخم ها نیز می توانند پوسته پوسته و پوسته پوسته باشند.

زخم معمولاً بدون درمان برطرف می شود. اما محل را تمیز نگه دارید و از کمپرس گرم برای احساس بهتر استفاده کنید. اگر بیش از چند روز طول کشید ، به پزشک خود مراجعه کنید. بسته به علت ایجاد آن ، ممکن است به کرم آنتی بیوتیک یا درمان دیگر نیاز داشته باشید.

شپش

این حشرات ریز معمولاً خود باعث ایجاد زخم در سر نمی شوند. اما آنها می توانند پوست سر شما را بسیار خارش دار کنند. و خاراندن می تواند منجر به زخم های دردناک و حتی عفونی شود. اگر شپش دارید ، ممکن است متوجه تخم مرغ آنها (تقریباً به اندازه سر سنجاق) شوید که محکم به ساقه مو متصل شده است. همچنین ممکن است اشکالات را ببینید که تقریباً به اندازه یک دانه کنجد است.

برای از بین بردن آنها ممکن است شامپوها یا لوسیون های بدون نسخه کافی باشد.

کرم حلقوی پوست سر

کرم حلقوی یک کرم واقعی نیست. این عفونت شایع ناشی از قارچ است. کرم حلقوی بسته به جایی که روی بدن شما قرار دارد نام های متفاوتی دارد. این خارش به عنوان خارش و پای ورزشکار شناخته می شود . وقتی روی سر شما باشد ، آن را tinea capitis می نامند. این باعث ایجاد لکه هایی از خارش پوست و ریزش مو می شود که ممکن است با گذشت زمان بدتر شود. همچنین ممکن است یک زخم دردناک و پر از چرک به نام کریون در پوست سرتان ایجاد شود.

کرم حلقوی سر بیشتر در کودکان شایع است. اما می تواند بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. بهترین درمان معمولاً داروهای تجویزی است که از طریق دهان مصرف می کنید. کرم ها و پودرهای کرم حلقوی تمایل به کار روی پوست سر ندارند.

پسوریازیس پوست سر

این وضعیت می تواند باعث ایجاد لکه هایی از پوست قرمز و پوسته پوسته در سر شما شود. از آنجا که اغلب خارش دارد ، خاراندن می تواند باعث خونریزی و خارش شود. پسوریازیس تمام بدن شما را درگیر می کند. بنابراین احتمالاً در نواحی غیر از پوست سر مانند آرنج و زانو نیز ظاهر می شود.

درماتیت سبورئیک

احتمالاً در مورد خفیف ترین نوع این نوع اگزما – شوره سر – می دانید . اما همچنین می تواند باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته و خارش دار بر روی پوست سر شما شود که می تواند ترشح و خارش پیدا کند. علائم معمولاً ظاهر می شوند و می روند و ممکن است در زمستان بدتر شوند.

علل دیگر

آنها چندان رایج نیستند ، اما بسیاری از شرایط دیگر می توانند باعث زخم سر و پوست سر شوند. آنها شامل آکنه ، ویروس هایی مانند آبله مرغان و گروهی از بیماریهای خودایمنی نادر به نام پمفیگوس هستند که زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما به سلولهای سالم حمله می کند.

برای دیدن محصولات ضد خارش و خرید اینجا را کلیک کنید .
خارش سر و بدن,خارش سر و ریزش مو,خارش سر در بارداری,خارش سر و کبد چرب,خارش سر کودک

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید