09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
شامپو برای درمان پسوریازیس پوست سر
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

شامپو برای درمان پسوریازیس پوست سر


شوره سر و پسوریازیس سر می توانند با تولید پوسته های پوستی در داخل و زیر مو بسیار شبیه به هم باشند. با این حال ، تفاوت های قابل توجهی بین این دو بیماری وجود دارد که ممکن است به فرد کمک کند تا به موقع تشخیص و درمان کند.

پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن است که بر روی چندین سیستم از جمله پوست ، سیستم ایمنی بدن و سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد. پوسته های ضخیم ، خارش دار و پلاک ها از ویژگی های اصلی پسوریازیس است.

این درگیری های پوستی اغلب در پوست سر ایجاد می شود. بر خلاف شوره ، پلاک های پسوریازیس پوست پوست دارای براقیت نقره ای هستند و به صورت پوسته های خشک روی پوست سر دیده می شوند.

شوره سر یک بیماری کمتر شدید و مزمن پوست سر است. پوست خشک به دور از پوست سر پوسته می شود و ممکن است روی شانه ها و لباس های فرد بیفتد.

در این مقاله ، ما تفاوت شوره و پسوریازیس را که روی پوست سر تأثیر می گذارد توضیح می دهیم. دانستن تفاوت ها می تواند درمان سریع و موثرتر برای هر دو را پشتیبانی کند.

مقایسه علائم
اگرچه مردم اغلب تشخیص پسوریازیس پوست سر و شوره سر را دشوار می کنند ، اما این شرایط علائم مختلفی دارند.

شوره سر
شوره سر باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود.
شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که باعث پوسته پوسته شدن تکه های کوچک پوست خشک از پوست سر می شود. این پوسته ها قابل توجه هستند و اگر روی شانه های فرد بیفتند ممکن است باعث خجالت شوند. با این حال ، این بیماری مسری نیست و برای سلامتی مضر نیست.

گاهی اوقات ، آنچه به نظر می رسد شوره سر است ممکن است نشان دهنده بیماری پوستی دیگری باشد ، مانند درماتیت سبورئیک ، اگزما ، پسوریازیس یا عفونت قارچی.

پسوریازیس
این وضعیت با واسطه ایمنی می تواند بر روی هر قسمت از پوست سر تأثیر بگذارد و به طور معمول به صورت لکه های ضخیم ، ملتهب و مایل به قرمز ظاهر می شود.

پسوریازیس پوست سر ممکن است باعث خارش شدید شود و پوست ممکن است به حدی خشک شود که ترک خورده و خونریزی کند. پسوریازیس پوست سر نیز می تواند از پوست سر به صورت پخش شود.

سایر شرایط
پوسته پوسته شدن پوست ممکن است به عنوان علامت سایر بیماری ها ایجاد شود.

این شامل:

درماتیت سبورئیک ، که به دلیل رشد بیش از حد مخمر روی پوست ایجاد می شود. درماتیت سبورئیک می تواند باعث خارش ، پوسته پوسته شدن و قرمز شدن پوست سر شود.
تینئوس کاپیتس یک عفونت قارچی است که گاهی اوقات به عنوان ” کرم حلقوی سر” شناخته می شود و همچنین باعث پوسته پوسته شدن می شود.
اگزما یک بیماری پوستی گسترده است که منجر به ایجاد پوستی خشک ، قرمز و پوسته پوسته در مناطق مختلف بدن می شود.

درماتیت تماسی آلرژیک روی پوست سر همچنین می تواند به صورت پوسته پوسته شدن ظاهر شود و ممکن است از برخی محصولات آرایشی ناشی شود.
درپوش گهواره نوعی درماتیت سبورئیک است. این باعث ایجاد شوره زرد ، چرب و پوسته پوسته می شود که اغلب نوزادان را در ۲ ماه اول زندگی خود تحت تأثیر قرار می دهد. علائم معمولاً فقط برای چند هفته یا چند ماه ادامه دارد. شستن آرام موها با شامپو کودک می تواند از تجمع فلس در سر کودک جلوگیری کند.

علل
پسوریازیس دلایل خاصی دارد ، اما محققان کمتر در مورد علل ایجاد شوره سر اطلاع دارند.

علایم پسوریازیس
پسوریازیس پوست سر می تواند منجر به ایجاد پوسته های نقره ای روی سر شود.
تقریباً نیمی از افراد مبتلا به پسوریازیس پلاک در پوست سر خود علائمی پیدا می کنند. پسوریازیس پوست سر همان دلیل اساسی را دارد که سایر اشکال پسوریازیس نیز وجود دارد.

وقتی سیستم ایمنی بدن به سلول های پوستی دستور می دهد که رشد سریع را داشته باشند ، ایجاد می شود. این اطلاعات غلط باعث می شود سلول های پوست به صورت پلاک های ضخیم روی سطح پوست قرار بگیرند. آنها در شراره علائم ایجاد می شوند که در پاسخ به عوامل محرک محیطی رخ می دهد. استرس ، درجه حرارت شدید و بیماری های عفونی می توانند باعث ایجاد پسوریازیس پوست سر شوند.

براساس بنیاد ملی پسوریازیس ، در ایالات متحده ، حدود ۲٫۵٪ از سفیدپوستان و ۱٫۳٪ از سیاه پوستان به پسوریازیس مبتلا هستند. مردان و زنان به همان اندازه در معرض خطر پسوریازیس هستند.

ایجاد شوره
شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که از هر دو نفر در سراسر جهان یک نفر را درگیر می کند.

برخی افراد معتقدند که شوره سر در نتیجه بهداشت نامناسب است ، اما این درست نیست.

به نظر می رسد علائم شوره سر در زمستان بدتر می شود. با این حال ، دانشمندان هنوز علت اصلی آن را کاملاً درک نکرده اند.

مراقبت از پوست سر برای پسوریازیس

اگر فردی به پسوریازیس مبتلا است ، باید سعی کند پوست سر خود را خراش ندهد. این ممکن است چالش برانگیز باشد ، زیرا خارش می تواند شدید باشد. مردم همچنین باید سعی کنند از چیدن پلاک ها خودداری کنند.

بهتر است پوست سر را به آرامی شامپو بزنید. مالش یا اسکراب شدید پوست سر می تواند پسوریازیس را بدتر کند.

استرس می تواند به عنوان محرک پسوریازیس عمل کند و همچنین آن را بدتر کند. یافتن تکنیک های آرام سازی موثر مانند یوگا یا مدیتیشن نیز می تواند به افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

مراقبت از پوست سر برای شوره سر

اگر فردی دچار شوره سر است ، باید هنگام استفاده از شامپوی شوره سر که حاوی قیر ذغال است احتیاط کند. زیرا این نوع شامپوها می توانند رنگ موهای رنگ روشن را تغییر دهند.

AAD توصیه می کند که سفیدپوستان یا نژاد آسیایی باید روزانه از شامپوی معمولی و شامپوی شوره سر فقط دو بار در هفته استفاده کنند.

AAD پیشنهاد می کند افراد سیاه پوست فقط یک بار در هفته با شامپوی شوره سر شامپو بزنند.

برای دیدن محصولات درمان شوره اینجا را کلیک کنید .

پسوریازیس ناخن,پسوریازیس سر,پسوریازیس خفیف,پسوریازیس گوش,پسوریازیس صورت,پسوریازیس تناسلی,پسوریازیس درمان گیاهی,پسوریازیس چیست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید