09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
شقاق سینه در بارداری
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

شقاق سینه در بارداری


شقاق نوک سینه

شکاف نوک پستان ترک های دردناکی بر روی پوست نوک پستان و آرئول است. شکاف نوک پستان در دوران بارداری و شیردهی شایع است ، اما ممکن است در اثر اصطکاک در برخی از ورزشکاران ایجاد شود.

افرادی که دچار شکاف نوک پستان می شوند باید آنها را با احتیاط درمان کنند ، زیرا احتمال آلودگی ناحیه وجود دارد.

درمان های خانگی می توانند در بسیاری از موارد تسکین دهند ، اگرچه مواقعی وجود دارد که مراجعه به پزشک مهم است. جلوگیری از شکاف نوک پستان قبل از بروز آنها بهترین راه برای جلوگیری از علائم و عوارض است.

حقایق سریع در مورد شکاف نوک پستان:

شکاف نوک پستان در دوران بارداری و شیردهی شایع است.
دانستن اینکه چه عواملی باعث بروز آنها می شود ، بهترین راه برای جلوگیری از تکرار آنها است.
کرم های ضد عفونی کننده در هنگام بهبودی نوک پستان ها ممکن است به جلوگیری از عفونت کمک کنند.

دلایل شکاف نوک پستان

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد شکاف نوک پستان می شود:

بارداری و شیردهی
اگر خانمی در شیردهی مشکلی داشته باشد ممکن است شکاف نوک پستان ظاهر شود.
تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند باعث پر شدن سینه ها شود. پر بودن بیشتر می تواند باعث کشش پوست و تحریک آرئولا و نوک سینه شود که ممکن است منجر به ایجاد شکاف شود.

زنانی که در شیردهی مشکل دارند نیز ممکن است دچار شکاف پستانک شوند. اگر کودک به درستی قفل نشود ، ممکن است نیروی زیادی به پوست حساس پستانک و آرئول وارد کند. این می تواند باعث تحریک غیر ضروری شود.

شکاف نوک پستان نیز ممکن است از علائم برفک باشد که یک عفونت قارچی است.

در حالی که شکاف نوک پستان اغلب ترک های خشک است ، رطوبت بیش از حد نیز ممکن است مسئول این علائم باشد. این ممکن است به دلیل شیردهی طولانی مدت یا مرطوب بودن نوک سینه ها برای مدت طولانی باشد ، یا ناشی از نشت ، پد های پرستاری مرطوب یا پماد زیاد.

در حالی که شکاف نوک پستان در زنان باردار و شیرده شیوع دارد ، ترک ها در هر کسی ایجاد می شوند.

اصطکاک
اصطکاک زیاد نیز ممکن است باعث تحریک ناحیه پستانک شود. به عنوان مثال ، دوندگان مسافت طولانی ممکن است آنچه را که به نام نوک پستان دونده یا نوک پستان دونده شناخته می شود ، ایجاد کنند.

اصطکاک پارچه پیراهن گشاد یا سوتین نامناسب می تواند بر روی پوست حساس پستانک مالیده شود و باعث ایجاد لکه ، ترک و حتی خونریزی شود. شکاف نوک پستان ناشی از اصطکاک ممکن است در موج سواران و بدنسازان به دلیل مالیدن تخته و آب دریا به نوک سینه ها هنگام پارو زدن نیز ایجاد شود.

برخی از پارچه ها ممکن است بیشتر از سایرین تحریک کنند ، الیاف مصنوعی مانند نایلون اغلب آسیب بیشتری می بینند.

واکنش آلرژیک
شکاف نوک پستان ممکن است به دلیل واکنش آلرژیک در اثر لمس پوست باشد. این مواد حساسیت زا می توانند مواد شیمیایی یا معطر در محصولاتی مانند:

پودر لباس شویی
نرم کننده پارچه
شامپو یا نرم کننده
صابون یا ژل دوش
لوسیون یا مرطوب کننده
عطر
در صورت تحریک و شکاف نوک پستان پس از استفاده از محصولی ، این احتمال وجود دارد که پوست فرد نسبت به مواد شیمیایی یا مواد معطر موجود در آن محصول حساس باشد. متخصصان پوست می توانند برای جلوگیری از بازگشت علائم ، جایگزینی را پیشنهاد دهند.

علائم
بسته به علت ، شکاف های نوک پستان می تواند در یک یا هر دو نوک پستان ایجاد شود. علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، اما علامت تجاری علامت تجاری ترک خورده ، دردناک در نوک پستان یا آرئول است. همچنین ممکن است با موارد زیر همراه باشد:

پوست شکاف خورده و خشک
ترک های باز که ممکن است ترشح یا خونریزی کنند
سرخی
درد
پوسته پوسته یا پوسته پوسته شده
پوسته در منطقه ایجاد می شود

درمان های خانگی

بسیاری از افراد دریافتند که مرطوب نگه داشتن نوک سینه و پوست اطراف آن با یک روغن طبیعی یا مرطوب کننده طبیعی اولین قدم اساسی برای درمان است.

مطالعه ای که به ژورنال علوم مراقبت ارسال شد ، نشان داد که کرم های حاوی آب برگ آلوئه ورا نوع باربادنسیس، ویتامین A , ویتامین E و امگا ۳ همگی تأثیر مشابهی بر درمان نوک پستان در زنان شیرده دارند. با این حال ، برخی از افراد نگران هستند که استفاده از هر کرم نوک سینه ممکن است در محیط طبیعی که نوزادان شیردهی را ایجاد می کنند تداخل ایجاد کند.

در دوران بارداری ، غدد اطراف نوک سینه ها یک روغن طبیعی ترشح می کنند که باکتریها را چرب و دلسرد می کند. هنگام شستن این ناحیه ، زنان فقط باید از آب تمیز استفاده کنند که این محافظ طبیعی را از بین نبرد.

زنان شیرده ممکن است از استحمام نوک پستان در آب گرم و استفاده از کمپرس گرم برای تسکین هر گونه تحریک پس از تغذیه کودک راحت شوند. مقداری شیر و مالیدن آن به نوک سینه ها قبل از هر بار تغذیه یا پمپاژ نیز ممکن است تحریک را تسکین دهد.

برخی از افراد ممکن است با استفاده از روغن نعناع رقیق شده یا آب نعناع فلفلی در نوک سینه های آسیب دیده بین تغذیه ، تسکین مشابهی پیدا کنند.

زنان شیرده با شکاف نوک پستان نیز ممکن است بتوانند با تشویق کودک به چسبیدن روی پستان با دهان پر ، متناوب نگه داشتن پستان در هر غذا ، یا استفاده از پوسته نوک پستان بین خوراک ، از عوارض بعدی جلوگیری کنند تا هوا به پستانک منتقل شود. .

ورزشکاران اغلب می توانند با اجتناب از پیراهن های گشاد ، خشن یا خراشیده و پوشاندن نوک سینه ها با گاز نرم یا بانداژهای ضد آب ، در بهبودی به ترمیم شکاف کمک کنند.

یکی از بهترین درمان هایی که میتوانیم برای درمان شقاق نوک سینه استفاده شود استفاده از کرم ترمیم کننده فریش فروت هست .

ترمیم کننده فریش فروت

برخی از خواص کرم آبرسان و ترمیم کننده پوست فریش فروت:
– کرم تسکین دهنده و آرام بخش پوست(سوتینگ)
– مناسب صورت و بدن، برای ترمیم زخم، بعد کشیدگی بخیه، انواع بریدگی ها، شقاق نوک سینه
– موثر در ترمیم پوست بعد از لیزر، میکرو، پلکسر و…
– درمان قرمزی و التهاب پوست بعد از لیزر، میکرو، پلکسر و…
– درمان سوختگی پوست
– حاوی عصاره برگ الوئه ورا باربادنسیس، رزاگوسا
– درمان و جلوگیری از چین و چروک
– درمان نازکی پوست

برای دیدن متن کامل و خرید ترمیم کننده فریش فروت اینجا را کلیک کنید
شقاق سينه چيست,شقاق سينه درمان,شقاق سينه در بارداري,شقاق سينه چیست,کرم شقاق سينه چیست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید