09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
علت خارش بدن در افراد مسن
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت خارش بدن در افراد مسن


چرا احساس خارش می کنم؟

ممکن است خارش داشته باشید که باید خراشیده شود. یا غلغلک پشتتان که نمی توانید به آن برسید. تشخیص دقیقاً علت ایجاد آن اغلب دشوار است. این ممکن است به سادگی لباسی که می پوشید باشد. اما همچنین می تواند علامت موارد جدی تر مانند بثورات پوستی یا بیماری باشد.

با ساده ترین راه حل ها شروع کنید. پارچه ای متفاوت را امتحان کنید ، از پوست خود مراقبت کنید و از هر چیزی که به نظر می رسد خارش ایجاد می کند خودداری کنید . اگر این کمکی نکرد ، از پزشک خود بپرسید که علت و روش درمانی مورد نیاز شما را بررسی می کند.

آیا پوست شما خشک است؟

اگر پوست شما خشک است ، با خارش به شما اطلاع می دهد. به خصوص در زمستان و در مکان هایی که هوا خشک است می تواند بد باشد. هر چه پیرتر می شوید شیوع آن بیشتر می شود.

برای تسکین خارش پوست خشک :

بعد از استحمام هنوز پوستتان مرطوب است و بعد از تغییر لباس از مرطوب کننده استفاده کنید.
مایعات زیادی بنوشید تا هیدراته بمانید.
از مرطوب کننده استفاده کنید.
دوش خود را سریع بگیرید و از آب خیلی گرم استفاده نکنید.
از صابون های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید.

آیا بثورات وجود دارد؟

اگر شروع به خاراندن کردید و بثورات پوستی پیدا کردید ، احتمالاً مشکل در پوست شما است. این اتفاق می تواند به دلیل موارد زیر باشد:

اشکالات: وقتی توسط پشه یا عنکبوت گزیده می شوید ، آن را می دانید. تشخیص گزش از ساس ها و کنه ها دشوارتر است زیرا شبیه بثورات است . شپش همراه با خارش شدید می تواند احساس خزشی در پوست سر یا موی عمومی شما ایجاد کند . عکسی از نحوه گزش ساس را ببینید .

اگزما یا درماتیت آتوپیک: به صورت لکه های خشک ، پوسته پوسته یا بثورات برجسته روی پوست شما نشان داده می شود. مشخص نیست که چه عواملی باعث ایجاد آن می شود ، اما خارش زیادی دارد اگر خانواده شان سابقه آسم و آلرژی داشته باشد ، کودکان بیشتر به آن مبتلا می شوند. برخی حساسیت های غذایی می توانند آن را بدتر کنند. خراشیدن نیز همینطور. عکسی از شکل اگزما را ببینید .

درماتیت تماسی : این بثورات خارش دار در اثر واکنش به چیزی است که پوست شما را لمس می کند. ممکن است مجبور باشید برخی کارهای کارآگاهی را انجام دهید تا بفهمید از کجا ناشی می شود. این می تواند فلزات موجود در جواهرات شما یا مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی ، مواد آرایشی و بهداشتی و محصولات تمیز کننده باشد. پیچک سمی نیز نوعی درماتیت تماسی است. استفاده یا پوشیدن هرچه فکر می کنید علت آن است را متوقف کنید و ببینید آیا خارش بهتر می شودیا خیر. عکسی از ظاهر بثورات گیاهی سمی را مشاهده کنید.

آیا خارش زیر سطح است؟

وقتی چیزی در بدن شما کاملا درست نیست ، ممکن است پوست شما را به شما اطلاع دهد. این خارش می تواند نشانه مشکلات عمیق تری باشد.

کهیر : شما آنها را از آلرژی دریافت می کنید. به نظر می رسد مانند جوش های برجسته ای هستند که به تنهایی یا به صورت خوشه ای خودنمایی می کنند و معمولاً دارای خارش هستند. استرس ، گرما ، ورزش یا قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز می تواند آنها را بیرون بیاورد. عکسی از شکل کهیرها را ببینید .

پسوریازیس: باعث می شود سلول های پوستی بدن بیش از حد تولید شوند ، که در لکه های خارش دار و ملتهب روی سطح پوست جمع می شوند. این نتیجه یک سیستم ایمنی بیش از حد فعال است. عکسی از شکل پسوریازیس را ببینید .

بارداری: بیش از ۱ از ۱۰ زن باردار می گویند خارش یک مشکل است. دلایل مختلف از بثورات بی خطر تا شرایط جدی تر است. درباره شرایط پوستی در بارداری بیشتر بدانید .

داروها : بعضی از آنها ممکن است باعث خارش پوست شما شوند ، حتی بدون هیچ گونه علائم بثورات و تحریکات. اگر خارش بیش از حد ناراحت کننده است با پزشک خود مشورت کنید. این داروها برای ایجاد خراشیدن شناخته شده اند.

برخی از داروهای فشار خون بالا به نام مهار کننده های ACE
آلوپورینول برای نقرس
آمیودارون برای مشکلات ریتم قلب
قرصهایی بنام ادرار آور که نفخ معده را تسکین می دهند
استروژن
هیدروکسی اتیل سلولز (هنگام جراحی استفاده می شود)
داروهای ضد درد با تجویز مخدر
سیمواستاتین برای کلسترول بالا
مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن ، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم

آیا به اعصاب شما ارتباط دارد؟

سیستم عصبی شما ممکن است هنگام بیماری گیج شود و به طور تصادفی به اعصاب روی پوست بگویید که خارش را شروع کنند در صورتی که چیزی وجود ندارد که باعث ایجاد آن شود. بثورات وجود ندارد. اما اگر زیاد خراشیده اید ممکن است پوست شما تحریک شده به نظر برسد. می توانید آن را از طریق:

زونا
اسکلروز چندگانه
سکته
تومور مغزی
آسیب عصبی
پیشنهادی

آیا روانشناختی است؟

اگر پزشک شما نتواند دلیل فیزیکی پیدا کند ، ممکن است در ذهن شما باشد. برخی از شرایط روحی به افراد انگیزه ایجاد خراشیدن یا انتخاب خود را می دهد. ممکن است احساس کنند پوستشان با چیزی می خزد. بثورات وجود ندارد اما ممکن است در اثر خراش پوست آسیب ببیند. خراش اجباری می تواند نشانه ای از موارد زیر باشد:

افسردگی
اضطراب
اختلال وسواس فکری عملی
روان پریشی
تریکوتیلومانیا
درباره اختلال چیدن پوست بیشتر بدانید .

خارش معمولاً یک علت ساده و مشترک دارد. اما در برخی موارد ، اگر از بین نرود ، می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد ، مانند:

بیماری کلیوی
بیماری کبد
مشکلات تیروئید
برخی از سرطان ها ، به ویژه بیماری هوچکین
دیابت
کمبود آهن
اچآیوی
همچنین ممکن است بعد از درمان برخی از این بیماری ها خارش ایجاد کنید. دیالیز کلیه ، شیمی درمانی و پرتودرمانی به عنوان یک عارضه جانبی ایجاد می شود. درباره عوارض جانبی شیمی درمانی بیشتر بدانید .

برای دیدن محصولات ضد خارش و خرید اینجا را کلیک کنید .
خارش واژن,خارش بدن,خارش کف پا,خارش سر

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید