09308665973
15 سال هست با شماییم
  5 درصد تخفیف و ارسال رایگان برای پرداخت آنلاین یا کارت به کارت  
علت خارش سر و ریزش مو
مشاوره رایگان تلفنی و تلگرامی


صاف کننده مو
درمان جای جوش
درمان تیرگی واژن
درمان چین و چروک
درمان لک و کک و مک
پک درمان ریزش مو

علت خارش سر و ریزش مو

افراد غالباً می توانند پوست سر خارش و ریزش مو را تجربه کنند ، این نشان می دهد که این موارد ممکن است یک علت مشترک داشته باشد یا ممکن است یکی دیگر باعث ایجاد دیگری شود.

خارش پوست سر ، معمولاً به عنوان یک خارش پوست سر شناخته می شود ، یک مشکل شایع است که بسیاری از افراد در برخی از نقاط در طول زندگی خود را تجربه می کنند. غالباً ، موهای فرد پس از انجام درمان علت اصلی مجدداً مجدداً رشد می کنند.

در این مقاله ، علل شایع خارش پوست سر و ریزش مو را به همراه راهکارهای درمان و پیشگیری از این موارد بحث می کنیم.

شرایط خاص می تواند باعث خارش پوست سر و ریزش مو شود.
اگرچه آنها می توانند به طور مستقل اتفاق بیفتند ، ممکن است گاهی اوقات بین ریزش مو و خارش پوست ارتباط برقرار شود.

عفونت های قارچی ، واکنش های آلرژیک به محصولات مو و فولیکول های ملتهب مو می تواند باعث خارش پوست سر شود و همچنین به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود.

در موارد دیگر ، جای زخم روی پوست سر می تواند باعث خارش شدید شود زیرا بافت اسکار می تواند به الیاف عصبی پوست آسیب برساند. اگر ریزش مو فرد منجر به ایجاد بافت اسکار شود ، این ممکن است باعث خارش شود.

هنگامی که فرد به طور مکرر یا تهاجمی پوست سر خارش را خراشیده ، می تواند به پوست و موی خود آسیب برساند. این آسیب می تواند منجر به ریزش موی موی ، خونریزی و زخم شدن از خراش شود. هنگامی که خراشیدن متوقف شود ، موها معمولاً به عقب می روند.

در موارد دیگر مانند ریزش موی ارثی یا طاسی الگوی مرد و زن ، ریزش مو بدون خارش پوست سر رخ می دهد. در این موارد ، خاراندن پوست سر ممکن است آسیب ایجاد کند ، اما علت اصلی ریزش مو ارتباطی با خارش ندارد. خراشیدن تاثیری در اینکه آیا شخص موهای خود را به دلیل ریزش موی ارثی از دست می دهد یا خیر ، ندارد.

علل
شرایط و عوامل زیر می تواند باعث خارش پوست سر و ریزش مو شود:

کرم حلقوی پوست سر
Ringworm یک عفونت قارچی است که باعث می شود یک بثورات قرمز خارش آور بسیار قرمز ایجاد شود. کرم حلقه ای و سایر عفونت های قارچی می تواند باعث ضعیف شدن فولیکول های مو فرد شود که می تواند منجر به ریزش مو شود. افراد مبتلا به کرم حلقه ممکن است متوجه تکه های مشخص ریزش مو در پوست سر شوند.

واکنش های آلرژیک
واکنش های آلرژیک به محصولات مو می تواند پوست سر و فولیکول های مو را تحریک کند و در نتیجه خارش ایجاد می کند. در بیشتر موارد ، واکنش ها خفیف است و هرگونه تحریک یا التهاب پوست سر موقت است. با این حال ، اگر تحریک ادامه یابد ، می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و باعث ریزش مو شود.

افراد می توانند به هر محصولی که از موهای خود استفاده می کنند ، این نوع واکنش آلرژیک داشته باشند ، از جمله:

شامپو
تهویه مطبوع
رنگ مو
ژل مو
موس مو
یک علت شایع در واکنش آلرژیک پوست سر ، یک ماده شیمیایی به نام paraphenylenediamine است که جزئی از بسیاری از رنگ موهای سیاه است.

فولیکولیت
فرد می تواند فولیکولیت را با آنتی بیوتیک درمان کند وقتی که یک عامل عفونت باکتریایی است. فولیکولیت التهاب فولیکول های مو است.

علل معمولی فولیکولیت شامل عفونتهای باکتریایی یا قارچی است. این عفونت اغلب علاوه بر خارش باعث ریزش موی مو نیز می شود.

افراد می توانند با درمان عفونت باکتریایی یا قارچی به ترتیب با داروهای آنتی بیوتیک یا داروهای ضد قارچ از فولیکولیت خلاص شوند.

آلوپسی آرهاتا
آلوپسی آرئاتا شرایطی است که می تواند باعث ریزش موهای کوچک از مو شود. همچنین می تواند باعث خارش پوست سر شود.

اگرچه دانشمندان دقیقاً مطمئن نیستند که چرا آلوپسی آرئاتا رخ می دهد ، آنها معتقدند که این بیماری ایجاد می شود زیرا سیستم ایمنی بدن به اشتباه به فولیکول های مو حمله می کند. این بیماری بیشتر در افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی یا سابقه خانوادگی یک مورد شایع است.

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک نوعی اگزما است که باعث ایجاد بثورات قرمز و خارش می شود. اگرچه دلیل مستقیمی در ریزش مو نیست ، درماتیت آتوپیک می تواند به خراشیدن بیش از حد منجر شود ، که ممکن است باعث ریزش موی مو شود.
افراد می توانند درماتیت آتوپیک را با استفاده از کرم و پماد درمان کنند. یک متخصص بهداشت و درمان می تواند در مورد گزینه های درمانی مشاوره ارائه دهد.

پسوریازیس
پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های خشک و قرمز با پوشاندن مقیاس های نقره ای در اطراف تنه فرد و مفاصل اصلی می شود. مقیاس پسوریازیس نیز می تواند در پوست سر ایجاد شود و اغلب خارش دارند.

شوره سر
شوره سر باعث ایجاد پوستی خارش دار و خارش دار می شود. فرد غالباً در طول روز و بعد از خراشیدن متوجه پوسته پوسته شدن پوست می شود. شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود ، اما این بسیار نادر است. به طور معمول ، شوره سر فقط باعث ریزش مو می شود اگر فرد به مدت طولانی ادامه یابد بدون اینکه آن را درمان کند.

برای دیدن محصولات درمانی خارش سر و خرید اینجا را کلیک کنید .

خارش سر و ریزش مو,خارش سر و بدن,خارش سر و شوره,,خارش سر در بارداری,خارش سر از چیست

09308665973

جهت مشاوره کلیک کنید