09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
سکته قلبی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

سکته قلبی

دکتر هنرور متخصص قلب و عروق  در کنفرانس  پیشگیری از سکته اظهار داشته است : بسیاری از بیماری های خطرناک ، قبل از بروز ، علایمی از خود نشان می دهد که شخص بیمار می تواند با مراجعه سریع تر به پزشک از بروز حادثه ی خطرناک جلوگیری کند .

ایشان گفت : اکثرا  سکته با علایم و نشانه هایی همراه است ،  اما در بعضی از مواقع هیچگونه علایمی از سکته در فرد وجود ندارد .

چه کسانی مبتلا به سکته بدون درد می شوند :

دکتر گفت : کسانی که دچار دیابت هستند نسبت به افراد دیگر بیشتر  در معرض وقوع سکته بدون درد هستند پس این دسته از افراد باید بیشتر مراقب خودشان باشند .

وی ادامه داد : کسانی که دچار بیماری های  مزمن دیگرهستند  ویا حتی افراد سالم نیز ممکن است دچار سکته قلبی بدون درد شوند . بنابراین مبتلایان به دیابت و بیماران نارسایی قلبی و افراد بالای ۵۰ سال باید هر چند وقت یک بار تحت معاینات پزشکی قرار گیرند تا احتمال سکته را کمتر کنند .

علایم سکته قلبی چیست ؟

یکی از علایم شایع سکته قلبی ، درد در ناحیه قفسه سینه است که گهگاه در قسمت زیر گردن ، کتف ، دست چپ و گاهی دست راست  نمایان می شود .

این درد ممکن است با علائم دیگر مانند تعریق شدید ، احساس سردی در تمام قسمت های بدن ، کرخت شدن دست و پا و بعضا زبان  می شود که در این حالت فرد دچار ترس ، نگرانی و بی قراری ، افت فشار یا افزایش فشار خون می شود .

اغلب کسانی که دچار فشار خون ، بیمار دیابتی ، سالمندان ، افراد چاق ، افراد سیگاری هستند دچار  سکته قلبی بدون درد و می شوند .

اگر نسبت به سکته بی توجه باشید نتیجه ان مرگ است یا اینکه  افراد دچار خستگی زود رس، نارسایی قلبی، تنگی نفس ، ورم پا در هنگام استراحت می شوند . افرادی که به سکته قلبی دچار می شوند علاوه بر اینکه باید تحت مراقبت متخصص قلب  و عروق باشد باید تحت مراقبت متخصص  گوارش و ریه نیز  باشند تا از بروز ناهنجاری های معده جلوگیری کنند.

چگونه از حمله قلبی یا سکته قلبی پیشگیری کنیم ؟

سازمان جهانی بهداشت گفته است خوشبختانه ۸۰ درصد از حملات قلبی قابل پیشگیری است . این سازمان با سه توصیه بسیار ساده ، افراد را از حملات قلبی ، بروز بیماری های مزمن، دیابت نوع دوم  دور میکنند.

رژیم غذای سالم داشته باشید : داشتن یک رژیم غذایی سالم مانند خوردن ماهی ، تخم مرغ ، سبزیجات ، میوه ، غلات سبوس دار باعث سلامتی افراد می شود  در این رژیم باید  از وجود نمک و قند خودداری کنید .

ورزش کنید : داشتن تحرک بدنی ، حدود ۲۰ دقیقه در روز باعث شادابی و سلامت قلب و عروق می شود .

سیگار نکشید : دخانیات از هر نوع که باشد برای بدن مضر هست حتی کسانی که در معرض دود سیگار قرار می گیرند . وقتی شخص ترک سیگار میکند خطر کاهش می یابد و وقتی یکسال از ترک سیگار می گذرد خطر تا نصف برطرف می شود .

اقدامات اولیه : همیشه بیمارستان هایی که اورژانس قلبی  دارند را  به خاطر بسپارید . اگر درد بیش از دو دقیقه طول کشید با فوریت های پزشکی تماس بگیرید .

 با توجه به ترافیک سنگین در شهرهای شلوغ  امکان رسیدن امبولانس ضعیف است پس باید به نحوه صحیح و ارام بیماررا  به بیمارستان منتقل کنید باید مواظب باشید بیمار را در شرایطی قرار دهید تا کمترین درد را داشته باشد و پاها کمی از قلب بالاتر قرار بگیرد . این مقاله به عنوان یک راهنمایی در خدمت دوستان قرار گرفت . بزودی مقاله ای در مورد سکته مغزی و نشانه های وقوع ان قرار خواهیم داد .

سکته ,سکته قلبی, سکته مغزی, نشانه های سکته قلبی, نشانه های سکته مغزی, علت سکته مغزی, علت سکته قلبی  ,سکته قلبی در جوانان, ایست قلبی ,علت ایست قلبی

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید