09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
طرز تهیه انواع بستنی
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

طرز تهیه انواع بستنی

۱- بستنی ساده :

● مواد لازم:
▪ آب : دو فنجان ،
▪ شکر: یک فنجان,
▪ آب لیمو ترش : نصف فنجان,
▪ سفیده تخم مرغ : ۲ عدد
● طرز تهیه:
▪ آب و شکر را روی حرارت ملایم می گذاریم تا حدود ۱۰ دقیقه بجوشد.
▪ آب لیمو ترش را اضافه می کنیم. سپس حدود یک ساعت در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد ولی سفت نشود.
▪ بعد از آن ، با همزن برقی آن را به هم می زنیم و سفیده های تخم مرغ را نیز به آن اضافه می کنیم . دوباره به هم می زنیم. پس از آن مجدداً مخلوط را در ظرف ریخته و در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد. در پایان آن را با قاشق در بشقاب گذاشته و سرو می کنیم.
▪ برای بهتر شدن طعم و ظاهر این بستنی می توانید از پره های پوست گرفته شده لیمو هم استفاده کنید.
▪ برای تزئئن نیز از کمی ژله لیمو و یک برش لیمو ترش می توانید کمک بگیرید.

۲- بستنی انبه برای رژیمی ها

بستنی انبه

●مواد لازم: ۲ عدد انبه،یک کیلو ماست کم چربی،نصف پیمانه آب پرتقال
▪برای سس انبه:۲ عدد انبه،۲ قاشق سوپخوری آبلیموی تازه
انبه ها را پوست بگیرید و از هسته جدا کرده خرد کنید. آن را در یک دستگاه غذاساز بریزید و آب پرتقال و ماست را اضافه کرده، دستگاه را روشن کنید تا خوب مخلوط شوند.
این مخلوط را در یک قالب بریزید و در فریزر قرار دهید. پس از آنکه دور ظرف کریستال های یخ پدیدار شد ظرف را از فریزر خارج کنید و بستنی را خوب هم بزنید. این کار موجب می شود بستنی حالت یخی نداشته باشد. دوباره قالب بستنی را در فریزر قرار دهید تا کاملا بسته و سفت شود. حدود نیم ساعت یا یک ربع ساعت قبل از سرو کردن بستنی را در یخچال بگذارید تا کمی نرم شود. آن را با سس انبه سرو کنید.
برای تهیه سس:انبه ها را پوست بگیرید و از هسته جدا کرده خرد کنید. انبه را در یک دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید و آب لیموی تازه را اضافه کرده دستگاه را روشن کنید تا انبه را کاملا خرد و به صورت سسی یک دست درآورد. سس را در یخچال بگذارید تا سرو شود.
بستنی را در ظروف گود کوچک ریخته سس انبه را روی آن بریزید و با چند خلال پوست لیموترش تزئین کنید.

۳- بستنی‌ ایتالیایی‌

بستنی‌ ایتالیایی‌

● مواد لازم‌:
▪ پودر ژلاتین‌: یک‌ قاشق‌ چایخوری‌
▪ شیر: یک‌ دوم‌ پیمانه‌
▪ کره‌ بدون‌ نمک‌: ۶۰ گرم‌
▪ وانیل‌ شکری‌: ۲ قاشق‌ چایخوری‌
▪ آب‌: یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌
▪ سفیده‌ تخم‌مرغ‌: ۳ عدد
▪ پودر شکر: یک‌ دوم‌ پیمانه‌
▪ آب‌ لیمو: یک‌ قاشق‌ چایخوری‌
▪ شربت‌ قند: یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌
▪ بیسکویت‌: ۱۲۰ گرم‌
● طرز تهیه‌:
ابتدا آب‌ را داخل‌ یک‌ کاسه‌ کوچک‌ بریزید و پودر ژلاتین‌ را روی‌ آن‌ بپاشید و اجازه‌ دهید تا ۲ الی‌ ۳دقیقه‌ بماند تا نرم‌ شود، پس‌ از آن‌ شیر، کره‌ و وانیل‌ را در قابلمه‌ای‌ مخلوط کرده‌ و روی‌ حرارت‌ ملایم‌ قراردهید، سپس‌ این‌ مواد را آرام‌ به‌ هم‌ زنید تا شیر گرم‌ و کره‌ در آن‌ آب‌ شود. آنگاه‌ قابلمه‌ را از روی‌ حرارت‌برداشته‌ و ژلاتین‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ کنید تا کاملا حل‌ شود، پس‌ از آن‌ بگذارید این‌ مایه‌ خنک‌ شود و چندبارهم‌ بزنید تا سفت‌ نشود.
پس‌ از این‌ مراحل‌ سفیده‌ها را در کاسه‌ بزرگی‌ با همزن‌ دستی‌ یا برقی‌ آن‌ قدر به‌ هم‌ بزنید تا کاملا سفت‌شود. سپس‌ پودر شکر را به‌ تدریج‌ به‌ سفیده‌ها اضافه‌ کنید و به‌ هم‌ بزنید تا زمانی‌ که‌ رنگ‌ مایع‌تان‌ کاملا غلیظشود، در این‌ حین‌ آب‌لیمو را نیز به‌ آن‌ اضافه‌ کنید و به‌ مدت‌ ۳۰ ثانیه‌ دیگر به‌ هم‌ بزنید.
پس‌ از آن‌، مخلوط شیر را که‌ خنک‌ شده‌ به‌ تدریج‌ به‌ مواد اضافه‌ کنید و آرام‌ مخلوط کنید.
در این‌ مرحله‌ مواد آماده‌ شده‌ را درون‌ دستگاه‌ بستنی‌ساز بریزید و در صورتی‌ که‌ این‌ دستگاه‌ را در اختیارنداشته‌ باشید مواد را در ظرف‌ پلاستیکی‌ گودی‌ بریزید و آن‌ را در فریزر با درجه‌ بالا قرار دهید.
بعد از دو ساعت‌ مواد به‌ تدریج‌ سفت‌ می‌شود، در این‌ هنگام‌ آن‌ را از فریزر خارج‌ نمائید و با همزن‌ آن‌ قدربزنید تا نرم‌ و یکدست‌ شود. و پس‌ از آن‌ بیسکویت‌ خرد شده‌ را به‌ مواد اضافه‌ کنید.
سپس‌ در ظرف‌ را محکم‌ ببندید و دوباره‌ آن‌ را داخل‌ فریزر با درجه‌ کم‌ بگذارید.
قبل‌ از مصرف‌ بستنی‌، آن‌ را در مایکروویو قرار دهید تا کمی‌ نرم‌ شود، برای‌ تزئین‌ می‌توانید از گیلاس‌ وویفر استفاده‌ نمایید.

۴- بستنی سنتی

بستنی سنتی

نوع مقدار
شیر پر چرب ۱ لیتر
شکر ۵۰۰ گرم
زعفران به مقدار لازم
ثعلب ۱ قاشق غذاخوری
گلاب نصف استکان
خامه معمولی ۱۰۰ گرم
خلال پسته ۵۰ گرم
اول شکر و ثعلب را مخلوط کرده و داخل شیر می ریزیم و بعد مقدار لازم زعفران به آن اضافه می کنیم و بعد گلاب را به آن اضافه می کنیم و در داخل فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند و بعد مایع آماده شده را هر ده دقیقه یکبار مخلوط می کنیم تا سفت شود و خامه یخ زده را به صورت ریز شده به مایع اضافه و خلال پسته را به آن اضافه می کنیم تا شش ساعت بعد قابل مصرف شود.

۵- بستنی شاه‌توتی

بستنی شاه‌توتی

تابستان فصل انواع توت‌ها ازجمله شاه‌توت است. این میوه علاوه بر آنکه به صورت خام مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌خاطر طعم و رنگ بی‌نظیرش از آن در تهیه و تزیین انواع دسرهای فصلی نیز استفاده می‌کنند.
بستنی شاه‌توتی یکی از اینهاست.
● مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر:
– شاه‌توت؛ ۵ پیمانه یا ۵۰۰ گرم
– پودرقند؛ ۶ قاشق سوپ‌خوری یا ۷۵ گرم
– خامه؛ یک و یک‌چهارم پیمانه
– بیسکویت؛‌ چند عدد برای تزیین
– شاه‌توت؛ مقداری برای تزیین
● روش تهیه:
۱ ) شاه‌توت‌ها را داخل سبدی بریزید و بشویید تا خاک و گرد و غبار آن از بین برود، سپس قابلمه‌ای آماده کنید و شاه‌توت را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری آب و پودرقند داخل قابلمه بریزید. در ظرف را بگذارید و مدت ۵ دقیقه روی شعله اجاق‌گاز قراردهید تا نرم شود.
۲ ) سبد فلزی یا پلاستیکی را روی کاسه‌ای قرار دهید و شاه‌توت‌های پخته را داخل سبد بریزید؛ سپس با قاشق چوبی شروع به له کردن آنها کنید تا بالاخره بافتی نرم و یکدست شبیه پوره پیدا کند. بعد آن را چند دقیقه کنار بگذارید تا در هوای معمولی اتاق حرارتش کم شود و سپس به داخل یخچال منتقل کنید.
۳ ) با همزن دستی یا برقی شروع به زدن خامه کنید تا غلیظ شود؛ سپس پوره شاه‌توت را به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن به مدت ۲ ساعت یا تا زمانی که به اصطلاح خودش را بگیرد، در فریزر قرار دهید.
۴ ) بعد از این مدت، مخلوط شاه‌توتی را از فریزر بیرون آورید و با چنگال شروع به له کردن آن کنید تا دانه‌های پودرقند خرد شود؛ این کار را در دستگاه غذاساز نیز می‌توانید انجام‌دهید. سپس دوباره مخلوط را به فریزر برگردانید و این‌بار بعد از ۴ ساعت یا بیشتر سرو کنید. البته در این فاصله نیز پس از گذشت ۲ ساعت، یک‌بار دیگر مواد را بیرون آوریدو مانند بار قبل با چنگال یا دستگاه غذاساز با هم مخلوط کنید.
۵ ) در پایان مقداری از بستنی شاه‌توتی را با قاشق مخصوص به صورت گلوله درآورید و پس از ریختن در ظرف موردنظر، همراه با بیسکویت و شاه‌توت تازه سرو کنید.

۶- بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی

●مواد لازم: ۱۱۵ گرم شکلات خرد شده،۱۵۰ میلی لیتر شیر، ۳۰۰ میلی لیتر خامه،۵۰ گرم کشمش،۵۰ گرم بیسکویت خرد شده،۳۰ گرم گردوی خرد شده
شکلات را با شیر در ظرف کوچکی بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شکلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را کنار بگذارید تا سرد شود.
خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا به کره تبدیل نشود. سپس مخلوط شکلات و شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید.
مایه بستنی را در یک ظرف یا قالب مناسب که بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که کریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج کنید و خوب هم بزنید سپس بیسکویت، کشمش و گردو را در آن ریخته مخلوط کنید تا در تمام بستنی پراکنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا کاملا بسته شود. آن را با سس شکلات و بیسکویت سرو کنید.

۷-  بستنی ماستی ریواس و زنجبیل

بستنی ماستی ریواس و زنجبیل

اگر در این گرمای هوا، از خوردن بستنی – آن هم فقط به خاطر داشتن رژیم چاقی – صرف‌نظر می‌کنید، به شما مژده می‌دهیم که برای درست‌کردن بستنی راه‌های دیگری هم وجود دارد که نه تنها چاق‌کننده نیستند بلکه بسیار پرخاصیت هم هستند.
بستنی ماستی ریواس و زنجبیل یکی از همین نمونه‌هاست که هم چربی کمی دارد و هم سرشار از کلسیم و پتاسیم است؛ درضمن به‌خاطر وجود زنجبیل در ترکیب آن، برای هضم غذا و ناراحتی‌های معده و روده نیز مفید است.
● مواد لازم برای ۶ نفر:
– ماست کم‌چرب معمولی؛ ۳۰۰ گرم یا یک و نیم پیمانه
– پنیر ماسکارپونه؛ ۲۰۰ گرم یا یک پیمانه
– ریواس خردشده؛ ۳۵۰ گرم یا ۳ پیمانه
– عسل؛ ۳ قاشق سوپ‌خوری
– زنجبیل تازه؛ ۳ تکه کوچک (خلالی خرد شود)
● روش تهیه:
۱) ماست و پنیر ماسکارپونه را در کاسه‌ای بلوری بریزید و با همزن دستی یا برقی خوب مخلوط کنید. سپس کاسه را به مدت یک‌ساعت داخل فریزر قرار دهید.
۲ ) در این فاصله، ریواس و زنجبیل را به همراه عسل در قابلمه‌ای بزرگ بریزید و ۵ قاشق سوپ‌خوری آب به آن اضافه کنید. حالا در ظرف را بگذارید و قابلمه را روی شعله کم اجاق‌گاز قرار دهید تا ریواس و زنجبیل در اثر حرارت، نرم شده و بپزند. برای این منظور معمولا نیم‌ساعت زمان لازم است. پس از آن، قابلمه را از روی اجاق‌گاز بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.
۳ ) مخلوط ریواس و زنجبیل پخته و سردشده را داخل دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید تا پوره‌ای یکدست حاصل شود.
۴ ) حالا دیگر زمان آن رسیده تا مخلوط ماستی را که نیمه‌یخ‌زده شده است، از فریزر بیرون آورید و به پوره ریواس و زنجبیل موجود در دستگاه خردکن اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا همزمان با مخلوط‌شدن ماست با پوره ریواس و زنجبیل، یخ‌های ماست نیز خرد شود.
۵ ) مخلوط حاصل را دوباره داخل ظرف مخصوص فریزر بریزید و ۲ ساعت دیگر در فریزر قرار دهید. پس از این مدت، مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید، سپس دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید و صبر کنید تا بستنی کاملا سفت شود و بعد سرو کنید.
نکته یک) رنگ صورتی بستنی به‌خاطر استفاده از ریواس قرمز است. اگر ریواس مورداستفاده شما قرمز نبود، در مراحل درست‌کردن بستنی، کمی رنگ قرمز خوراکی به آن اضافه کنید.
نکته ۲) برای اینکه قالب‌زدن بستنی راحت‌تر شود، یک‌ربع پیش از سرو آن را از فریزر به یخچال منتقل کنید.

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید